• 1
  • 2
2010-08-22, 15:25
Medlem
Någon som kan förklara detta?

Vad är felet egentligen? Det blir ungefär var 15e bild detta händer, är kamerahuset eller något av objektiven sönder? Kan det vara minneskortet? Jag förstår inte riktigt vad som har hänt

Panik, hjälp!

Canon EOS 550D
Citera
2010-08-22, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colt3n
Någon som kan förklara detta?

Vad är felet egentligen? Det blir ungefär var 15e bild detta händer, är kamerahuset eller något av objektiven sönder? Kan det vara minneskortet? Jag förstår inte riktigt vad som har hänt

Panik, hjälp!

Canon EOS 550D
gårsönder? Fördydliga vad exakt händer
Citera
2010-08-22, 15:28
Medlem
jimboo89s avatar
Va? du får utveckla..
Citera
2010-08-22, 15:29
Medlem
Oj förlåt, länken kom visst inte med

http://img682.imageshack.us/img682/5458/img4011c.jpg

EDIT:

Här kommer även en till bild, förstår inte!? http://img686.imageshack.us/img686/3926/img4096z.jpg

EDIT:

Kan det vara minneskortet? Har 32 gb
Senast redigerad av Colt3n 2010-08-22 kl. 15:38.
Citera
2010-08-22, 15:42
Medlem
jimboo89s avatar
Har varit med om samma sak som på andra bilden, tror att det är minneskortet.. ser bilderna ut så när du kollar på kameran också eller bara på datorn?
Citera
2010-08-22, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimboo89
Har varit med om samma sak som på andra bilden, tror att det är minneskortet.. ser bilderna ut så när du kollar på kameran också eller bara på datorn?
Jag har samma problem på min kompaktkamera (Sony) och bilderna ser ut så på datorn men i kameran står det bara "filfel", men du tror alltså att det kan vara minneskortets fel? Isåfall blir det ju en relativt billig lösning
Citera
2010-08-22, 16:04
Medlem
Har du kollat att din kamera är kompatibel med ett sådant stort minneskort (och/eller den typen av kort)? Står nog i manualen.

Uppstår problemet under seriebildstagning eller också när du tar enstaka kort bara och låter kameran få tid att spara bilderna ordentligt? RAW eller JPEG? Tänker på att kortet inte kan spara bilderna tillräckligt fort om du fotar i RAW och i snabb takt, när kamerans egna buffert blir överbelastad.
Citera
2010-08-22, 16:06
Medlem
Det kan nog vara minneskortet eftersom detta inte syns på Kameran, eller att det blir fel vid överföring från minneskort -> datorn :S
Citera
2010-08-22, 16:12
Medlem
AlexOnTops avatar
Det kan vara så att din kamera "skriver" bilderna snabbare än vad minneskortet kan ta emot. Har för mig jag läste om något sådant...
Det finns ju minneskort som skriver mycket snabbare än andra, oberoende på hur mycket utrymme de har.
Citera
2010-08-22, 16:25
Medlem
jimboo89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qzr1
Jag har samma problem på min kompaktkamera (Sony) och bilderna ser ut så på datorn men i kameran står det bara "filfel", men du tror alltså att det kan vara minneskortets fel? Isåfall blir det ju en relativt billig lösning

Jag hade ungefär samma problem som löstes när jag köpte nytt minneskort.. Värt att testa med ett annat minneskort iaf
Citera
2010-08-22, 16:28
Medlem
jimboo89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
Det kan vara så att din kamera "skriver" bilderna snabbare än vad minneskortet kan ta emot. Har för mig jag läste om något sådant...
Det finns ju minneskort som skriver mycket snabbare än andra, oberoende på hur mycket utrymme de har.

mm det var så jag tänkte också..
Citera
2010-08-22, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimboo89
Jag hade ungefär samma problem som löstes när jag köpte nytt minneskort.. Värt att testa med ett annat minneskort iaf
Jag får göra det Synd bara att jag inte har med mig något extra minneskort, så får testa när jag kommer hem från semestern. Tur att jag har min systemkamera med!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in