Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2021-01-19, 23:30
  #91165
Medlem
swimmingpools avatar
Var kan man läsa FUP? Vill veta detaljer. Trodde förut att han låg med en tjej när hon sov, efter att dom haft sex innan, men enligt Kalla fakta var det alltså rena och skära våldtäkter.

Nog för att Assange borde frias när det gäller spionaget, men inte våldtäkterna.
Citera
2021-01-19, 23:36
  #91166
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Okej. Men ändå, stämmer ens det hon säger? Att det tar 3mån och att det går fortare om den man legat med också testar sig? Låter märkligt men kanske är så?

Trist med den så totalt uppenbara vinklingen i slutet av dokumentären... Som att vad en random kvinna säger på ett torg inför typ 10 pers har någon relevans?

Det går att forcera ett Hiv-test, det är i princip samma Pcr som idag används för att kolla Covid-19, man ändrar tröskelvärdet, men läkarna vill helst mäta den 2:a parten som burit på en ev smitta längre tid. Å andra sidan kan man vända på detta, om nu Anna haft Hiv hade då testet på J.A varit verkningslöst med så kort smittid, och då blir det ju intressant att Anna polisanmäler J.A samtidigt som hon säger åt Bodström att J.A ska testa sig, där det var D.B som behövde ringa runt för att finna testlabb, en sen fre-eftermiddag på sommaren när alla började stänga för helgen.

Anna Ardin sitter alltså framför kamera och blåljuger om Hiv-testet, och reportern som intervjuar råkar känna Donald Boström mycket väl och kände till hans skrift på nätet som gjordes 2 år tidigare, och väljer att sända ut detta utan en enda kritisk fråga...
Citera
2021-01-19, 23:40
  #91167
Medlem
Anonymares avatar
Har det kommit fram tidigare att AA och SW fick ett "erbjudande" från JA/advokat att om de drog tillbaka sina anmälningar så skulle han gå ut med att de absolut inte var CIA-agenter för att "upprätta deras heder"? Häpnadsväckande! Fy fan!
Citera
2021-01-19, 23:46
  #91168
Medlem
swimmingpools avatar
Vad jag förstår av FUP vägrade alltså Assange att ha kondom med båda tjejerna, det är hans brott. Inte ”vanlig våldsam våldtäkt” alltså. Visst, det är ändå våldtäkt, men ändå en viss skillnad.
Citera
2021-01-19, 23:48
  #91169
Medlem
swimmingpools avatar
Typiskt att kvinnor inte blir trodda. 😡
Citera
2021-01-19, 23:52
  #91170
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Vad jag förstår av FUP vägrade alltså Assange att ha kondom med båda tjejerna, det är hans brott. Inte ”vanlig våldsam våldtäkt” alltså. Visst, det är ändå våldtäkt, men ändå en viss skillnad.

I fallet SW påstods han även ha trängt in i henne i sovande tillstånd, utan kondom, mot hennes vilja. Något som man bedömde räckte till på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt. Du får läsa in dig på fallet, det här har avhandlats i mer än 10 år.
Citera
2021-01-19, 23:55
  #91171
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Typiskt att kvinnor inte blir trodda. 😡

Typiskt kvinnor att hitta på att de blivit våldtagna.

Jag kunde se på Anna att hon ljög direkt, både om vad som hänt och hur hon upplevde det som inte hänt. Jag tyckte det lös igenom för mycket hur hon trivs i offerkoftan och rampljuset för att det ska vara trovärdigt när hon lipar om hur hemskt allt är.
Citera
2021-01-19, 23:57
  #91172
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Typiskt kvinnor att hitta på att de blivit våldtagna.

Jag kunde se på Anna att hon ljög direkt, både om vad som hänt och hur hon upplevde det som inte hänt. Jag tyckte det lös igenom för mycket hur hon trivs i offerkoftan och rampljuset för att det ska vara trovärdigt när hon lipar om hur hemskt allt är.
Som sagt.
Citera
2021-01-19, 23:59
  #91173
Medlem
Nickelodions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Har det kommit fram tidigare att AA och SW fick ett "erbjudande" från JA/advokat att om de drog tillbaka sina anmälningar så skulle han gå ut med att de absolut inte var CIA-agenter för att "upprätta deras heder"? Häpnadsväckande! Fy fan!

Det har varit uppe flera gånger, sök på baronessan så får du se.

Lite creepy i sammanhanget är att den där H*mm*rberg och AA nu båda sitter i styrelsen för Socialdemokrater för tro och solidaritet.

Ännu mera creepy är att all personinfo om personal och styrelse mm vad gäller Socialdemokrater för tro och solidaritet nu är borttagen från deras egen hemsida, det städas bort nu i rasande fart ....
Citera
2021-01-20, 00:00
  #91174
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Typiskt kvinnor att hitta på att de blivit våldtagna.

Jag kunde se på Anna att hon ljög direkt, både om vad som hänt och hur hon upplevde det som inte hänt. Jag tyckte det lös igenom för mycket hur hon trivs i offerkoftan och rampljuset för att det ska vara trovärdigt när hon lipar om hur hemskt allt är.

Jag tycker tvärtom att bägge kvinnorna var mycket trovärdiga. Åklagaren sa också det när förundersökningen till slut lades ner att SW var mycket trovärdig i sin berättelse.
Citera
2021-01-20, 00:08
  #91175
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Jag tycker tvärtom att bägge kvinnorna var mycket trovärdiga. Åklagaren sa också det när förundersökningen till slut lades ner att SW var mycket trovärdig i sin berättelse.

Jag såg bara Anna. Fick psykopat-vibbar av henne. Hon kunde inte hålla sig från att börja flina medan hon drog på krokodiltårarna.
Citera
2021-01-20, 00:10
  #91176
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Jag tycker tvärtom att bägge kvinnorna var mycket trovärdiga. Åklagaren sa också det när förundersökningen till slut lades ner att SW var mycket trovärdig i sin berättelse.

Tyvärr så tycker Du, som så ofta tidigare i tråden bevisat, fel. Det finns mycket övrigt att önska trovärdighetsmässigt.
__________________
Senast redigerad av probe53 2021-01-20 kl. 00:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback