Vad är felet egentligen? Det blir ungefär var 15e bild detta händer, är kamerahuset eller något av objektiven sönder? Kan det vara minneskortet? Jag förstår inte riktigt vad som har hänt
Vad är felet egentligen? Det blir ungefär var 15e bild detta händer, är kamerahuset eller något av objektiven sönder? Kan det vara minneskortet? Jag förstår inte riktigt vad som har hänt
Har varit med om samma sak som på andra bilden, tror att det är minneskortet.. ser bilderna ut så när du kollar på kameran också eller bara på datorn?
Jag har samma problem på min kompaktkamera (Sony) och bilderna ser ut så på datorn men i kameran står det bara "filfel", men du tror alltså att det kan vara minneskortets fel? Isåfall blir det ju en relativt billig lösning
Har du kollat att din kamera är kompatibel med ett sådant stort minneskort (och/eller den typen av kort)? Står nog i manualen.
Uppstår problemet under seriebildstagning eller också när du tar enstaka kort bara och låter kameran få tid att spara bilderna ordentligt? RAW eller JPEG? Tänker på att kortet inte kan spara bilderna tillräckligt fort om du fotar i RAW och i snabb takt, när kamerans egna buffert blir överbelastad.
Det kan vara så att din kamera "skriver" bilderna snabbare än vad minneskortet kan ta emot. Har för mig jag läste om något sådant...
Det finns ju minneskort som skriver mycket snabbare än andra, oberoende på hur mycket utrymme de har.
Jag har samma problem på min kompaktkamera (Sony) och bilderna ser ut så på datorn men i kameran står det bara "filfel", men du tror alltså att det kan vara minneskortets fel? Isåfall blir det ju en relativt billig lösning
Jag hade ungefär samma problem som löstes när jag köpte nytt minneskort.. Värt att testa med ett annat minneskort iaf
Det kan vara så att din kamera "skriver" bilderna snabbare än vad minneskortet kan ta emot. Har för mig jag läste om något sådant...
Det finns ju minneskort som skriver mycket snabbare än andra, oberoende på hur mycket utrymme de har.
Jag hade ungefär samma problem som löstes när jag köpte nytt minneskort.. Värt att testa med ett annat minneskort iaf
Jag får göra det Synd bara att jag inte har med mig något extra minneskort, så får testa när jag kommer hem från semestern. Tur att jag har min systemkamera med!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!