2004-05-26, 10:16
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svea
Aha, var de dom som Skitsnackarn syftade på i det första inlägget. Ja,det kanske är ändå intressantare?

Nå, hur är det med kottsnaskandet i frikyrkan?
Citera
2004-05-27, 10:07
Medlem
Fråga till Svea..

Kan man vara ihop med någon om man är LO:are?
Eller måste man gifta sig direkt?

Får man idka andra sexuella handlingar utan att vara gift?
Får man visa sig naken eller ska det endast ske vid bröllopsnatten?
Citera
2004-06-03, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsnackarn
Kan man vara ihop med någon om man är LO:are?
Eller måste man gifta sig direkt?

Får man idka andra sexuella handlingar utan att vara gift?
Får man visa sig naken eller ska det endast ske vid bröllopsnatten?

Först måste jag säga att det inte finns några givna regler inom det här på Livets Ord. Jag kan bara svara på hur de flesta gör.

Visst är man "ihop", ibland leder det till giftermål, ibland inte. Det är inget som sker direkt utan brukar ta några år. Man måste alltså inte gifta sig direkt och vigselförättarna brukar rekommendera minst ett års sällskap.

Enligt bibeln är sex något fint inom äktenskapet. Därför väntar de flesta.

Naken.. hmm... kanske är bäst att vänta om man inte har tänkt att ha sex på ett tag. Men det är inget som säger att man inte får vara nakna inför varandra innan man gifter sig!
Citera
2004-06-03, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Nå, hur är det med kottsnaskandet i frikyrkan?

Jag tror det får förbli en hemlighet...
Citera
2004-06-03, 13:41
Medlem
Ett scenarió

Låt oss säga att man är på ett böneberg för att be för missionärerna i afrika.
Man ser värsta kalas pinglan som talar så sexigt i tungor
och man blir ihop, men vad händer sedan?

Svea, du sa att man skulle vara ihop ett år innan giftemål..
Jag tycker det verkar som en riktigt lång tid..
Vad får man göra då, eller rättare sagt, vad tillåter bibeln?

Ska man hålla hand och pussas, eller är LO:arna mer tolleranta för handlingar som inte leder till barnalstrande?

Tänk om bruden/snubben man gift sig med är värsta skåpet i sängen med mini dick/hippie muff? Vad gör man då? Kan man skilja sig?

Och hur ska man göra när man klär av och på sig? Måste man typ skylla sig för varandra, för att inte inleda i frestelse?

Tycker det verkar lite som att köpa grisen i säcken.. +o(
Citera
2004-06-03, 13:44
Medlem
En fråga till..

Är Carisma det samma som livets ord?

Jag har nämligen hör att där gifter de sig typ på stört....Typ efter en månad bara för att de ska få pippa..
Citera
2004-06-03, 14:01
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsnackarn
Är Carisma det samma som livets ord?

Jag har nämligen hör att där gifter de sig typ på stört....Typ efter en månad bara för att de ska få pippa..

Definera samma? Samma tro på Jesus? Har varit ifrån det här forumet en längre tid pga olika orsaker (som t.ex. tidsbrist) men detta inlägg var bara för mycket!

Är själv inte med i något religiöst samfund men har vänner i både Carisma och Livets Ord och nej, har aldrig hört talas om att någon gift sig efter en månad. Med detta inte sagt att så ALDRIG har skett men i så fall mer som undantag än regel.

*suck*
Citera
2004-06-03, 14:07
Medlem
Nelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Definera samma? Samma tro på Jesus? Har varit ifrån det här forumet en längre tid pga olika orsaker (som t.ex. tidsbrist) men detta inlägg var bara för mycket!

Är själv inte med i något religiöst samfund men har vänner i både Carisma och Livets Ord och nej, har aldrig hört talas om att någon gift sig efter en månad. Med detta inte sagt att så ALDRIG har skett men i så fall mer som undantag än regel.

*suck*

Skitsnackarn snackar kanske skit?
Citera
2004-06-03, 14:11
Medlem
Men är det samma sak.?

Har en frirmiklare till granne som är med i karisma,hon träffa en snubbe i Januari, i Mars var de gifta.

Har en annan "bekant" som är med i samma församling som berättat att man brukar gifta sig väldigt fort(hon gifte sig själv efter några månader).

Jag tänker att LO: är defenierad som manipulativ sekt av bla Nylund, Peter Nobel mfl, jag har hört detsamma om C, men vet inte om LO och C är samma sak. Du kanske kan upplysa mig?

Är det inte väldigt naivt och oansvarigt att gifta sig om man inte vet att man passar sexuellt ihop? Idagens hårda samhälle behövs defenetivt inte fler skillsmässor..
Citera
2004-06-03, 14:13
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson

Jag har läst P-O Enqvists bok "Lewis resa" som handlar om Lewi Pethrus som grundade Pingströrelsen och det verkar vara ena jäkla problem för frimicklarna det här med sex enligt vad som anges i boken...

Jag tror att det inte är bra för människors frihet att stänga in sig i påtvingade celibat p.g.a. lagar och förordningar som skrevs för 1000-tals år sen, då kanske oäktingar var ett socialt problem,men nu har vi kondomer, p-piller och annat till vår tjänst.

Håller man tillbaka krafter som naturen gett oss blir man lika knäpp som muslimerna eller pedofilprästerna....
Citera
2004-06-03, 14:13
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson

HAHA
Citera
2004-06-03, 14:18
Medlem
Sant Mysonoxen..

Snedvriden sexualmoral och påtvingat celibat lider i regel till psykiskaproblem..

Detta klargjordes tydligt av vår käre Freud..

Tokerierna i Knutby kanske har sin grund i tuktade lustar och förträngda begär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in