• 1
  • 2
2010-08-21, 20:20
Medlem
Kan absolut ingenting om vilka markörer som är bäst och mest prisvärda.

Kan någon som kan det här med paintball hjälpa mig att hitta det bästa för ca. 1000 :-. Helst inte mer.
Markör och mask är väl det som behövs?
Senast redigerad av adolfhitler88 2010-08-21 kl. 20:22.
Citera
2010-08-21, 20:35
Medlem
Marsovs avatar
Rekommenderar att du köper luft som drivmedel, inte kolsyra. Rekommenderar också att du köper en mekanisk markör, inte en el. Då mekaniska både är mer robust och oftast billigar.

Du behöver för att spela:

ett stycke markör.
ett stycke magasin.
ett stycke lufttub.
boll och mask.

Köp ett billigt nybörjar paket för önskat pris och du får allt detta med. Men som sagt, mekanisk och luft skare va!

Edit: Spyder är en bra nybörjar puffra.
Senast redigerad av Marsov 2010-08-21 kl. 20:38.
Citera
2010-08-21, 20:43
Medlem
Okej, tack så mycket. Du skulle inte kunna länka till något startpaket som är bra och mest prisvärt?
Citera
2010-08-21, 22:20
Medlem
Forbliranonyms avatar
Gick tyvärr inte att länka men teknikmagasinet.se har såna sök bara på painball så får du upp några alternativ!
Citera
2010-08-21, 23:18
Medlem
Marsovs avatar
http://www.tacticalstore.se/se/art/j...-kit-cammo.php (Dock måste du välja till lufttub om du vill ha det)

http://www.wizeguy.se/ (PAINTBALL STARTPAKET -> BAS) Kolla så det är en mekanisk puffra du kolla på, fast ifs, tror de flesta är mekaniska i den prisklassen.

Har glömt att fråga, varför köper du bössan? Gått med i en klubb? Skjuta prick? Har du dragit ihop något gäng och ska spela bara för kul? Anledningen till att jag fråga är att om du tex ska gå med i en klubb finns risken att det kör med CO2, och då är det lite dumt när du står där med en lufttub.

Så ta reda på vad du kommer tanka med.
Citera
2010-08-21, 23:20
Medlem
ButterFlys avatar
Jag skulle inte rekommendera att köpa en markör på teknikmagasinet eller hobbex.
Köpt nått mer känt märke på markör och gör det utan en paintballbutik, eller begagnat.

www.stratec.nu är en bra butik som finns fysiskt i göteborg och borås och som även har en webshop.
Dom har både startpaket för Luft eller Co2.
Luft är att rekommendera om du vill spela när det blir lite kallare, och att det blir billigare i längden.

Annars så har du recballsverige.se som är en sida för recballspelare (skog, bebyggelse spel mm.) eller paintball.se som är mer för dom som spelar speedball.

Masken är viktig och den skall man inte snåla med. bara en mask kostar ifrån 500kr och snålar du på den så ja räkna med att springa runt med imma och inte se nått.
Citera
2010-08-21, 23:33
Medlem
Marsovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButterFly
www.stratec.nu är en bra butik som finns fysiskt i göteborg och borås och som även har en webshop.

Tänkte rekommendera stratec, men vad fan, händer ju ingenting när jag trycker på "webshop" ..?!
Citera
2010-08-22, 02:37
Medlem
Okej tack så mycket! Vi är ett gäng som hade tänkt spela
Citera
2010-08-22, 10:24
Medlem
Marsovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhitler88
Okej tack så mycket! Vi är ett gäng som hade tänkt spela

OK, kom överens över vad ni skall tanka med, kom ihåg att luft är bra mycket billigare i längden.
Citera
2010-08-22, 10:25
Medlem
ButterFlys avatar
Vet inte vad jag gjorde igår men Stratec finns inte i Borås utan i Göteborg och Örebro.
Citera
2010-08-22, 10:28
Medlem
Marsovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButterFly
Vet inte vad jag gjorde igår men Stratec finns inte i Borås utan i Göteborg och Örebro.

Beställ via webbshoppen.

Edit: NVM, trodde det var TS som skrev.
Citera
2010-08-27, 13:14
Medlem
fisk1s avatar
Hejsan! Jag skulle rekomendera att köpa begagnat om du vill ha nått för 1000 kr, då paintballspelare oftast är vädligt noga med sina grejjer så brukar det inte vara nått problem med att köpa begagnat.

Köpte mitt kitt för 6000 som skulle kosta 16000 nytt.

http://paintball.se/forum/forumdisplay.php?f=13 Där har du några som säljer begagnat.

http://paintball.se/forum/showthread.php?t=100 där har du bla FAQ ang paintball.

Hade du tänkt att lira i skogen med polarna eller på sup air bana?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in