Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Du är en mycket ful och oärlig debattör som bara syftar till att angripa de med andra åsikter med diverse tillmälen. Detta säger mer om dig än om de du angriper.
Åklagaren skulle inte begära DNA-prov om det inte fanns ett juridiskt värde i detta, teorin om trakasserier kan vi helt utesluta, en erfaren åklagare skulle aldrig agera så.
Vad gäller referensen jag gav så var den från 2015, vilket inte var okänt för mig, men den visade att man inte hade några som helt anledningar att utesluta JA:s svenska advokater vid det tillfället, varvid inget alls tyder på att man skulle vilja göra det senare. Rent allmänt skulle en erfaren svensk åklagare med självklarhet aldrig någonsin verka för att genomföra förhör UTAN att försvaret är representerat, för då kan förhörets kvalitet ifrågasättas efteråt. Nu hade han iofs advokat vid förhöret så han var representerad och han gick dessutom själv med på att genomföra förhöret. Vad gäller ditt trams om mailkonversation kontra MLA etc. så har du fel. Länken jag visade på går nämligen BÅDE till MLA och tillhörande mailväxling där man gjorde upp om förutsättningarna för förhöret. Att du sedan inte är läskunnig och hugger på allt i krampaktiga försöka att påvisa fel hos andra när felen ligger hos dig själv är inte mitt problem. Tack dock för underhållningen via dina bisarra och patetiska krumbukter.
Usch vad vidrig du är. Inte nog med att du fullkomligt överöst tråden med halvsanningar, vilseledningar och rena lögner kring turerna i JA-fallet. Men nu gör Du det dessutom mot forumdeltagare Ad Hominem De Luxe.
Det står helt klart att DNA handskas man försiktigt med. UK kan matcha ev. fynd genom vanligt samarbete. Det finns inget som helst juridiskt, eller ur utredningstekniska skäl anfört argument, att tvinga ytterligare DNA prov. Det som finns är en riktlinje att fylla på svenskt DNA-register vid behov av DNA-prov. Men här finns inget behov av DNA-prov.
I princip allt du tidigare påstått, och inte minst nu på senare tid, har som alla som läst tråden vet, tydligt debatterats, och argumenterats av en rad forumdeltagare, mha fakta och tydliga referenser. Sanningen talar sitt tydliga språk. Sluta ljug och desinformera nu. Det tjänar vi alla på.