Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-29, 20:35
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janeman
Fortfarande enl. AB/papper var man nära. När JA lämnade AA's lägenhet på fredagen tog han in på hotell. På lördagen gick polisen, efter tips, till hotellet. Men då hade JA redan checkat ut.

Utan kombinationen Expr/läckan hade JA inte hunnit iväg till "Norrland"

Nu kommer en otäck sak:

Om Assange gripits direkt så hade detta utvecklats på ett helt annat sätt. Då hade det verkligen blivit prestige i detta. Samma jouråklagare som ansåg att detta var våldtäkt hade troligen suttit med i det inledande förhöret och samma poliser som förhörde kvinnorna hade hållit i förhöret. Brrr.

Det är mycket dynga som kan slås fast tidigt på grund av hur systemet är konstruerat.
Citera
2010-08-29, 20:36
Medlem
Taxuss avatar
Från Aftonbladets pappersupplaga:

Det raljeras oerhört grovt om henne (Anna Ardin) i olika forum och en mindre nogräknad sajt avslöjar att kvinnan på sin blogg tidigare skrivit ett sjupunktsprogram om hur man hämnas otrogna män.

Vad är det för fel att avslöja en sån grej? Jag tycker personligen att de flesta som har skrivit i denna tråd har sökt efter sanningen. Sen har jag skrivit i mina tidigare inlägg att sakta men säkert sipprar sanningen fram. Jag tycker vi har lyckats bra att gräva fram olika uppgifter och avslöja identiter på falskanmälarna, Anna Ardin och Sofia Wilen.
Citera
2010-08-29, 20:37
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cylobine
Hur vet du det?

Hur vet du det, vet du vilka de var?

Jag gissar alltså - utifrån erfarenheterna. Det är så det brukar se ut.

Det kan ju vara på något helt annat sätt i det här fallet men jag har inte sett något som tyder på det. Jag ändrar mig om det kommer fram andra uppgifter men just nu gäller att en dumfeministisk polis fick sin vilja igenom. Vardagsmat.
Citera
2010-08-29, 20:38
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Fortfarande enl. AB/papper var man nära. När JA lämnade AA's lägenhet på fredagen tog han in på hotell. På lördagen gick polisen, efter tips, till hotellet. Men då hade JA redan checkat ut.

Tja, det är väl inte så konstigt, Ardin torde ju rimligtvis ha haft reda på hans kommande förehavanden.

Det där med Norrland är dock intressant, eftersom det uppenbarligen ligger utanför det schemalagda. Jag undrar vem som var hans backup plan och hur många backup planer han egentligen har. Så paranoid som han är så borde han ha en eller tre kontakter som ingen annan känner till. Och det var ju uppenbarligen bra i det här läget. Men, vem är Norrland?
Citera
2010-08-29, 20:39
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxus

Det raljeras oerhört grovt om henne (Anna Ardin) i olika forum och en mindre nogräknad sajt avslöjar att kvinnan på sin blogg tidigare skrivit ett sjupunktsprogram om hur man hämnas otrogna män.

Vad är det för fel att avslöja en sån grej? Jag tycker personligen att de flesta som har skrivit i denna tråd har sökt efter sanningen. Sen har jag skrivit i mina tidigare inlägg att sakta men säkert sipprar sanningen fram. Jag tycker vi har lyckats bra att gräva fram olika uppgifter och avslöja identiter på falskanmälarna, Anna Ardin och Sofia Wilen.

Sanningen är att vi varit tio gånger bättre än gammelmedierna. Framför allt är ju Oisin Cantwells artikel i dagens Aftonbladet i det närmaste en kopia på den bild vi målat upp här. Det nya är egentligen Sofia Wiléns stalkerbeteende som vi bara kunde gissa om.
Citera
2010-08-29, 20:41
Medlem
Janemans avatar
Citat:

Väcker en ny hypotes om läckan.

Kan vara den polisperson som blev överkörd i frågan om våldtäktsrubriceringen som läckte för att via Expressens löpsedlar varna JA. En chansning att Expr skulle nappa.
Citera
2010-08-29, 20:43
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Om jag får gissa så är det samma polis som läckte till Expressen. När det finns oenigheter mellan poliser i känsliga ärenden händer det att någon läcker till tidningarna. Det har hänt ett antal gånger tidigare. Hon ville täcka upp för sig själv där.

Bara ett problem med den hypotesen. Varför skulle polisen kontakta den POLITISKE reportern NS? Nej mer sannolikt är att presskontakten AA (som har till jobb att prata med journalister) hörde av sig till sin personlige kontakt NS och sedan rullar alllt på... Motivet kan fortfarande vara olika.
- Oro att inte få kontakt med JA.
- hämnd, efter att blivit "lurad" i säng
- maktspel, AA ville återta kontrollen över situationen (behov som följer av psyk instab)
Citera
2010-08-29, 20:45
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxus

Vad är det för fel att avslöja en sån grej?

Aftonbladet tycker ju uppenbarligen inte att det är fel att avslöja det, eftersom dom publicerar uppgiften i papperstidningen.

Mycket av det som har skrivits om Anna Ardin hade varit bättre osagt, men mycket har varit nödvändigt för att avslöja hur Assange har hängts ut över hela världen som våldtäktsman fast han tycks vara oskyldig. Som chefsåklagaren sade när hon la ner anmälan: inget brott har begåtts.
Citera
2010-08-29, 20:46
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Bara ett problem med den hypotesen. Varför skulle polisen kontakta den POLITISKE reportern NS? Nej mer sannolikt är att presskontakten AA (som har till jobb att prata med journalister) hörde av sig till sin personlige kontakt NS och sedan rullar alllt på... Motivet kan fortfarande vara olika.
- Oro att inte få kontakt med JA.
- hämnd, efter att blivit "lurad" i säng
- maktspel, AA ville återta kontrollen över situationen (behov som följer av psyk instab)

Jo, Anna Ardin är ju förstås huvudmisstänkt - jämte polisen.

Vi kan bara spekulera men om jag skulle tippa på oddset hade jag lagt pengarna på just den polis som fick sin vilja igenom angående brottsrubriceringen. I andra hand någon annan polis i närheten och i tredje hand den polis som blev överkörd. Och så i fjärde hand Anna Ardin via en indirekt kontakt.

Alla är alltså klart tänkbara.
Citera
2010-08-29, 20:46
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Snacket på Klara polisstation (läckturken):
-Vem vare? Vem vare som läckte?
-Vare du?
-Vare ja?
-Vem vare som läckte?
-Svara föfan. Vem vare?
-Vare han som läckte?
En liten detalj stör mig. Om man bara kliver in på Klara polistation för att fråga om råd. Är det då nödvändigt för dessa kvinnor att namnge Assange? Jag menar, rent allmänt. De kunde ju ställt frågan rent hypotetiskt, utan att nagla fast någon med namnet....
Citera
2010-08-29, 20:48
Medlem
Taxuss avatar
Citat:
Värt promenaden trots foten, va? Snyggt mug shot
Det var värt all besvär!

Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Sanningen är att vi varit tio gånger bättre än gammelmedierna. Framför allt är ju Oisin Cantwells artikel i dagens Aftonbladet i det närmaste en kopia på den bild vi målat upp här. Det nya är egentligen Sofia Wiléns stalkerbeteende som vi bara kunde gissa om.
Det har du helt rätt i, att Sofia Wilen var en stalkare var på sätt och viss grädden på mosen. Enligt polisförhören så hade hon kartlagt JA under flera veckors tid men det skulle inte förvåna mig om det handlade om flera månader
Senast redigerad av Taxus 2010-08-29 kl. 20:52.
Citera
2010-08-29, 20:49
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Aftonbladet tycker ju uppenbarligen inte att det är fel att avslöja det, eftersom dom publicerar uppgiften i papperstidningen.

Mycket av det som har skrivits om Anna Ardin hade varit bättre osagt, men mycket har varit nödvändigt för att avslöja hur Assange har hängts ut över hela världen som våldtäktsman fast han tycks vara oskyldig. Som chefsåklagaren sade när hon la ner anmälan: inget brott har begåtts.

Exakt. Jag noterar att de skriver denna obekväma uppgift genom att baka in den i Flashbackkritik. På så sätt har Aftonbladet nu lyckats påstå detta utan att riktigt själva ta ansvar.

Varifrån känner jag igen detta beteende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in