Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-04, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Borgström hävdar att falskanmälarna redan i och med återöppnandet av fallet är nöjda och belåtna. Nu känner de sig trodda i och med Hilda-åklagaren M Nys sensationella uppgradering . Hur utfallet blir, är inte lika viktigt, tolkar jag det som.

Ja,min poliskontakt säger samma sak men jag fattade inte riktigt först.Men detta räknas som att man blir trodd hos feminister och det är viktigt.Tjejer som inte får till ett åtal eller en dom brukar säga att de ändå är glada att de anmälda för folk runt dem tror då att de haft rätt för att åklagare trott på dem.
Citera
2010-09-04, 20:41
Medlem
flashyourightbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademica
Det är sjukt att någon överhuvudtaget ska ha den makten. Det handlar inte om kön, utan bara makt,,,

Citat:
Ursprungligen postat av Litargia
Exakt, det handlar om makt. Men verkar som om vissa är väldigt angelägna om att provocera fram ett könskrig av det hela istället för att komma bort från den punkten.

ja fundera på vem som vinner på att könskriget fortsätter? Inte är det alliansen och folk som bygger Sverige likt företag och så. Det är det de förbannade sossarna som nu förlorat arbetarnas röst så nu skall de fiska upp nya offer utav det svenska "orättvisa" samhället som kan rösta på dem.

Satan jag avskyr de nya sossarna lika mycket som jag beundrar de nya moderaterna.

Förr hade jag en viss beundran för Sossar som Kjell-Olof Feldt och de övriga som hjälpte till att bygga upp Sverige. Men dagens sossar bidrar enbart med att få oss att må dåligt ... FATTAR NI DET? Sossarna av idag bidrar inte ett dugg!!
Citera
2010-09-04, 20:42
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litargia
Exakt, det handlar om makt. Men verkar som om vissa är väldigt angelägna om att provocera fram ett könskrig av det hela istället för att komma bort från den punkten.
Precis. Detta är vad som händer, när två hypade kvinnor, AA och SW, inte riktigt förstått att den
-ism som de säger sig representera, inte innehåller dogmer som kräver att endast kvinnor ska bestämma hackordningen.
Citera
2010-09-04, 20:42
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
skulle ringen kunna vara en gåva från nån av dårkvinnorna? https://www.flashback.org/sp25277476
för bilderna är väl tagna i sverige, eller?
Citera
2010-09-04, 20:44
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det verkar inte vara han som ofredar, snarare är han så artig att han tar emot vad som bjuds.
Jo, han tar både seden och säden dit han kommer.
Citera
2010-09-04, 20:48
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
skulle ringen kunna vara en gåva från nån av dårkvinnorna? https://www.flashback.org/sp25277476
för bilderna är väl tagna i sverige, eller?
Jag vet inte riktigt vad det har för betydelse för de anklagelser som hänger över hans huvud. Dock tror jag inte att det är en alliansring, eftersom han då burit den på högerhanden. ( tror att det är tradition därifrån han kommer)
Citera
2010-09-04, 20:50
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Att Ardin och Wilén skulle "rådfråga" polisen är rena skämtet. Försöker de låtsas att de är 13 år gamla? Ta en titt på vad AA har pruttat ur sig om män, sex-brott och hämnd-aktioner, så ser ni att hon inte på 10 livstider behöver "rådfråga" någon.

Det här låter bara som ett billigt sätt att försöka manipulera intrycket av affären genom att föra in ett främmande ord ("rådfråga") och slå dunster i ögonen på folk. En klassisk vänster/feminist-taktik från 1970-talet, där knäppgökar och bokstavskommunister med 20 poäng i statsvetenskap och 5 poäng i praktisk filosofi trodde att allting handlar om "språk".

Det där gamla Ebba Witt-Brattström-flummet är lyckligtvis helt överspelat nu. Handlingar talar högre än ord, som det heter på svengelska. Och Ockham talar högre än Lacan.

- F.G

Nja. Alltså. Post-strukturalismen kanske dog i stora delar av den akademiska världen, eller aldrig riktigt fick någon plats här 'när det begav sig' utom bland en del litteraturvetare. Men sedan smög den in bakvägen, halvannat decennium senare, på mitten av 90-talet - via den nya feminismen, som är infekterad av euroepisk post-strukturalism, konstruktivism och amerikansk post-modernism. Så den här skiten är fortfarande högsta mode inom de kvasivetenskapliga genusinstitutionerna, och har via den vägen infekterat en del av sociologin. Sådana som AA har haft all möjlighet att i sitt akademiska liv hålla sig inom denna skyddade verkstad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
OT-varning, men jag har lagt märke till en detalj.
i samband med att assange lanserat skunkfrisyren så har han fastnat på några bilder i ringmärkt tillstånd, vänter ringfinger. denna ring har jag inte lyckats hitta på några bilder före skunkfrisyren och han har inte heller haft den på sig på alla bider i skunkfrisyren. det verkar vara på bilder tagna vid max två tillfällen som man kan hitta honom i ring. vad är detta för ring? en akademikerring? i så fall borde han haft den på sig oftare. han har på sig ringen i samband med att han blir intervjuad då han står med en spegeldörr i bakgrunden, och i samband med att han sitter på en scen med någon röd logga bakom sig. han har inte på sig ringen när han i sin skunkfrisyr undertecknar dokument tillsammans med falkvinge.
med ring
http://www.france24.com/en/files/imagecache/aef_ct_wire_image_lightbox/images/afp/photo_1282856223262-1-0.jpg
http://etc.se/images/7096.jpg
http://www.sydsvenskan-img.se/archive/00628/assange_stor_628603a.jpg
http://nyheter24.se/incoming/article448039.ece/ALTERNATES/img514x344/sy208e6b_3x2.jpg
http://www.theepochtimes.com/n2/images/stories/large/2010/08/22/103379335.jpg
utan ring
http://rickfalkvinge.se/files/cache/4390_BnHover.jpg
http://www.wired.com/images_blogs/threatlevel/2010/06/Julian-Assange_Mihalik.jpg
http://thumbnails.hulu.com/959/50066959/180820_512x288_generated.jpg
http://militantlibertarian.org/wp-content/uploads/2010/07/Wikileaksexplained.jpg

Intressant.
Ringen är en tunn slät i vit metall som silver/stål/titan ring 4-5mm bred.
Ingenjörsringar i sverige brukar har symboler för typ av inriktning på studier, de är vad jag kan komma ihåg inte släta. Kanske kan det vara anorlunda i andra länder. Någon annan som vet?
Citera
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademica
Jag vet inte riktigt vad det har för betydelse för de anklagelser som hänger över hans huvud. Dock tror jag inte att det är en alliansring, eftersom han då burit den på högerhanden. ( tror att det är tradition därifrån han kommer)
från min skärm ser det ut som han har den på sin vänstra hand.
tänkte först att det var nåt slags akademikerring; den dyker dock upp väldigt plötsligt.
Citera
2010-09-04, 21:00
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashyourightback
ja fundera på vem som vinner på att könskriget fortsätter? Inte är det alliansen och folk som bygger Sverige likt företag och så. Det är det de förbannade sossarna som nu förlorat arbetarnas röst så nu skall de fiska upp nya offer utav det svenska "orättvisa" samhället som kan rösta på dem.

Satan jag avskyr de nya sossarna lika mycket som jag beundrar de nya moderaterna.

Förr hade jag en viss beundran för Sossar som Kjell-Olof Feldt och de övriga som hjälpte till att bygga upp Sverige. Men dagens sossar bidrar enbart med att få oss att må dåligt ... FATTAR NI DET? Sossarna av idag bidrar inte ett dugg!!

Kom ur flaskhalsen. Det handlar inte om blått eller rött. De röda har fört en blå politik de senaste femton åren. De blå säger sig vara det nya arbetarpartiet. Snacka om politikpyttipanna...

Detta handlar om ett samhällssystem som folket själv har byggt upp. Genom att ständigt kräva att staten ska ställa allting till rätta, har man handikappsanpassat samhället.
Ingen vill ta ansvar, alla är offer. Då tar det sig så här underliga uttryck. Två kvinnor har frivilligt sex med en främling, men har svårt att i efterhand själv bestämma om de verkligen ville det eller ej! Så, låt oss knalla till farbror blå....
Citera
2010-09-04, 21:02
Medlem
Anteauss avatar
Håller på att läsa ikapp efter att inte tittat till tråden på två dygn, så detta är några initiala tankar:
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Att Julian har Aspenberger är fullständigt uteslutet. Han har en nästan omänsklig förmåga att koncentrera sig, har självkontroll och är oerhört vältalig. Det är bara att lyssna på honom när han intervjuas eller får frågor under presskonferenser. Han lyssnar med tålamod till sista kommatecknet och besvarar sedan frågan med nästan klinisk exakthet.
Lustigt att du just beskrev tydliga karakteriska för någon med Aspergers syndrom (inte "aspenberger" alltså)--Den som "lider" av asperger har lärt sig att koncentrera sig på vad andra säger just för att de måste lyssna klart för att förstå helheten och de spekulerar sällan i sina svar utan svarar just exakt på vad som sagts.

Att "aspies" har en vältalighet och klinisk exakthet när de uttalar sig är inte en hemlighet--de är knappast "dumma" (i betydelsen låg IQ) utan kan på sin höjd sägas ha svårt för sociala konventioner och outtalade "regler". (deras EQ kan alltså vara lågt innan de har alla detaljer)
Citat:
DÄR har vi polisen som bestämde sig att det AA och SW varit ute för var våldtäkt INNAN förhöret med SW var asvlutat.

Vad är polisassistenten Linda Wassberg agenda med att rubricera våldtäkts anmälan på detta mål?
Det har varit lite för lite grävande om denna "pasp", så det vill jag se mer av. Vem är hon? Hur ligger kronologin när det kommer till hennes del i detta fall?
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Tack! Om det inte var AT och RF som var med på kräftskivan, vem var det då från (pp)? I DeLoreans sammanfattning står det att det var AT och RF, om det inte stämmer så måste den uppdateras.

Hur kan vi identifiera vilka som verkligen var med på lunchen och kräftskivan?
DeLorean har redan noterat att det inte var AT och RF som var med på kräftskivan och sagt att denna rättelse kommer i hEns nästa sammanfattning. Beheaded har dock sedan dess kommit med en bättre sammanfattning, även om det där saknas en "prolog" i kronologin--dvs vad hände innan polisbesöket/expressens avslöjande.
Citera
2010-09-04, 21:05
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
FATTAR NI DET? Sossarna av idag bidrar inte ett dugg!!
Ja, vi fattar det. Vi fattar också vad det beror på. De sitter inte vid makten....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in