Citat:
Ursprungligen postat av benderblod
"Gentleman"?? I thought that this wording belonged to conservatives longing back to the Victorian era. How can a modern independant woman refer to that patriatic word when discussing how males-females should interact?
If the goal is to keep a high standard society where females are not abused (nor need to fear the abuse of others) because of their lush attraction, then "gentleman" can be used to simply refer to a basic concept of rules and ideas on how to behave.
What I'm saying is, it's important for a modern society that males behave themselves in public (aswell
as in their own private home), especially when involving themselves in situations with other people, especially females.
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Listan börjar bli lång över vad du relaterar till vådltäkt. Att inte vara en gentleman, att tjata... det är ganska roande. Att på fullt allvar försvara anmälan för att 'reda ut' om det kan bli våldtäktsdom på detta är höjden av komik.
Det är inte nödvändigtvis våldtäkt att inte bete sig gentlemannamässigt, det vill jag understryka.
Det hela beror på vilket sätt man bryter mot gentlemannakonventionen.
Kan hålla med om att vissa turer i det här fallet kan ses som något komiska,
men i det stora hela är det ju egentligen en tragisk historia för samtliga inblandade.
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Varför allt detta snack om att bete sig som en gentleman? Vad är det för 1800-tals synsätt på män och kvinnor? Är du motståndare till jämställdhet? Tycker du inte att män och kvinnor ska behandlas lika oberoende av kön?
Självklart ska de behandlas lika, det är handlingarna som spelar roll.
Men män ska inte ta för sig på andra människors bekostnad.
Samma sak gäller givetvis för kvinnor, men de tillhör rent generellt inte samma "riskgrupp" (för att göra ett milt påstående) när det gäller att andra drabbas för deras handlingar, och skadeomfattningen.
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Precis! Det är obegripligt att en modern och oberoende kvinna har den ålderdomliga synen på män.
Jag anser själv att jag har en framtidens syn på samhället och människor. Vi kan lära oss av historien genom att se vad som fungerat tidigare, och vad som skulle kunna hjälpa oss med några av våra största problem i nuläget - mycket enkelt. Jag är en framtidens människa.
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Vi pratar här om två kvinnor (inte tjejer) i 30-års åldern. Till på köpet radikala feminister.
Du tycker inte att du förminskar dom? Jag undrar vad dom själva tycker?
Men, som någon sa, för dessa grupper gäller i alla lägen devisen: Ändamålet helgar medlen
ST-20 är inte vad jag skulle beskriva som en radikal feminist.
Med det sagt anser jag inte att jag förminskar dem, utan snarare gör försök efter försök
att beskriva fallet på/utefter deras villkor.
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Men ta för fan och ge dig. Du rapar upp en massa officiella floskler som om du var nån annan papegoja. Grundar sig dina åsikter i nåt annat än Anna Ardins presskommuniké?
Ibland måste man upprepa sanningen för att den ska slå rot.