• 1
  • 2
2010-08-22, 20:17
Medlem
Gautamas avatar
Som rubriken lyder. Vilken drog är att föredra om man t ex skriver en bok men drabbats av svår skrivkramp?
Citera
2010-08-22, 20:19
Medlem
Derangements avatar
Skrivkrampen kommer ju släppa med lite tjack, i alla fall. Om texten sedan är kreativ eller ens förståelig är en annan sak.
Citera
2010-08-22, 20:20
Medlem
brisingrs avatar
Cannabis? Finns många många och ännu fler strains som gör att man känner sig lite extra kreativ. Om det inte är en myt så brukar doktorer skriva ut detta till "patienter" som behöver vara mera kreativa i USA.
Citera
2010-08-22, 20:22
Medlem
Jag hade tänkt föreslå svamp när jag läste rubriken, men det blir nog en bra märklig bok.
Citera
2010-08-22, 20:24
Medlem
Derangements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Cannabis? Finns många många och ännu fler strains som gör att man känner sig lite extra kreativ. Om det inte är en myt så brukar doktorer skriva ut detta till "patienter" som behöver vara mera kreativa i USA.
Jag betvivlar att läkare skriver ut cannabis för att hjälpa folk med deras bristande kreativitet. Men jag kan ha fel.
Citera
2010-08-22, 20:25
Medlem
jaja1s avatar
Alkohol säger jag. Hur många stora författare har det inte funnits som har skrivit sina böcker påverkade av spriten? Författare och alkohol går hand i hand.
Citera
2010-08-22, 20:25
Medlem
Gautamas avatar
Ja, alltså jag vill ju kunna ha hjärnan med mig när jag skriver så att säga. Hur vet man vilken sorts cannabis som man blir extra kreativ av? Kan man beställa sånt på nätet?
Citera
2010-08-22, 20:26
Medlem
Allt som stimulerar dig kan tänkas hjälpa. Uppåtdroger och grönt som är sativadominant typ. Sen att börja experimentera med hallucinogener kan hjälpa men det är riskabelt för psyket.
Citera
2010-08-22, 20:26
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Jag hade tänkt föreslå svamp när jag läste rubriken, men det blir nog en bra märklig bok.

Haha tänkte samma först, tills jag läste att det rörde sig om en bok.

Jag säger cannabis. Fick mig att vilja lära mig spela gitarr, lyckades också . Annars brukar jag få ett sug att lyssna på musik och rita, och jag kan fan inte rita för 5 öre.
Citera
2010-08-22, 20:27
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Jag hade läst den

OnT: Föreslår meph + röka(kanske även dra i sig en patron emellanåt). kreativare kan man inte bli
Citera
2010-08-22, 20:27
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derangement
Jag betvivlar att läkare skriver ut cannabis för att hjälpa folk med deras bristande kreativitet. Men jag kan ha fel.
I Kalifornien är det nog inget ovanligt. Om man försörjer sig som manusförfattare och drabbas av skrivkramp och har en förstående doktor så är det nog lugnt.
Citera
2010-08-22, 20:28
Medlem
Derangements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demme
Allt som stimulerar dig kan tänkas hjälpa. Uppåtdroger och grönt som är sativadominant typ. Sen att börja experimentera med hallucinogener kan hjälpa men riskabelt för psyket.
Jag håller med. Med uppåtdroger (framförallt amfetamin, som jag föreslog tidigare i tråden) är det snarare svårt att sluta skriva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in