Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2017-01-02, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Sverige anses inte vara till allmänt åtlöje i världen, utanför JA-svansen. Jag är stolt som svensk att åklagaren och rättsväsendet står upp för principen likhet inför lagen och inte tar hänsyn till JA:s stora ego och paranoia som tagit helt absurda uttryck via flykten undan rättvisan till bananrepubliken Ecuadors ambassad. Vad gäller kostnader så är JA vållande till största delen eftersom det är han som helt på eget beslut tagit till schappen in på ambassaden och därmed är fullt ansvarig för konsekvenser vad gäller kostnader och kvinnornas rättslöshet. UK bär en stor del av skulden via sitt episkt stora felbeslut att ge JA förtroendet med borgen och jag utgår från att om det någonsin uppstår ett liknande ärende så tänker de annorlunda vad gäller borgen. Helt vansinnigt att bevilja borgen då man i högsta instans beslutat att häktningen inte kan överklagas och att han ska föras till Sverige med våld om så behövs.

Stolt svensk gällande det svenska rättsväsendet, principen lika inför lagen, tagit till schappen, flykten undan rättvisan, bananrepubliken, kvinnornas rättslöshet, högsta instans.
Tillåt mig småle!😂
Du lägger ut dina mattor ut av text gång på gång.
Andra i denna tråd har tålmodigt brutit ner dina påståenden och kvar finns bara en dåre som upprepar sig gång på gång och samtidigt väldigt medveten om att allt är förljuget och är överbevisad på alla punkter.
Ärligt, du verkar inte må så bra!😳
Citera
2017-01-02, 22:09
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
JA:s stora ego och paranoia som tagit helt absurda uttryck via flykten undan rättvisan till bananrepubliken Ecuadors ambassad.

Tänk dig att du var JA. Du visste att ledande personer i USA såg dig som terrorist och att du borde tystas för gott om man fick tag i dig. Du visste att Sverige kan skicka dig vidare till USA om du kommer till Sverige. Om inte är det obegripligt att man vägrat ge garantier under 6 år.

Skulle inte du då kunnat säga som JA. OK jag kommer till Sverige för rättegång om jag garanteras att inte skickas vidare i handfängsel till USA. Får jag inga garantier kommer jag inte.
Citera
2017-01-02, 22:55
Medlem
Nya intervjuer med Assange är på väg:

På tisdag ska Sean Hannity intervjua Assange för Fox News på plats på ambassaden.

På torsdag ska Assange vara med i en frågestund (Ask Me Anything) på Reddit.

Jag tycker båda intervjuerna låter vanskliga på förhand men att de nog kan bli intressanta ändå. Sean Hannity stödjer Trump stort, så det matar åtminstone i förhand den vanliga skenbilden av att Assange stödjer Trump.

Den andra befarar jag kan gå samma väg som den AMA som gjordes med andra Wikileaks-människor där vettiga frågor fullkomligt dränktes i negativa "frågor" av typen "varför är ni så djävla dåliga??!!!!" från hatare samt i och för sig riktiga frågor men sådana som redan besvarats tusen gånger.

Assange och Wikileaks är inte dumma och förstår förstås de faror som jag ser också, så det finns väl någon tanke om hur det ska bli bättre.
Citera
2017-01-03, 01:49
Medlem
Citat:
Sverige anses inte vara till allmänt åtlöje i världen, utanför JA-svansen.

Där har du fel! Men din ungdom, din oförmåga att interagera med andra människor mm gör att det inte är ditt fel att du inte vet. Alla förutom fåtalet i MN-svansen , samt en stor grupp som är helt ointresserade anser att Sverige gör sig till åtlöje.

Citat:
Jag är stolt som svensk att åklagaren och rättsväsendet står upp för principen likhet inför lagen och inte tar hänsyn till JA:s stora ego och paranoia som tagit helt absurda uttryck via flykten undan rättvisan till bananrepubliken Ecuadors ambassad. Vad gäller kostnader så är JA vållande till största delen eftersom det är han som helt på eget beslut tagit till schappen in på ambassaden och därmed är fullt ansvarig för konsekvenser vad gäller kostnader och kvinnornas rättslöshet. UK bär en stor del av skulden via sitt episkt stora felbeslut att ge JA förtroendet med borgen och jag utgår från att om det någonsin uppstår ett liknande ärende så tänker de annorlunda vad gäller borgen.

Allt i stycket ovan är upprepningar. Påståendena var inte sanna när du skrev de första gången och de är inte mer sanna nu.

Citat:
Helt vansinnigt att bevilja borgen då man i högsta instans beslutat att häktningen inte kan överklagas och att han ska föras till Sverige med våld om så behövs.

Nu är du uppenbarligen ute på tidsresor igen ... eller kan du visa att högsta instans beslutat att häktningen inte kunde överklagas och att han skulle föras till Sverige om våld så behövs före den "16 december 2010" , datumet då han beviljades borgen? Hursomhelst, innan du fortsätter på dina tidsresor så skulle du kunna berätta om vilken lagparagraf som JA bröt mot då han offentliggjorde sin utsaga.
Citera
2017-01-03, 07:30
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Tänk dig att du var JA. Du visste att ledande personer i USA såg dig som terrorist och att du borde tystas för gott om man fick tag i dig. Du visste att Sverige kan skicka dig vidare till USA om du kommer till Sverige. Om inte är det obegripligt att man vägrat ge garantier under 6 år.

Skulle inte du då kunnat säga som JA. OK jag kommer till Sverige för rättegång om jag garanteras att inte skickas vidare i handfängsel till USA. Får jag inga garantier kommer jag inte.

Problemet med ditt hypotetiska resonemang är "du visste". JA vet inte alls något om detta, han gör en helt tokigt paranoid riskbedömning. Om jag tänkt som honom så skulle jag nog inte våga gå ur sängen på morgonen, med alla risker detta medför enligt vad jag "vet"...
Citera
2017-01-03, 08:36
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Olof Palmes beryktade jultal 1972 överlevde både Sverige och USA trots att det nog irriterade makthavarna i Washington mer än garanti till JA skulle göra.
”Det man gör är att plåga människor, plåga en nation för att förödmjuka den, tvinga den till underkastelse inför maktspråk. Och därför är bombningarna ett illdåd. Och av det har vi många exempel i den moderna historien. Och de är i allmänhet förbundna med ett namn: Guernica, Oradour, Babij Jar, Katyń, Lidice, Sharpeville, Treblinka. Där har våldet triumferat. Men eftervärldens dom har fallit hård över dem som burit ansvaret.
Nu fogas ett nytt namn till raden: Hanoi, julen 1972.”

Dessutom kommer fortsatt dödläge i detta ärende med största sannolikhet vara till ingen nytta för USA. JA kommer att stanna på ambassad i London. Fortsätta att kritisera USA och Sverige kommer inte få någon JA att leverera.
Ecuador tordes ju säga nej till USA, varför skulle inte Sverige våga säga nej till USA och sluta vara till allmänt åtlöje i världen.

Fråga att lägga till övriga frågor i detta ärende. Detta ärende har ju kostat Storbritannien över 100 miljoner och även Sverige som jag misstänker en bra slant. Är det rimligt att pengarna ska kunna fortsätta att rulla i 4 år till om olyckan är framme och man inte har förstånd att lägga ner ärendet? Att Sverige fortsätter sitta med Svarte Petter på hand bara för att vår ”vän” USA helst avstår från att visa sina kort. Om makthavarna i Washington inte kan visa att JA bör sitta i fängelse i USA innebär ju bristen på klart besked från USA bara att Sveriges möjlighet att hålla rättegång saboteras.

Välkommen till tråden. Väldigt uppfriskande med några tankvärda inlägg. Kontra all masspostning vi alla dagar står ut med.
Citera
2017-01-03, 09:26
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
][b]Sverige anses inte vara till allmänt åtlöje i världen, utanför JA-svansen. Jag är stolt som svensk att åklagaren och rättsväsendet står upp för principen likhet inför lagen och inte tar hänsyn till JA:s stora ego och paranoia som tagit helt absurda uttryck via flykten undan rättvisan till bananrepubliken Ecuadors ambassad. Vad gäller kostnader så är JA vållande till största delen eftersom det är han som helt på eget beslut tagit till schappen in på ambassaden och därmed är fullt ansvarig för konsekvenser vad gäller kostnader och kvinnornas rättslöshet. UK bär en stor del av skulden via sitt episkt stora felbeslut att ge JA förtroendet med borgen och jag utgår från att om det någonsin uppstår ett liknande ärende så tänker de annorlunda vad gäller borgen. Helt vansinnigt att bevilja borgen då man i högsta instans beslutat att häktningen inte kan överklagas och att han ska föras till Sverige med våld om så behövs.

Var tvungen att feta hela ditt inlägg, därför att detta säger så mycket.

Du skriver att JA ska föras till sverige med våld om detta behövs.

Jag och min sambo känner ett flertal militanta 5-inister. Tror även att du känner dom. Detta spelar iof ingen roll. Vad som spelar roll är att dom är pratbara. Dom förstår att kampen ska föras på rätta villkor.

Det du ägnar dig åt motverkar erat syfte. Ingen av dom jag pratar med vill naila en oskyldig.
Du däremot vill ge JA skulden för vad som hänt mellan man och kvinna på alla plan.

Du baktalar JA därför att du tror detta gagnar eran sak. Detta är fel. Bara du och dina gelikar, dina medsystrar från Tack Anna kampanjen, dina medsystrar från alla kultursidor,MN!EMF och andra skuter er själva i foten.

Du började din bana i tråden bara någon dag efter anmälan 2010. Du trodde då att Julian våldtagit båda målsäganden! Du trodde då att tom Falkvinge varit inblandad på något vis. Och du tyckte då att JA var ett svin som betett sig så klandervärt mot dessa flickor/damer

Alla femmor jag känner tycker att du motverkar saken och skäms för det du presterar i tråden. Och vi skäms för det sverige står för i denna fråga..
Senast redigerad av PlanBoksBok 2017-01-03 kl. 09:33.
Citera
2017-01-03, 09:33
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Problemet med ditt hypotetiska resonemang är "du visste". JA vet inte alls något om detta, han gör en helt tokigt paranoid riskbedömning. Om jag tänkt som honom så skulle jag nog inte våga gå ur sängen på morgonen, med alla risker detta medför enligt vad jag "vet"..

Frågan var ju om det skulle vara möjligt att garantera JA att inte utlämnas till USA. Ecuador har åtminstone sagt att JA kan stanna på ambassaden så länge han hotas hamna i fängelse i USA om han lämnar den.

Man kan välja att flyga Thailand om man bedömer att risken väger lättare för att planet ska störta än det positiva man hoppas kunna uppleva i där. Man kan inte begära garantier från flygbolaget att planet inte ska störta. Man får utgå från att man gör vad man kan för att det inte ska ske.

Men en utlämning av JA till USA kan inte liknas med en flygolycka. Rimligtvis bör man i USA idag veta om det finns något som han gjort som man skulle begära honom utlämnad för om man får möjligheten. Det är bara så att man inte vill informera JA, Ecuador eller Sverige om det.

JA har helt klart gjort bedömningen att risken med att komma till Sverige är större än fördelen med att komma hit. Om Sverige gav garanti mot utlämning men UK inte ger någon sådan garanti skulle JA nog se positivare på att komma hit.
Citera
2017-01-03, 14:01
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Alla dessa ordväxlingar med Anonymare är visserligen bra för att hålla ämnet aktuellt under perioder med mindre nyhetsbevakning, men bygger enbart på skribentens påstående att Assange inte har något att frukta av USA. Anonymare kan dock inte underbygga det med annat än vilseledande floskler och han har åtminstone i mailväxling med mig tvingats erkänna att faran från USA inte är obefintlig. Där faller hela hans resonemang och alla hans lögner i andra avseenden blir oväsentliga.

Snart har USA ny president och Assange kommer kunna lämna ambassaden. Det ska bli roligt om han gör det till en mission att hämnas Sverige.
Citera
2017-01-03, 17:08
Medlem
Vet inte om den finns länkad i tråden men den borde vara högaktuell!

http://www.dagensjuridik.se/2017/01/polis-och-aklagare-ska-betala-skadestand-till-fd-misstankt-utredning-ineffektiv
Citera
2017-01-03, 18:28
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagar
Vet inte om den finns länkad i tråden men den borde vara högaktuell!

http://www.dagensjuridik.se/2017/01/polis-och-aklagare-ska-betala-skadestand-till-fd-misstankt-utredning-ineffektiv

Helt andra omständigheter. Enligt vad man kan läsa i tråden verkar detta bero på byte av förundersökningsledare och allmänt försening pga underbemanning etc, inte något med koppling till att den misstänkte obstruerat vilket tvärtom är grundorsaken i fallet JA. JA reste först från Sverige, överklagade EAW i 2 år och tog sen till schappen in på ambassaden där han varit i 4 1/2 år. Det är uppenbart att i detta fall är det den misstänktes eget agerande som är huvudanledningen till att utredningen är "ineffektiv", alltså kan knappast skadestånd till JA vara aktuellt när det är han som är vållande.
Citera
2017-01-03, 18:36
Medlem
the saints avatar
Citat:
Helt andra omständigheter. Enligt vad man kan läsa i tråden verkar detta bero på byte av förundersökningsledare och allmänt försening pga underbemanning etc, inte något med koppling till att den misstänkte obstruerat vilket tvärtom är grundorsaken i fallet JA. JA reste först från Sverige, överklagade EAW i 2 år och tog sen till schappen in på ambassaden där han varit i 4 1/2 år. Det är uppenbart att i detta fall är det den misstänktes eget agerande som är huvudanledningen till att utredningen är "ineffektiv", alltså kan knappast skadestånd till JA vara aktuellt när det är han som är vållande.

Din kommentar var förväntad, men likafullt totalt felaktig.

Den som obstruerat förhöret hela tiden är Marianne Ny och ingen annan.

Vi har facit.

Det gick ju alldeles utmärkt att förhöra Assange på ambassaden. Marianne Ny har alltså haft fel hela tiden, när hon inte velat förhöra Assange..

Innan du svarar, kan du lämpligen först redogöra för vilken lag Assange skulle ha brutit mot när han offentliggjorde sin egen version av vad som inträffade när han var i Stockholm. Du påstår ju att han bröt mot någon lag. Du behöver bara svara på vilken. Det borde vara enkelt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in