Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2017-05-19, 11:25
  #77761
Medlem
MoLoKs avatar
Han kommer att stanna på ambassaden ett bra tag till...
Citera
2017-05-19, 11:29
  #77762
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Det var en överraskning må jag säga. Trodde inte att MN & Co. skulle ta det steget.
Bedrövligt för JA, SW och AA att behöva lida under alla dessa år utan att få besked.

Ska bli spännande att höra hur de förklarar den segdragna utredningen.

Hade inte Manning släppts hade häktningen kvarstått. Mannings strafftidsförkortning var en signal att det här nu kunde få ett slut när Obama-administrationen var borta och slapp skämmas. Vidare så avtalades idag mellan respektive försvarsministrar att "det fördjupade samarbetet" fortfarande är aktuellt och på...

NATO-skyddsgarantier var det som förlöste det här - annars var man tvungen att visa att man står på NATOS sida och inte viker ner sig.

Försvars- och säkerhetspolitik, som vi har hävdat i den här tråden.
Citera
2017-05-19, 11:29
  #77763
Medlem
Mikojans avatar
Nu väntar vi med spänning på kommentarer från sängkamraten Anna A
Citera
2017-05-19, 11:32
  #77764
Moderator
Psilosophers avatar
Fan vad bra. Är han fri att knata ut på stan nu, och ta en bira? Skål i så fall!
Citera
2017-05-19, 11:34
  #77765
Medlem
stilichos avatar
Se där. Nu har även Assange lärt sig något om svensk våldtäktslagstiftning som de flesta svenskar redan kände till. Hoppas han inte är ledsen över att han har slösat bort fem år av sitt liv på att sitta instängd på en ambassad.
Citera
2017-05-19, 11:34
  #77766
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Grattis! Det här är början på slutet för den terror-feminism Sverige sprider internationellt.
__________________
Senast redigerad av Kvasiintellektuell 2017-05-19 kl. 11:36.
Citera
2017-05-19, 11:35
  #77767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kan bara säga: ÄNTLIGEN!!

Ett av de mest sjukt politiserade fallen i modern svensk rättshistoria, med en äregirig och högmodig åklagare som ville få Assange häktad för lång tid framåt och sedan förödmjukad i domstol och medier, har lett till ett nederlag för Marianne Batik.

Nu återstår att lyfta fram henne inför utlandet som exempel på rättsrötan i Sverige och en urspårad ideologisering av allt som har med sex och/eller våld att göra.

Man är väl inte intresserade från sossehåll av att se ut som Trumps springpojke (tidigare var det ju Obama man ville behaga).
Frågan är väl också vilket intresse Trump skulle ha i att få honom åtalad. Vill delar av CIA eller dylika organisationer komma åt Assange har man kanske andra metoder än rättsliga att ta till.
Citera
2017-05-19, 11:37
  #77768
Medlem
Creaturs avatar
Fallet läggs ned. Betyder det att förundersökningsmaterialet destrueras och alla lock läggs på för alltid?
Jag ser två scenarier framför mig på den inhemska fronten, men jag vet inte vilket som är mest troligt. Antingen att det snart kommer massa grävande journalistik, med skandaler från hanteringen av fallet. Eller att det blir total tystnad och ointresse från journalisternas sida.
Citera
2017-05-19, 11:38
  #77769
Medlem
Stones avatar
Det här är fan bedrövligt sköt av Sverige. Det har allvarligt skadat mitt förtroende för vad som förrut kallades för en rättstat. Att han numera är avförd som brottsmisstänkt är en seger men samtigt har han förlorat fem år av sitt liv.

Ser fram emot presskonferensen.
Citera
2017-05-19, 11:38
  #77770
Medlem
longbow4ys avatar
Hur påverkar detta Sverigebilden? Ett Sverige ledd av en feministisk regering?

Är det ryssens fel? Eller Trump? Vem blir syndabock?
Citera
2017-05-19, 11:40
  #77771
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Jag ser två scenarier framför mig på den inhemska fronten, men jag vet inte vilket som är mest troligt. Antingen att det snart kommer massa grävande journalistik, med skandaler från hanteringen av fallet. Eller att det blir total tystnad och ointresse från journalisternas sida.

Först blir det tystnad. Sen blir det rättsskandalgräv. Ny måste gå i pension först och affären "kallna" lite, precis som Qvick. Det jag är nyfiken på dock är hurvida Thomas Olsson smäller på ett skadeståndsanspråk för det godtyckliga frihetsberövandet. Klirr i kassan för Assange kan man tro.
Citera
2017-05-19, 11:43
  #77772
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Fallet läggs ned. Betyder det att förundersökningsmaterialet destrueras och alla lock läggs på för alltid?
Jag ser två scenarier framför mig på den inhemska fronten, men jag vet inte vilket som är mest troligt. Antingen att det snart kommer massa grävande journalistik, med skandaler från hanteringen av fallet. Eller att det blir total tystnad och ointresse från journalisternas sida.

Det blir totalt tystnad. "Han är ju trots allt en våldtäktsman" för hela den svenska feministiska journalistkåren (inkl manliga journalister).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in