Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2018-09-17, 16:31
Medlem
bernad_laws avatar
Intressant från läckorna på WL:

Citat:
A new leak of internal WikiLeaks files reveals that Julian Assange attempted to flee Britain for Russia as authorities closed in on him.

The founder of site - which revealed secret American documents to the world - wrote to the Russian consulate in London in 2010 in the hopes of gaining a visa to the country.

Citat:
On 30 November 2010, the same day as the letter is dated, Interpol issued a Red Notice seeking Assange's arrest - essentially preventing any relocation to Russia.

Citat:
Assange's relationship with Russia is of interest to America, with the FBI claiming Russia's military intelligence agency directly gave WikiLeaks stolen emails from Hillary Clinton's campaign chairman and other Democratic figures ahead of the 2016 US presidential election.
https://news.sky.com/story/leak-reveals-julian-assange-plan-to-escape-britain-and-flee-to-russia-11500550

Well well well... Varför ville han till Ryssland? Kom ihåg, Snowden ville aaaaabsolut inte till Ryssland han bara råååååkade hamna där....
Citera
2018-09-17, 18:23
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Intressant från läckorna på WL:

https://news.sky.com/story/leak-reveals-julian-assange-plan-to-escape-britain-and-flee-to-russia-11500550

Well well well... Varför ville han till Ryssland? Kom ihåg, Snowden ville aaaaabsolut inte till Ryssland han bara råååååkade hamna där....

Får jag börja med att gratulera till din nya avatar. Den passar dig förträffligt bra.

Sen länkar du till sky News som berättar något om vad Ja gjort, som inte går att bekräfta. Ingen länk där inte. Vi brukar kalla det för hörsägen. Bra jobbat för en moderator av rang.
Citera
2018-09-17, 18:54
Medlem
probe53s avatar
Lurar lite på hur svensk argumentation ii detta ärende kan anses giltigt, map flykt undan rättvisa, och asylskäl, som flitigt diskuterats i den här tråden. Finns ingen, eller någon parellell?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dex76/sa-sig-ha-dodat-slakting-med-en-sten--far-stanna-i-sverige
Citera
2018-09-17, 22:41
Medlem
Anonymares avatar
Herrskapet försökte rymma rättvisan från UK redan 2010, bl.a. till ryssen.

Citera
2018-09-17, 22:48
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Jag har lusläst dokumentet. Nej, det finns ingen motivering till varför man vill ta DNA-prov i det länkade dokumentet. Man säger följande: "As well as interviewing the suspect, it is requested to take a DNA sample by the investigator, a so-called swab. The sample will be collected using a cotton bud to swab saliva from the suspect's mouth".

Man beskriver vad man vill göra, men man motiverar inte varför man vill ta DNA. Varför bluffar du?

Då bör du träna upp din läsförmåga ytterligare för den tycks vara utomordentligt svag. JAG kan med lätthet via det jag länkade till läsa följande i mail från Marianne Ny och Ingrid Isgren till PES 17 april 2015:

Citat:
The request to take a DNA sample is due to the English practice of not transferring any samples taken in England.

Orkar du försöka läsa lite bättre fortsättningsvis istället för att pga din läsoförmåga/lathet ogrundat anklaga andra för att bluffa?
Senast redigerad av Anonymare 2018-09-17 kl. 22:50.
Citera
2018-09-17, 23:06
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Herrskapet försökte rymma rättvisan från UK redan 2010, bl.a. till ryssen.

Redan varit uppe i flera andra trådar. En källa säger sig ha hört. En annan har sett något papper. Bara spekulationer som antyds i artikeln. Förstår att du och dina gelikar försöker få det till någon sanning. Du kommer aldrig förstå att artiklar av detta slag inte har något värde alls. Artikeln är gjord för att dumhuvuden som du ska sprida dom vidare i tron att det är sant, det som står i artikeln. Det enda du blir är utnyttjad. Men det har du självklart inget emot. Pappskalle
Citera
2018-09-17, 23:25
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Då bör du träna upp din läsförmåga ytterligare för den tycks vara utomordentligt svag. JAG kan med lätthet via det jag länkade till läsa följande i mail från Marianne Ny och Ingrid Isgren till PES 17 april 2015:

Orkar du försöka läsa lite bättre fortsättningsvis istället för att pga din läsoförmåga/lathet ogrundat anklaga andra för att bluffa?

Men herregud så pinsamt korkad du är. Bara för att Storbritannien alltid vägrar att lämna ut dnaprov till andra länder är det inte ett svar på varför MN ville ta dna från Julian Assange.
Citera
2018-09-17, 23:45
Medlem
the saints avatar
Citat:

"The request to take a DNA sample is due to the English practice of not transferring any samples taken in England."

Detta har ju diskuterats många gånger tidigare och det vet du.

Det finns ingen rimlig förklaring till varför Marianne Ny kräver att få ta ett nytt DNA-prov på Assange, när han redan lämnat ett till den engelska polisen. Hon kunde i så fall helt enkelt bett den engelska polisen att kontrollera eventuella fynd som hon ville ha testade. Det hade den engelska polisen helt säkert inte haft något emot att göra, det är ju ett standardförfarande mellan alla europeiska polismyndigheter.

Nu förefaller ju Marianne Ny bara vara ute efter att trakassera Assange, vilket man i och för sig inte borde vara förvånad över.

Och kom nu inte dragande med att "den svenska polisen gör DNA-tester med högre kvalitet än den engelska", om du inte vill göra dig till åtlöje (igen).
Citera
2018-09-18, 01:37
Medlem
Citat:

Din förmåga a ge relevanta länkar är utomordenligt svag. Eftersom du kom med en ovidkommande länk så antar jag att du inte har någonting som styrker ditt påstående map MLA'n som gällde vid förhöret. Dvs att MN skulle ha begärt att PES mfl skulle få närvara vid förhöret.

Det är möjligt att MN ville ha JA's prov lagrat i något register. England skulle inte ge ifrån sig provet men däremot skulle MN kunna få själva analysen vilket givetvis hade varit tillräckligt map själva brottsutredningen. Både UK och Sverige har varit utanför sammarbetet med att lämna ut resultaten under en vissa perioder under utredningen. De exakta datumen finns i tidigare inlägg när det var mer aktuellt att diskutera. Hursomhelst, det har funnits möjlighet att få analysen från UK.

Du fortsätter att göra lyteskomik av dig själv. Du klagar på andras läsförmåga excetra medans du inte ens lyckats läsa vilka datum som din refererade MLA var relevant för. Det är uppenbart att du kommer med bluffar eftersom du inte lyckas länka till stöd föt dina påståenden, Bristande läsförmåga och läsförståelse ger du exempel på i var och vartannat inlägg du skriver.
Citera
2018-09-18, 07:03
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guaponi
Din förmåga a ge relevanta länkar är utomordenligt svag. Eftersom du kom med en ovidkommande länk så antar jag att du inte har någonting som styrker ditt påstående map MLA'n som gällde vid förhöret. Dvs att MN skulle ha begärt att PES mfl skulle få närvara vid förhöret.

Det är möjligt att MN ville ha JA's prov lagrat i något register. England skulle inte ge ifrån sig provet men däremot skulle MN kunna få själva analysen vilket givetvis hade varit tillräckligt map själva brottsutredningen. Både UK och Sverige har varit utanför sammarbetet med att lämna ut resultaten under en vissa perioder under utredningen. De exakta datumen finns i tidigare inlägg när det var mer aktuellt att diskutera. Hursomhelst, det har funnits möjlighet att få analysen från UK.

Du fortsätter att göra lyteskomik av dig själv. Du klagar på andras läsförmåga excetra medans du inte ens lyckats läsa vilka datum som din refererade MLA var relevant för. Det är uppenbart att du kommer med bluffar eftersom du inte lyckas länka till stöd föt dina påståenden, Bristande läsförmåga och läsförståelse ger du exempel på i var och vartannat inlägg du skriver.

Du är en mycket ful och oärlig debattör som bara syftar till att angripa de med andra åsikter med diverse tillmälen. Detta säger mer om dig än om de du angriper.

Åklagaren skulle inte begära DNA-prov om det inte fanns ett juridiskt värde i detta, teorin om trakasserier kan vi helt utesluta, en erfaren åklagare skulle aldrig agera så.

Vad gäller referensen jag gav så var den från 2015, vilket inte var okänt för mig, men den visade att man inte hade några som helt anledningar att utesluta JA:s svenska advokater vid det tillfället, varvid inget alls tyder på att man skulle vilja göra det senare. Rent allmänt skulle en erfaren svensk åklagare med självklarhet aldrig någonsin verka för att genomföra förhör UTAN att försvaret är representerat, för då kan förhörets kvalitet ifrågasättas efteråt. Nu hade han iofs advokat vid förhöret så han var representerad och han gick dessutom själv med på att genomföra förhöret. Vad gäller ditt trams om mailkonversation kontra MLA etc. så har du fel. Länken jag visade på går nämligen BÅDE till MLA och tillhörande mailväxling där man gjorde upp om förutsättningarna för förhöret. Att du sedan inte är läskunnig och hugger på allt i krampaktiga försöka att påvisa fel hos andra när felen ligger hos dig själv är inte mitt problem. Tack dock för underhållningen via dina bisarra och patetiska krumbukter.
Citera
2018-09-18, 07:38
Medlem
Citat:
...
Åklagaren skulle inte begära DNA-prov om det inte fanns ett juridiskt värde i detta, teorin om trakasserier kan vi helt utesluta, en erfaren åklagare skulle aldrig agera så....

Källa på det? Eftersom det finns vedertagna sätt att få jämförelser med tagna DNA-prov gjorda så fanns ingen juridisk anledning att göra det, men det vet du ju för vi andra har tjatat om detta så många gånger. Kom igen när du har ett officiellt uttalande med skäl (Vi måste ha ett eget DNA-prov för att...).
Citera
2018-09-18, 08:23
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Du är en mycket ful och oärlig debattör som bara syftar till att angripa de med andra åsikter med diverse tillmälen. Detta säger mer om dig än om de du angriper.

Åklagaren skulle inte begära DNA-prov om det inte fanns ett juridiskt värde i detta, teorin om trakasserier kan vi helt utesluta, en erfaren åklagare skulle aldrig agera så.

Vad gäller referensen jag gav så var den från 2015, vilket inte var okänt för mig, men den visade att man inte hade några som helt anledningar att utesluta JA:s svenska advokater vid det tillfället, varvid inget alls tyder på att man skulle vilja göra det senare. Rent allmänt skulle en erfaren svensk åklagare med självklarhet aldrig någonsin verka för att genomföra förhör UTAN att försvaret är representerat, för då kan förhörets kvalitet ifrågasättas efteråt. Nu hade han iofs advokat vid förhöret så han var representerad och han gick dessutom själv med på att genomföra förhöret. Vad gäller ditt trams om mailkonversation kontra MLA etc. så har du fel. Länken jag visade på går nämligen BÅDE till MLA och tillhörande mailväxling där man gjorde upp om förutsättningarna för förhöret. Att du sedan inte är läskunnig och hugger på allt i krampaktiga försöka att påvisa fel hos andra när felen ligger hos dig själv är inte mitt problem. Tack dock för underhållningen via dina bisarra och patetiska krumbukter.

Usch vad vidrig du är. Inte nog med att du fullkomligt överöst tråden med halvsanningar, vilseledningar och rena lögner kring turerna i JA-fallet. Men nu gör Du det dessutom mot forumdeltagare Ad Hominem De Luxe.

Det står helt klart att DNA handskas man försiktigt med. UK kan matcha ev. fynd genom vanligt samarbete. Det finns inget som helst juridiskt, eller ur utredningstekniska skäl anfört argument, att tvinga ytterligare DNA prov. Det som finns är en riktlinje att fylla på svenskt DNA-register vid behov av DNA-prov. Men här finns inget behov av DNA-prov.

I princip allt du tidigare påstått, och inte minst nu på senare tid, har som alla som läst tråden vet, tydligt debatterats, och argumenterats av en rad forumdeltagare, mha fakta och tydliga referenser. Sanningen talar sitt tydliga språk. Sluta ljug och desinformera nu. Det tjänar vi alla på.
Senast redigerad av probe53 2018-09-18 kl. 08:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in