Ni får gärna skriva i min tråd under privatekonomi övrigt där jag också frågade om visakort (och Internetbetalningar)
Citat:
Ursprungligen postat av Hamskerper
Bankautomatuttag: 0 kronor (men ränta från första dagen?)
Någon som orkar räkna på kostnaden för bankomatuttag med GE? Om det blir ränta från första dagen.
Du tänker använda det som kreditkort alltså? Om det inte är direkt kopplat till ditt lönekonto så hade iaf jag flyttat över pengar i förväg istället för att handla på faktura/kredit. Har du pengarna betalar du ju såklart ingen ränta.
Citat:
Bankomatuttag: 3% (Lägst 35kr)
+ 1% bonus på det du köper.
Tar du ut 2000kr som fickpengar kostar det 90kr (4,5%) med OKQ8 utanför EU, annars 60kr (3%) om jag inte räknat helt galet.
För min egen del var det år sedan jag tog ut kontanter. Jag handlar typ allt på kortet och skulle jag behöva ha några lösa pengar så ber jag att få 2-500 extra när jag ändå handlar något annat i en butik. De blir väl snarare glada över att de får bort kontanterna från sina kassor och minskar rånrisken så. Vad gäller avgiften blir det antagligen ((utländsk valuta)*1.015)*1.03 men det är ju ingen större skillnad.
Citat:
Då jag betalar av det direkt har jag struntat i räntor när jag jämfört olika. Då hade OKQ8-kortet funkat fint att handla med i Sverige + att man har GE Monebank som reserv och för kontantuttag.
Kul att gå runt med tusen kort? Har du dem via fakturor och inte delar upp dina bankaffärer överallt så visst, men så skall ju skiten betalas i tid och grejer om man nu inte kan ha autogiro osv. Själv vill jag ha så lite papper som möjligt. Autogiro > e-faktura > fakturor. Kortköp > sedlar > mynt.
Grymt att du slapp valutaväxlingspåslagen med GE moneybank. Tror det kanske är 1.75% på SEB tom. Högre ränta på insatta pengar på OKQ8.