Citat:
Ursprungligen postat av
Snopphanen
Ber så mycket om ursäkt, jag hade intrycket att alla här hade en fast bild av vad som hänt och att det var debatt mellan två olika läger. Men det var alltså fel. Ber ödmjukast om ursäkt och ska leta vidare efter mer fakta på annat håll.
För min del är jag rätt ointresserad av "debatt mellan två olika läger" där det handlar om att vara "för" eller "mot" någon eller något, utan mer intresserad av att gemensamt reda ut saker. Det går förstås inte med alla, men det är ganska många som deltagit med olika bitar kunskap och analys under åratal, utan att deras
åsikter har spelat in. Den här tråden var en fantastisk källa till fakta och analys under några år med början år 2010. (Senare har den på flera sätt blivit mindre intressant.)
Sen hänger förvisso ofta vissa åsikter ihop med vissa insikter, så att såna som satt sig in i turerna ordentligt ofta har en negativ åsikt om hur flera parter i de olika sammanhängande fallen har agerat. Riktigt starka åsikter om
Assange däremot hänger dock
oftast ihop med tillfälliga besökare som känner att de måste in och berätta Hur Det Är då och då för att sen ge sig av igen.