Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-04, 22:07
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litargia
Om de blir väckta av att fundamentet i dera struktur börjar svaja så är min gissning att de snarare kommer gå på offensiven än något annat (vilket detta fall bär syn för sägen om) med tanke på att hela deras inflytande och värlsdbild står på spel. För många som satsat hela sin karriär och rykte på det kortet för att kunna göra några plötsliga lappkast.

Dessa figurer (AA och SW) kommer inte att erkänna att de haft fel, om man så trampar dem på halsen. (ursäkta det gamla talesättet om ni finner det grovt)
Citera
2010-09-04, 22:10
Medlem
Tror någon vågar göra något innan valet föresten?
Citera
2010-09-04, 22:11
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Om de blir väckta av att fundamentet i dera struktur börjar svaja så är min gissning att de snarare kommer gå på offensiven än något annat (vilket detta fall bär syn för sägen om) med tanke på att hela deras inflytande och värlsdbild står på spel. För många som satsat hela sin karriär och rykte på det kortet för att kunna göra några plötsliga lappkast.

Ja, de blir formodligen 2000-talets kvinnliga Don Quijote, som slåss mot obefintliga faror. Låt oss hoppas att de blir ensamma...
Citera
2010-09-04, 22:13
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Så kan det vara. Har ingen kunskap om Australien.

AA o JA kanske hastigt o lustigt förlovade sig innan våldtäktsanmälningarna började hagla?
I så fall mot hans vilja, därför det oupphörliga pillande på ringen
Citera
2010-09-04, 22:16
Medlem
LifLis avatar
Citat:

Jag anser fortfarande att, genom t.ex. tillampning av Occams parsimoni, det hetaste sparet ar ett karaktarsmord av JA, och i forlangningen WL. Handelseforloppet foljer mallen perfekt, och hittils har jag inte sett nagot som pekar pa att sa inte vore fallet. Haller ni med mig om detta?

Citatet nedan kanske foljer samma agenda/propaganda som bedrivs i den har traden? (Nu ar visserligen personen som syftas pa domd, och bevisligen ett riktigt svin, men att anvanda det som propaganda mot PP ar givetvis orelevant och visar hur aeaeaeaeae har intressen som ar i konflikt med PP, och darmed JA och WL).

Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
Källa: Fria Nyheter

Finns det någon som fortfarande tänker rösta på det här jävla skitpartiet?
Citera
2010-09-04, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
Vad jag förstått av de detaljer som kommit ut har han initierat sex när SW sovit.
Vad är då initiera sex när någon sover? Med en tillräckligt vid tolkning av det får man fängsla nästan hela befolkningen.

Men om JA kör morgonsexet utan kondom och SW och AA säger att dom inte var tillräckligt vakna för att märka att det inte var utan kondom så kan väl både bli sura efteråt och CB kan tycka att det finns skäl till åtal.
Men då är vi tillbaka till en fråga som diskuterats tidigare.
Tanken på att det skulle vara våldtäkt har avvisats om man en gång tidigare kommit överens om kondom och nu kör utan kondom men utan att göra en ny överenskommelse.

AA har i sitt uttalande fört fram tanken att JA skulle ha gjort något som gått emot någon överenskommelse. Dock säger JA i sitt förhör att samlagen skett med kondom.

En möjlighet är att JA har köpt en packe kondomer som går sönder för honom och att han då inte drar på en ny. Då kan det se som ett brott mot en överenskommelse. Hans enkla tanke skulle då vara att eventuell skada är skedd och man kan fortsätta utan (och har antagit att kvinnorna tar piller). Sedan tog kanske SW inte piller.

Dock bedömde Eva Finne vad som nu eventuellt hände som "inte brott". Så det var iaf så långt från brott enligt hennes förmenande att det inte var åtalbart.
Citera
2010-09-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
ringen kan ju komma från nåt helt annat sammanhang (gammalt minne, arvegods etc). men kan det också vara så att till exempel dårbruden ardin gett den till honom som ett minne av seminariet och besöket i sverige och i synnerhet då på södermalm? hey, det låter som en dårhistoria men vem är vi att döma vad som är dårskap och vad som inte är dårskap i detta grekiska drama
han har inte den på sig när han undertecknar några papper med falkvinge. träffade han falkvinge nån dag tidigare eller först efter seminariet?
Mjo, men han var väl tvungen att förlova sig med AA innan dom hade sex. Och ha ringen som en hunds skattekvitto för att visa att han tillhörde henne.

Sedan slog hon upp förlovningen, när hon läste att han hade varit i väg med en annan kvinna till Naturhistoriska. Så då tog hon tillbaka den på Söndagmorgonen innan han gick iväg till PP.
Kanske var det därför han drog iväg med SW. För att komma ur förlovningen med AA.

EDIT: Men han verkar ledig nu, om du känner dig lite giftaslysten
Senast redigerad av Gromph 2010-09-04 kl. 22:43.
Citera
2010-09-04, 23:00
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Mjo, men han var väl tvungen att förlova sig med AA innan dom hade sex. Och ha ringen som en hunds skattekvitto för att visa att han tillhörde henne.

Sedan slog hon upp förlovningen, när hon läste att han hade varit i väg med en annan kvinna till Naturhistoriska. Så då tog hon tillbaka den på Söndagmorgonen innan han gick iväg till PP.
Kanske var det därför han drog iväg med SW. För att komma ur förlovningen med AA.

EDIT: Men han verkar ledig nu, om du känner dig lite giftaslysten

hur sugen jag än är så går det inte med en man som har ett ännu sämre omdöme än man själv har

men om den ena dårkvinnan har gett honom en ring och den andra både en datorsladd och frukost så förstår man naturligtvis deras vrede
Citera
2010-09-04, 23:03
Medlem
Citat:
ja, han pillar som besatt. kolla bara del ett så får man se mer än tillräckligt. börjar vid 7:40. det tar aldrig slut. mitt intryck och gissning är att den inte suttit där så länge. är man van vid ett smycke så pillar man inte så okontrollerat när man är nervös/spänd.

Ja!
Pillandet är jag övertygad om är pga ovana och inget annat.
Jag känner själv igen det efter att jag fått en ny ring på fingret. Inte en chans att det är nervositet.

Arvergods eller liknande, visst men varför dra på sig den i samband med ett Stockholmsbesök?

Kan han ha köpt den själv när han kom hit som 'turist'? Fint svenskt metallhantverk?
Kan han ha fått den av Broderskapet som 'Sverigegåva'? Av AA personligen av någon anledning?
Citera
2010-09-04, 23:05
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Ja!
Pillandet är jag övertygad om är pga ovana och inget annat.
Jag känner själv igen det efter att jag fått en ny ring på fingret. Inte en chans att det är nervositet.

Arvergods eller liknande, visst men varför dra på sig den i samband med ett Stockholmsbesök?

Kan han ha köpt den själv när han kom hit som 'turist'? Fint svenskt metallhantverk?
Kan han ha fått den av Broderskapet som 'Sverigegåva'? Av AA personligen av någon anledning?
broderskaparna ger honom varken hotellrum eller datorsladd men han får både en vänskapsring och en anna
skulle det vara en officiell gåva från sekten så skulle han väl få den först efter sitt genomförda dagsverke i talarstolen.
Citera
2010-09-04, 23:09
Medlem

Att dessa typer av människor kan få hela samhällen att sitta på halster och göra rättsväsendet än mer instabilt får mig att må illa.
Citera
2010-09-04, 23:17
Medlem
Citat:
broderskaparna ger honom varken hotellrum eller datorsladd men han får både en vänskapsring och en anna
skulle det vara en officiell gåva från sekten så skulle han väl få den först efter sitt genomförda dagsverke i talarstolen.

Haha
Hur som helst verkar den ha åkt av lika snabbt som den åkte på.
Vi får spana in de kommande bilderna på JA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in