2010-08-22, 19:16
Medlem
Brukar ni bulka och sen deffa inför sommaren eller är ni som mig - gymmare som försöker hålla sig i bra form året runt? Har alltid haft problem med att få i mig mat så mitt sätt att träna är inte direkt ett val, men hur är det med er? Tycker ni det är värt att se pluffsig ut större delen av året för att se deffad ut till sommaren? Gör ni det för att det är det snabbaste sättet att bygga muskler eller för att ni vill se deffade ut just till sommaren? Hur passar era kläder? Hade jag gått upp 8-10 kilo tror jag inte jag hade haft kvar ett enda plagg som passar. Klär ni er i baggy/sköna kläder för att få det att passa eller har ni två garderober just för att ni vet om att ni bulkar och deffar?
Citera
2010-08-22, 19:45
Medlem
SiSeniors avatar
Äta kaloritätare livsmedel så kan du också börja med bulk/ deff-livsstilen om du vill.

Bara för att man bulkar behöver man inte bulka så länge så man hinner känna sig "puffsig". Ligger man på ett relativt lågt överskott kan det ta flera månader innan den känslan kommer sig smygande och då är det bara att börja deffa igen.

Mest för att det är mycket effektivare att bulka sen deffa än att ligga på balans året om. Om man ser till muskelutvecklingen d.v.s.

Blir aldrig så "fet" så mina kläder inte passar längre.

Oversize tröjor och skjortor är det snyggaste som finns. Var det gäller byxor har jag där heller aldrig haft några problem med bara en garderob. Min midja diffar väl max 6-7cm under vinter- och sommarhalvåret.
Citera
2010-08-22, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CiCoro
Brukar ni bulka och sen deffa inför sommaren eller är ni som mig - gymmare som försöker hålla sig i bra form året runt? Har alltid haft problem med att få i mig mat så mitt sätt att träna är inte direkt ett val, men hur är det med er? Tycker ni det är värt att se pluffsig ut större delen av året för att se deffad ut till sommaren? Gör ni det för att det är det snabbaste sättet att bygga muskler eller för att ni vill se deffade ut just till sommaren? Hur passar era kläder? Hade jag gått upp 8-10 kilo tror jag inte jag hade haft kvar ett enda plagg som passar. Klär ni er i baggy/sköna kläder för att få det att passa eller har ni två garderober just för att ni vet om att ni bulkar och deffar?

Jag har på senaste tiden övervägt för- och nackdelar (för mig personligen alltså) med bulk-deff och med att hålla jämnvkt och öka långsamt men stabilt. Det jag kom fram till var att för mig passar det bättre att inte börja räkna kalorier och sånt. Fördelarna med det blir utklassade av nackdelen att man hela tiden måste gå runt och tänka på det. Jag äter dock väldigt nyttigt, enbart fullkornsprodukter, bra fetter, mycket protein och rör enbart godsaker vid bort- och hembjudningar några gånger om året. Jag är dock rätt noga med att ändå optimera mina träningspass med EAA osv, med proteinshakes en-två gånger om dagen och måltiderna vid "rätt" tid.

Summa kardemumma så mår jag bäst av att låta det ta sin tid utan att behöva sälja hela min själ till träningsvärlden. Även om jag kanske aldrig får den perfekta formen jag vill så känns kroppen och knoppen i toppform!
Citera
2010-08-22, 19:55
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faderallan
Jag har på senaste tiden övervägt för- och nackdelar (för mig personligen alltså) med bulk-deff och med att hålla jämnvkt och öka långsamt men stabilt. Det jag kom fram till var att för mig passar det bättre att inte börja räkna kalorier och sånt. Fördelarna med det blir utklassade av nackdelen att man hela tiden måste gå runt och tänka på det. Jag äter dock väldigt nyttigt, enbart fullkornsprodukter, bra fetter, mycket protein och rör enbart godsaker vid bort- och hembjudningar några gånger om året. Jag är dock rätt noga med att ändå optimera mina träningspass med EAA osv, med proteinshakes en-två gånger om dagen och måltiderna vid "rätt" tid.

Summa kardemumma så mår jag bäst av att låta det ta sin tid utan att behöva sälja hela min själ till träningsvärlden. Även om jag kanske aldrig får den perfekta formen jag vill så känns kroppen och knoppen i toppform!

Blir du inte hård i magen?

Vad menar du med "måltiderna vid "rätt" tid"? Snackar du måltidsfrekvens eller måltidstimingen inpå träningen?
Citera
2010-08-22, 19:57
Medlem
FuckedUp2k9s avatar
Lever för att bulka och deffa, båda perioderna har sina tjusningar...

Underbart sätt att leva.
Citera
2010-08-22, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Äta kaloritätare livsmedel så kan du också börja med bulk/ deff-livsstilen om du vill.

Bara för att man bulkar behöver man inte bulka så länge så man hinner känna sig "puffsig". Ligger man på ett relativt lågt överskott kan det ta flera månader innan den känslan kommer sig smygande och då är det bara att börja deffa igen.

Mest för att det är mycket effektivare att bulka sen deffa än att ligga på balans året om. Om man ser till muskelutvecklingen d.v.s.

Blir aldrig så "fet" så mina kläder inte passar längre.

Oversize tröjor och skjortor är det snyggaste som finns. Var det gäller byxor har jag där heller aldrig haft några problem med bara en garderob. Min midja diffar väl max 6-7cm under vinter- och sommarhalvåret.

Hade jag velat bulka hade jag säkert kunnat det om jag hade börjat käka lite annorlunda men jag är inte så intresserad av det. Har prövat det och känslan av att vara lite "fet" trots att man ökar i storlek är inte härlig, gillar känslan av att känna sig fit och tränad trots att det är november.

Det enda negativa med att knappt öka i vikt eller väldigt lite är just muskelutvecklingen. Det utvecklas ju inte om jag har legat på samma vikt i 1 år men känner ändå att det är bra. Jag reser och har roligt men behåller ändå en "bra" kropp i mina ögon. Ökar inte trots att jag hade velat men nackdelarna med bulk vinner över fördelarna så jag nöjer mig med att ligga på balans eller gå upp något kilo.
Vill givetvis utvecklas men känner inte att bulk är det rätta sättet. Ökar hellre 2 kg på ett år än 10 upp och sen 6 ner. Jag förlorar på det men vet inte, känner att det är det bästa. Undrar bara om ni tycker att bulk är ett "tråkigare" val men muskelutvecklingen är det viktigaste.
Citera
2010-08-22, 20:01
Medlem
Citat:
Blir du inte hård i magen?

Vad menar du med "måltiderna vid "rätt" tid"? Snackar du måltidsfrekvens eller måltidstimingen inpå träningen?

Japp, jag tänkte mer på relationen mellan måltiderna och träningen. Att jag får i mig ett mål två timmar innan träning så jag får EAA på fastande mage, samt ett mål ungefär en timme efter träningen. Kör också en proteinshake innan morgonlöpningen och frukosten efter, Huruvida det är optimalt vet jag inte, skönt är det i alla fall.

Äh, nice som fasen att vara hård i magen och sitta lite längre på dass.
Citera
2010-08-22, 20:03
Medlem
moreroidstothepeepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckedUp2k9
Lever för att bulka och deffa, båda perioderna har sina tjusningar...

Underbart sätt att leva.

Amen to that brother.

Varför ska man ligga på kaloribalans? Växer föga då ju, nej här är det opti som gäller!
Citera
2010-08-22, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moreroidstothepeeps
Amen to that brother.

Varför ska man ligga på kaloribalans? Växer föga då ju, nej här är det opti som gäller!

När du är bulkad, hur känner du dig då? Eller gäller det som sagt att vara på toppen när sommaren kommer? Din inställning är ju den rätta men det funkar inte för mig.
Jag kanske tränar för att se bra ut och helst öka medan du tränar för att maximera musklerna (och givetvis också se bra ut men huvudpunkten är att öka i muskelmassa)?
Citera
2010-08-22, 20:10
Medlem
moreroidstothepeepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CiCoro
När du är bulkad, hur känner du dig då? Eller gäller det som sagt att vara på toppen när sommaren kommer? Din inställning är ju den rätta men det funkar inte för mig.
Jag kanske tränar för att se bra ut och helst öka medan du tränar för att maximera musklerna (och givetvis också se bra ut men huvudpunkten är att öka i muskelmassa)?

Jag bryr mig inte om jag är bulkad, det är bara en fas för att sedan bli deffad och snygg igen. Jag tycker det är rätt skönt att vara stor i kläder också m.m. Varje sak har sina fördelar och nackdelar. Jag tränar för att bli så stor som möjligt och givetvis snygg.

Mvh
Citera
2010-08-22, 22:41
Medlem
rebekks avatar
Citat:

Är det effektivt för muskelutvecklingen att deffa?

Jag är inte särskilt påläst inom området, men jag tvivlar på att det är så. Sen så tror jag knappast det är bra för kroppen förövrigt att gå upp och ner i vikt som en jävla studsboll.

Sen finns det ju inget värre än dessa hobbybyggare som sitter o bara glufsar i sig och "JAG BULKAR DET HÄR ÄR BARA BRA" - Men ska du inte träna hårt och mycket då? "NÄÄÄ MAN BEHÖVER BARA BLI ASFET SOM JAG!!! RESTEN KOMMER AUTOMATISKT!!!"

Tror på kcal överskott, men tror inte på att bli en fet gris som vissa andra verkar.
Citera
2010-08-22, 23:09
Medlem
FuckedUp2k9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Är det effektivt för muskelutvecklingen att deffa?

Jag är inte särskilt påläst inom området, men jag tvivlar på att det är så. Sen så tror jag knappast det är bra för kroppen förövrigt att gå upp och ner i vikt som en jävla studsboll.

Sen finns det ju inget värre än dessa hobbybyggare som sitter o bara glufsar i sig och "JAG BULKAR DET HÄR ÄR BARA BRA" - Men ska du inte träna hårt och mycket då? "NÄÄÄ MAN BEHÖVER BARA BLI ASFET SOM JAG!!! RESTEN KOMMER AUTOMATISKT!!!"

Tror på kcal överskott, men tror inte på att bli en fet gris som vissa andra verkar.

Du är skitcool. Verkligen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in