Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-01, 00:10
Medlem
Synd man inte får spekulera högt med avseende på 1.06

Man kan inte låta bli att undra vad det är för avgörande info dom sitter med i Göteborg som gör överprövandet försenat, onekligen spännande.
Citera
2010-09-01, 00:19
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
As far as we know, no false accusation of rape has been made deliberately in this case.
Perhaps it is unclear how we should label the abuse (content), but apparently mr JA's actions against the victims gave the police enough reason to report them.

I have not taken the female side in this case because they are women,
but because they were victims of a man's egoist desire (e.g. he allowed certain things to happen
eventhough it was against the desire of the involved females).
This has been my claim all along, if it is to be considered a crime is up to the legal system/process to decide. Sorry if my english reply doesn't make sense at this hour, for various reasons I'm tired at this moment.
The bold is an oxymorone of the italic...
Citera
2010-09-01, 00:24
Medlem
Citat:
tydligen finns mycket man skulle kunna tänka sig att en man som JA är benägen att göra.
Han kanske bejakade sin kvinnliga sida.

Citat:
Alla karlar i den här tråden bör föra anteckning om vikten att bete sig som en gentleman!
No way. Jag är en stor vän av jämställdhet. Och därmed vore det oacceptabelt att bete sig som en gentleman.

Jag förutsätter att Aniska dyker upp här och ger dig ordentligt med stryk för din anti-jämställdhetspropaganda.
Citera
2010-09-01, 00:25
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
As far as we know, no false accusation of rape has been made deliberately in this case.
Perhaps it is unclear how we should label the abuse (content), but apparently mr JA's actions against the victims gave the police enough reason to report them.

Så om jag säger till polisen att du våldtagit mig så ska de anhålla dig?

För det jag säger att du gjort har ju du gjort, inte sant?
Citera
2010-09-01, 00:26
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benderblod
"Gentleman"?? I thought that this wording belonged to conservatives longing back to the Victorian era. How can a modern independant woman refer to that patriatic word when discussing how males-females should interact?

If the goal is to keep a high standard society where females are not abused (nor need to fear the abuse of others) because of their lush attraction, then "gentleman" can be used to simply refer to a basic concept of rules and ideas on how to behave.
What I'm saying is, it's important for a modern society that males behave themselves in public (aswell
as in their own private home), especially when involving themselves in situations with other people, especially females.

Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Listan börjar bli lång över vad du relaterar till vådltäkt. Att inte vara en gentleman, att tjata... det är ganska roande. Att på fullt allvar försvara anmälan för att 'reda ut' om det kan bli våldtäktsdom på detta är höjden av komik.

Det är inte nödvändigtvis våldtäkt att inte bete sig gentlemannamässigt, det vill jag understryka.
Det hela beror på vilket sätt man bryter mot gentlemannakonventionen.
Kan hålla med om att vissa turer i det här fallet kan ses som något komiska,
men i det stora hela är det ju egentligen en tragisk historia för samtliga inblandade.

Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Varför allt detta snack om att bete sig som en gentleman? Vad är det för 1800-tals synsätt på män och kvinnor? Är du motståndare till jämställdhet? Tycker du inte att män och kvinnor ska behandlas lika oberoende av kön?

Självklart ska de behandlas lika, det är handlingarna som spelar roll.
Men män ska inte ta för sig på andra människors bekostnad.
Samma sak gäller givetvis för kvinnor, men de tillhör rent generellt inte samma "riskgrupp" (för att göra ett milt påstående) när det gäller att andra drabbas för deras handlingar, och skadeomfattningen.

Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Precis! Det är obegripligt att en modern och oberoende kvinna har den ålderdomliga synen på män.

Jag anser själv att jag har en framtidens syn på samhället och människor. Vi kan lära oss av historien genom att se vad som fungerat tidigare, och vad som skulle kunna hjälpa oss med några av våra största problem i nuläget - mycket enkelt. Jag är en framtidens människa.

Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Vi pratar här om två kvinnor (inte tjejer) i 30-års åldern. Till på köpet radikala feminister.

Du tycker inte att du förminskar dom? Jag undrar vad dom själva tycker?

Men, som någon sa, för dessa grupper gäller i alla lägen devisen: Ändamålet helgar medlen

ST-20 är inte vad jag skulle beskriva som en radikal feminist.
Med det sagt anser jag inte att jag förminskar dem, utan snarare gör försök efter försök
att beskriva fallet på/utefter deras villkor.

Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Men ta för fan och ge dig. Du rapar upp en massa officiella floskler som om du var nån annan papegoja. Grundar sig dina åsikter i nåt annat än Anna Ardins presskommuniké?

Ibland måste man upprepa sanningen för att den ska slå rot.
Senast redigerad av aeaeaeaea 2010-09-01 kl. 00:41.
Citera
2010-09-01, 00:31
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
If the goal is to keep a high standard society where females are not abused (nor need to fear the abuse of others) because of their lush attraction, then "gentleman" can be used to simply refer to a basic concept of rules and ideas on how to behave.
What I'm saying is, it's important for a modern society that males behave themselves in public (aswell
as in their own private home), especially when involving themselves in situations with other people, specially females.

En gentleman kräver en speciell sorts kvinna. Någon som tycker det är korrekt att mannen håller upp dörren, att mannen betalar och i förlängningen att mannen tjänar mer pengar.

Din egna hittepådefinition av gentleman tror jag inte någon bryr sig om.
Citera
2010-09-01, 00:32
Medlem
MoLoKs avatar
Jag tycker aeaeaeaeae ska ta sin "gentleman"-mission till feministforat här på FB. Se vad hennes systrar tycker
Citera
2010-09-01, 00:34
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK

Naturligtvis får du säga det till polisen, du är ju ett "offer"!
Citera
2010-09-01, 00:35
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
The bold is an oxymorone of the italic...

how?

Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
No way. Jag är en stor vän av jämställdhet. Och därmed vore det oacceptabelt att bete sig som en gentleman.

Jag förutsätter att Aniska dyker upp här och ger dig ordentligt med stryk för din anti-jämställdhetspropaganda.

Gentleman handlar mycket om att bete sig vettigt och inte ta sig för stora friheter på andras bekostnad, varför vore detta oacceptabelt? Jag känner inte Aniska men tror h*n håller med om att det vore bäst för alla om en majoritet av oss levde upp till goda sunda ideal, samtidigt som vi försökte påverka de som är på glid i samhället att bry sig lite mer om oss andra.

Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK

Antagligen inte. Det är inte så jag menar, det är ofta i fall där ord står mot ord att inget kan göras.
Inte ens om man verkligen skulle vilja, för att hjälpa någon. Man måste säkert ha en del kött på benen för att komma dit man vill, men man kommer inte långt på att vara en fet lögnare.
Citera
2010-09-01, 00:38
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:

Ibland måste man upprepa sanningen för att den ska slå rot.

Var det Jehovas vittnen du sa att du kom ifrån?
Citera
2010-09-01, 00:40
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:

Antagligen inte. Det är inte så jag menar, det är ofta i fall där ord står mot ord att inget kan göras.
Inte ens om man verkligen skulle vilja, för att hjälpa någon. Man måste säkert ha en del kött på benen för att komma dit man vill, men man kommer inte långt på att vara en fet lögnare.

Men låt säga att du och jag hade ett kort förhållande och du tröttnade på mig och lämnade mig. Vi skulle bevisligen ha haft sex. Jag skulle gå in på polisstationen en vecka senare och säga:

"Aeaeaeae våldtog mig tror jag, hon rev sönder kondomen när vi hade sex. Jag är ofredad, skändad, lurad och våldtagen - inte minst mentalt...." osv

Då ska du anhållas.

Det vet du va?

Sen ska alla som är som du är i den här tråden smutskasta dig i FB-tråden om oss. Och de ska försvara mig. Jag är ett offer. Du var ingen "fin och lydig flicka" (du vet min variant av "gentleman").
Citera
2010-09-01, 00:40
Medlem
Eftersom att personen/personerna bakom aeaeae repeterar mantrat 'skev kvinnosyn' och 'svårt att ta nej' om och om igen utan att tillföra något annat ser det inte bättre ut än att de har slut på argumentationen.

Dessa kvinnor, SW och AA är välutbildade och drivna med internationell erfarenhet.
De har båda två på varsitt håll valt att hoppat ner i sängen med JA utan att för den skull lärt känna honom lika lite som han lärde känna dem. En av dem bestämde sig redan veckorna innan vad hon skulle göra. Den andra tog beslutet på stående fot i sin lägenhet.

Alla tre tänkte med sin sak mellan benen istället för att använda sitt huvud. ONS var målet för alla inblandade. I ena fallet var även oskyddat sex överenskommet i det andra gick skyddet sönder.

Och de blir arga över att han inte vill testa sig?
Tre idiotiska ageranden av tre kåta människor. Som slutade med anmälningar.

Jag förstår att AA men framför allt SW städar bort sina spår så snabbt det bara går eftersom att de skulle kunna avslöja sanningen något som för dem innbär negativa fakta.

Om tio och en halv timme får vi svaret vad som är kvar av anmälan och i vilken riktning FUn drar.
Jag är övertygad om att aeaeaea tyst kommer att tassa ut ur diskusionen och försvinna ett tag. Ev hänger hon kvar och förklarar att ÅM inte förstår sig på vad som hänt och att de vuxna kvinnorna faktiskt våldtagits av en trasig kondom och genom att säga ja till oskyddat sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in