Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-11, 01:20
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Även om vi kollar på situationen som att AA är mannen och JA är kvinnan, så hade JA all möjlighet i världen att antingen ta in på ett hotell, sova på soffan, sova i sängen utan att ha sex, eller avvärja AA's försök till våldtäkt genom att springa ut på gatan och ringa polisen. Det finns i dagsläget ingenting som tyder på att sexet var någonting annat än frivilligt varken från JA's eller AA's sida.
Men nu tänker du ju på kvinnan som en rationell och initiativrik person. Då blir det såklart fel. Ska du vända på sakerna så måste du använda den feministiska kvinnosynen: kvinnan är ett offer, ett våp, saknar eget ansvar och förleds av könsmaktsordningens osynliga struktur till att hypnotiseras av AA, och först efteråt kan JA förstå att det faktiskt var våldtäkt för att AA kanske möjligen kunde ha sagt hagga eller bjudit på hallonsaft.
Citera
2010-09-11, 02:10
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Har det verkligen inte hänt nåt i fallet sedan denna sammanfattning?

Har FB några heta spår eller tankar? Skvaller som uppdagat nyligen?

Svårt att följa med en tråd som slirar utanför ämnet så gått som hela tiden.... :S
Det här fallet går på tomgång just nu. Till skillnad från denna tråd

Det enda av vikt som hänt som inte står med i denna version av sammanfattningen är att JA bytt advokat från Silbersky till Hurtig.
Kommer med i nästa version av sammanfattningen.

/DeLorean
Citera
2010-09-11, 02:26
Medlem
Anemons avatar
"Ursprungligen postat av ztr
Kan inte någon koda en liten räknare typ den som dn har i stil med "JA har suttit oskyldigt anklagad i <månader veckor dagar timmar minuter sekunder>. Hade varit fint i högerkanten. Och dagliga intervjuer med alla riksdagsledarmöter där man frågar vad de gjort för att fria JA."

Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
Eller fråga dem: Vad har JA gjort för dig?

Den frågan är enkel att svara på för mig, Julian Assange har försvarat en av våra mest grundläggande demokratiska principer, det fria ordet, med sitt liv som insats. Det är i princip en ovärderlig insats.
Senast redigerad av Anemon 2010-09-11 kl. 02:28.
Citera
2010-09-11, 02:49
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrorFlynn
Till och börja med var releasen av Afghanistan-dokumenten "den största underrättelseläckan i historien". Nu stod det i en av media-referenserna några poster tillbaka att den kommande releasen (inom några veckor) är ännu mer omfattande.

.

Fan vad sweet!!
Hoppas svenska rättsväsendet får sig en liten tankeställare då om vilka enorma krafter de leker med. Ojoj Marianne Ny &CO på tunn is!!!
Senast redigerad av Anemon 2010-09-11 kl. 02:51.
Citera
2010-09-11, 03:03
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Dessutom råkar en fantastiskt majoritet av politikerna i Sverige hysa en stark ovilja mot semikorrupta grejer och JA:s smala lycka är, som påpekats, att han f.n. är en av världens mest påpassade män. De domar som du läst i vårdnadstvister är ju i regel sömning bladder utan förankring i vare sig verkighet eller vad som framkommit i domstolen. Skulle JA mot all förmodan ställas inför skranket så kommer vi ha en domare som skriver sin mest noggranna dom under hela karriären.

Nä nu pratar du i nattmössan

Svenska politiker är OTROLIGT korrupta men de har lagstiftat så att deras korruption är delvis laglig samt lyckats slå blå dunster i ögonen på de auktoritetstroende svenskarna.

Och jag fattar inte varför en domare skulle vara så skarp när nu redan två åklagare samt en advokat och självaste justitiekanslern har gjort bort sig gång på gång med exakt varje steg de tar och varje ord de yttrar! Varför skulle plötsligt en domare vara bättre?? Jag har väääldigt svårt att se det.
Senast redigerad av Anemon 2010-09-11 kl. 03:06.
Citera
2010-09-11, 03:09
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Även om vi kollar på situationen som att AA är mannen och JA är kvinnan, så hade JA all möjlighet i världen att antingen ta in på ett hotell, sova på soffan, sova i sängen utan att ha sex, eller avvärja AA's försök till våldtäkt genom att springa ut på gatan och ringa polisen. Det finns i dagsläget ingenting som tyder på att sexet var någonting annat än frivilligt varken från JA's eller AA's sida.

Jag anser inte att AA våldtagit JA.
Det jag menar är att han var i beroendeställning till henne och under alkoholpåverkan den fredagen, samt att AA drog nytta av situationen. Dessutom så kan inte JA ta in på hotell , eftersom han är jagad av ett 20 tal länders säkerhetstjänster och han anser att det kan vara förenat med livsfara att ta in på hotell, samt vem vet hur många i Stockholm han kände och litade på då , han var ju nyanländ till landet.
Senast redigerad av Anemon 2010-09-11 kl. 03:38.
Citera
2010-09-11, 04:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
HELT OT
http://www.svd.se/multimedia/archive/00616/Pentagons_brev_till_616467a.pdf

Jeh måste vara fingerat?
Citera
2010-09-11, 08:09
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haveristen
Tanken har slagit mig tidigare, detta relaterat till insättande av ny åklagare och första frikännandet från anklagelserna.
Dvs panik samtal från amerikanska ambassaden till lämpliga personer.
Men det stämmer nog inte

” During a trip to a conference before he came to the Bunker, he thought he was being followed, and his fear began to infect others. “I went to Sweden and stayed with a girl who is a foreign editor of a newspaper there, and she became so paranoid that the C.I.A. was trying to get me she left the house and abandoned me,” he said.
13/6 -10, http://www.infiniteunknown.net/2010/...-transparency/
Ett citat som kommer upp i flera artiklar på internet, vilken är den kvinnan?

Med risk för att verka vara haverist så tycker jag nog att det är lite intressant ändå.

Det är en intressant personuppgift. Vem var denna kvinna som var så rädd för CIA att hon lämnade sin bostad när Julian bodde där?
En "foreign editor", en korrespondent som bodde i Sverige antagligen.
Få se om vi kan gräva upp denna kvinna. Oss veterligen har hon inte gjort några anmälningar ännu.

OT: Jag är faktiskt lite imponerad över att JA går fram som en slåttermaskin bland kvinnor världen över. Att en populärkulturkändis får fans och groupies är en sak, men en nörd med konstig frisyr och fem mobiler? I och för sig får han hålla tillgodo med psykopater som Jonsdottir, Ardin och Wilen, som hugger honom i ryggen så fort han klivit ur sängen. Är inte så avundsjuk längre.
Senast redigerad av Siegfrid 2010-09-11 kl. 09:00.
Citera
2010-09-11, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Det är en intressant personuppgift. Vem var denna kvinna som var så rädd för CIA att hon lämnade sin bostad när Julian bodde där?
Få se om vi kan gräva upp denna kvinna. Oss veterligen har hon inte gjort några anmälningar ännu.

Kvalificerad gissning aeaeaeae
Senast redigerad av worldcitizen 2010-09-11 kl. 09:03. Anledning: skamsen
Citera
2010-09-11, 09:07
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Jeh måste vara fingerat?

Fullt möjligt att det är så, jag hittade den här:
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/wikileaks-slapper-fler-dokument_5300077.svd
Citera
2010-09-11, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Fullt möjligt att det är så, jag hittade den här:
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/wikileaks-slapper-fler-dokument_5300077.svd
Visst vore det lite samhällsomdanande om det är 180000 diplomatmejl på gång.
Lite flashback in da hause.,
POWER TO THE PEOPLE
Senast redigerad av worldcitizen 2010-09-11 kl. 09:36.
Citera
2010-09-11, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid

OT: Jag är faktiskt lite imponerad över att JA går fram som en slåttermaskin bland kvinnor världen över. Att en populärkulturkändis får fans och groupies är en sak, men en nörd med konstig frisyr och fem mobiler? I och för sig får han hålla tillgodo med psykopater som Jonsdottir, Ardin och Wilen, som hugger honom i ryggen så fort han klivit ur sängen. Är inte så avundsjuk längre.

Jag är inte alls lika förvånad.... han utstrålar just precis allt det som en omhändertagande kvinna söker.... dessutom är han söt (alltså till skillnad från snygg), ser pojkaktig ut trots sin ålder, ter sig allvarlig mm mm mm..... jag tror i själva verket att han får freda sig för kvinnor oavsett var i världen han befinner sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in