2010-08-23, 00:01
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Är det effektivt för muskelutvecklingen att deffa?

Det har jag inte påstått. Vad jag sa var att hela konceptet med bulka/ deffa i perioder är ett effektivare sätt att bygga muskler på än att ligga på balans året om. Både bulken och deffen måste precis som kaloribalans dock skötas på ett snyggt sett för att fungera bra.
Citera
2010-08-23, 02:38
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Jag kör på bulk alltid, deffar om några år kanske.
Citera
2010-08-23, 08:37
Medlem
Enzymes avatar
Har inga solklara bulk och deff perioder.
På våren brukar jag lägga in mer cardio vilket reducerar magen till en acceptabel nivå
Brukar se till att jag får i mig tillräckligt med protein men i regel räknar jag aldrig kalorier
Det tråkigaste med deff är att man blir så jävla svag!
Citera
2010-08-23, 08:51
Medlem
Emilf-ws avatar
Bulk året om
Citera
2010-08-23, 13:03
Medlem
mr-virros avatar
bulk sommar-vår
deff vår-sommar
Citera
2010-08-23, 14:51
Medlem
Gattss avatar
när jag började träna för några år sen så bulkade jag på rejält. gick upp 20kg (från pinne till pluffs).

sen dess har jag hållit mig runt samma vikt men stadigt minskat i BF. Det går inte snabbt framåt, men jag tycker ändå att det känns bäst psykiskt att slippa vara småfet.

Kort sagt, jag ligger på kcal-balans året runt... typ.
Citera
2010-08-23, 16:40
Medlem
moreroidstothepeepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Det har jag inte påstått. Vad jag sa var att hela konceptet med bulka/ deffa i perioder är ett effektivare sätt att bygga muskler på än att ligga på balans året om. Både bulken och deffen måste precis som kaloribalans dock skötas på ett snyggt sett för att fungera bra.

Det kan vara effektivt att deffa, du höjer insulinkänsligheten.
Citera
2010-08-23, 17:47
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moreroidstothepeeps
Det kan vara effektivt att deffa, du höjer insulinkänsligheten.

Och det effektiviserar din muskelutveckling?
Citera
2010-08-23, 17:57
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Är det effektivt för muskelutvecklingen att deffa?

Jag är inte särskilt påläst inom området, men jag tvivlar på att det är så. Sen så tror jag knappast det är bra för kroppen förövrigt att gå upp och ner i vikt som en jävla studsboll.

Sen finns det ju inget värre än dessa hobbybyggare som sitter o bara glufsar i sig och "JAG BULKAR DET HÄR ÄR BARA BRA" - Men ska du inte träna hårt och mycket då? "NÄÄÄ MAN BEHÖVER BARA BLI ASFET SOM JAG!!! RESTEN KOMMER AUTOMATISKT!!!"

Tror på kcal överskott, men tror inte på att bli en fet gris som vissa andra verkar.
Ingen vad jag har sett har skrivit det, vart får du det ifrån?
Citera
2010-08-23, 18:02
Avslutad
När jag bulkar känner jag mig fet, då deffar jag, sen känner jag mig liten, så bulkar jag, sen helt plötsligt är jag tillbaka i början av den här meningen.

And so on.

Offtopic måste jag påpeka att du, rebekk, gör en massa antaganden som du verkar hålla fast vid för glatta livet. Ett säkert sätt att behålla sin okunskap
Citera
2010-08-23, 21:32
Medlem
william123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
När jag bulkar känner jag mig fet, då deffar jag, sen känner jag mig liten, så bulkar jag, sen helt plötsligt är jag tillbaka i början av den här meningen.

Haha så jäkla bra, känner igen mig i det där något enormt
Citera
2010-08-24, 08:17
Medlem
Jag tycker det är kul som fan att se kroppen förändras så pass fort. Precis som många säger så behöver man ju inte bulka upp så man verkligen ser ut som en gris, man får hålla på å bulka tills man känner sig fet. I vilket fall, oavsett hur mycket man bulkar i princip så ser man ju inte fetare ut än den vanliga svensson som inte tränar alls och är lite mjuk i kanterna, bara mycket grövre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in