Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Äta kaloritätare livsmedel så kan du också börja med bulk/ deff-livsstilen om du vill.
Bara för att man bulkar behöver man inte bulka så länge så man hinner känna sig "puffsig". Ligger man på ett relativt lågt överskott kan det ta flera månader innan den känslan kommer sig smygande och då är det bara att börja deffa igen.
Mest för att det är mycket effektivare att bulka sen deffa än att ligga på balans året om. Om man ser till muskelutvecklingen d.v.s.
Blir aldrig så "fet" så mina kläder inte passar längre.
Oversize tröjor och skjortor är det snyggaste som finns. Var det gäller byxor har jag där heller aldrig haft några problem med bara en garderob. Min midja diffar väl max 6-7cm under vinter- och sommarhalvåret.
Hade jag velat bulka hade jag säkert kunnat det om jag hade börjat käka lite annorlunda men jag är inte så intresserad av det. Har prövat det och känslan av att vara lite "fet" trots att man ökar i storlek är inte härlig, gillar känslan av att känna sig fit och tränad trots att det är november.
Det enda negativa med att knappt öka i vikt eller väldigt lite är just muskelutvecklingen. Det utvecklas ju inte om jag har legat på samma vikt i 1 år men känner ändå att det är bra. Jag reser och har roligt men behåller ändå en "bra" kropp i mina ögon. Ökar inte trots att jag hade velat men nackdelarna med bulk vinner över fördelarna så jag nöjer mig med att ligga på balans eller gå upp något kilo.
Vill givetvis utvecklas men känner inte att bulk är det rätta sättet. Ökar hellre 2 kg på ett år än 10 upp och sen 6 ner. Jag förlorar på det men vet inte, känner att det är det bästa. Undrar bara om ni tycker att bulk är ett "tråkigare" val men muskelutvecklingen är det viktigaste.