Citat:
Ursprungligen postat av
lillalinnea
Det var en överraskning må jag säga. Trodde inte att MN & Co. skulle ta det steget.
Bedrövligt för JA, SW och AA att behöva lida under alla dessa år utan att få besked.
Ska bli spännande att höra hur de förklarar den segdragna utredningen.
Hade inte Manning släppts hade häktningen kvarstått. Mannings strafftidsförkortning var en signal att det här nu kunde få ett slut när Obama-administrationen var borta och slapp skämmas. Vidare så avtalades idag mellan respektive försvarsministrar att "det fördjupade samarbetet" fortfarande är aktuellt och på...
NATO-skyddsgarantier var det som förlöste det här - annars var man tvungen att visa att man står på NATOS sida och inte viker ner sig.
Försvars- och säkerhetspolitik, som vi har hävdat i den här tråden.