Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-22, 13:26
  #1
Medlem
Bonnatorps avatar
Min dator blev lite slöare för någon månad sedan. Jag kollade i task manager och såg att "System" tog över 100.000K i minnesanvändning. Jag sökte på felet och kom fram till att det var AVG antivirus som gjorde det. Sagt och gjort så avinstallerade jag det och tog bort allt jag hittade som hade med AVG att göra.
Nu nån vecka senare så har samma fel uppstått igen, förutom att denna gången så slöar det ner mitt internet också!!! (har telia kontantsurf)
Det tar ungefär 30 sekunder att öppna t.e.x flashback och multitasking är inte att tala om.
För er som är lite insatt så kan jag heller inte gå i 10/25 manna raider i World of Warcraft. Då fryser klienten och loggar ut av sig själv 10 sekunder efter att tanken fått aggro.
Som det ser ut nu så ligger System på 100.692K och peak är 104.116K. Nån som har en aning om vad felet är?
__________________
Senast redigerad av Bonnatorp 2010-08-22 kl. 13:39.
Citera
2010-08-23, 01:21
  #2
Medlem
Bonnatorps avatar
Seriöst... Skiter alla bara i att svara eller "kan" ingen svara?
Citera
2010-08-23, 02:48
  #3
Medlem
hasenfrasens avatar
Lixom, det är hundratals enbart här och på flashback som blivit drabbade av virus de senaste dagarna och frågar "Vad ska jag göra?"

1) Starta upp datorn i felsäkert läge med nätverk (hacka på F8 under uppstarten).
2) Inaktivera systemåterställningen.
3) Inaktivera PROXY. Kontrollpanelen->Internetinställningar->Anslutningar->LAN->PROXY
4) Tanka hem och kör Antimalware (flera gånger) tills den säger att du inte är smittad längre
5) Starta datorn normalt, tanka och kör Superantispyware
6) Tanka och installera AVAST 5. Säg åt den att göra en boot-scan
7) Installera och kör SECUNIA PSI och åtgärda säkerhetsbristerna den påvisar"


Om AVAST crashar, starta upp i felsäkert läge med nätverk och kör Combofix och posta dess logg.
Det finns ett nytt root-kit som inga antivirus hittar än så länge som man måste ta bort för hand eller mha av GMER. Mer @ http://www.gmer.net/
Citera
2010-08-23, 02:56
  #4
Medlem
Ja du det låter sannerligen som något virus. Vad har du tagit för åtgärder hittils?
Citera
2010-08-23, 02:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Seriöst... Skiter alla bara i att svara eller "kan" ingen svara?
Både och.
Citera
2010-08-23, 07:20
  #6
Medlem
Du kan alltid ge upp, snabb formatera och installera om allt. Går garanterat snabbare än att vänta på mirakel för att inte tala om att datorn blir snabbare.
Citera
2010-08-23, 07:26
  #7
Medlem
Eller så kan du ju prova att ge oss lite mer information så vi har något att fundera över, en hjt logg eller dylikt. Go fetch!
Citera
2010-08-27, 16:22
  #8
Medlem
Bonnatorps avatar
mitt hitta-virus-men-gör-inget program har hittat nåt virus. får väl ominstallera AVG och fixa
Citera
2010-08-27, 18:27
  #9
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
mitt hitta-virus-men-gör-inget program har hittat nåt virus. får väl ominstallera AVG och fixa

Argh!!! Ditt "hitta-virus-men-gör-inget program" är i själva verket ett virus. Läs inlägget där jag listade 7 punkter att följa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback