Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-21, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnutteKragballe
Oja då.. så du vet vilka det är.

Det sätter ju dina tidigare inlägg i ett annat ljus.

Så om en man inte knullar på kvinnans villkor ska han numera anmälas och sättas i fängelse. Margareta Winberg och Thomas Bodström måtte jubla!
Citera
2010-08-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av centralen
5: Apskelett verkar ha haft tillgången till materialet innan pressläggningen

Är Wikipedia-tiderna verkligen CET då? Inte UTC?
Citera
2010-08-21, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hokuslocus
someone just sent me an email saying that someone thinks i'm the one who pulled charges against assange. i did /not/ have sex with that man.
Vilken konstig dementi, eller det enda hon dementerar är ju att hon inte hade sex med honom. Men har du anmält han för våldtäkt då?
Luktar skumt, riktigt skumt....
Det är ju ett skämt, en anspelning på Bill Clintons vittnesmål i Lewinsky-affären. Hon bryr sig nog enormt lite om vad folk skvallrar om på Flashback.
Citera
2010-08-21, 23:28
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluke12
Det är ju tydligen bara så att Julian har fablessen att avsluta sexakten på sitt eget sätt!

"I båda fallen har det handlar om frivillig sex till en början som i ett senare skede övergått i övergrepp.

– Den andra kvinnan ville anmäla för våldtäkt. Jag gav min berättelse som vittnesmål till hennes berättelse och för att stötta henne. Vi står fullt ut för uppgifterna, säger kvinnan till Aftonbladet."

Kan det vara 2:an?

Tja, det är väl det eller en Dirty Sanchez.

På måndag vet vi, efter nån hämtat ut anmälan och lagt ut den på wikileaks eller så.
Citera
2010-08-21, 23:29
Medlem
Spelvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Vår nästa justitieminister:

Maria Häljebo Kjellstrand - kom ihåg var ni läste det först!
Hon är för ung, men hennes gubbe har åldern inne, han är sju år äldre (42). Blodström var bara 38 i.o.f.s.
Citera
2010-08-21, 23:29
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <a href="https://www.flashback.org/sp24998713" target="_blank">centralen</a>
Expressen kontaktade aldrig Richard i detaljerna om vad som framkommit av anmälan, hur kan då N.S veta att Falckvinge är ointressant i detta ämne, inte ens farbror blå vet vad f-n som hände....
Farbror blå (och därför även Expressen) kanske visste att inga piratpartister hade med anmälan att göra? Är det så ser jag det som ganska naturligt att Expressen inte ringde Falkvinge.

Fast det var kanske det du menade?
Senast redigerad av calle555 2010-08-21 kl. 23:33.
Citera
2010-08-21, 23:30
Medlem
DenLedes avatar
Det lättaste land att bli straffad för våldtäkt i världen är ju Sverige. Att åklagaren avskriver fallet är ju ett bevis i sig.

Två kvinnor kommer in till polisstationen och förklarar att dom blivit våldtagna men att dom inte vill anmäla?

Ingen mer än jag som undrar över varför man beger sig till en polisstation för att endast skvallra?
Citera
2010-08-21, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Tja, det är väl det eller en Dirty Sanchez.

På måndag vet vi, efter nån hämtat ut anmälan och lagt ut den på wikileaks eller så.
Förundersökningen pågår ju fortfarande, åtminstone formellt. Man offentliggör inte delar av en förundersökning när man lägger ner delar av fallet.
Citera
2010-08-21, 23:31
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synapsgas
Det är ju ett skämt, en anspelning på Bill Clintons vittnesmål i Lewinsky-affären.

Då kanske vi borde tolka uttalandet som ett skämtsamt erkännande att hon sög av Assange, för att dra parallellen med Lewinsky till sin spets.
Senast redigerad av deckardrottningen 2010-08-21 kl. 23:33.
Citera
2010-08-21, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Sulan-
Nu när ridån gått ned så kommer bumerangen i hög hastighet mot de svenska blaskorna, Sveriges rättsväsende, Pentagon, CIA, USA´s regering och NATO. Det här kan få mycket större konsekvenser än vad folk i nuläget kan ana. Förhoppningsvis blir de långsiktiga konsekvenserna demokrati i ordets verkliga mening.
Vi vet väl ännu inget om anmälningarna är delvis korrekta, överdrivna, helt påhittade för egen vinning/hämnd eller om de är en del av en misskrediteringsplan från USA-myndigheters sida?

Som jag nämnde på annan plats påminner det här om Leonard Peltier/Oliver Shanti-fallet med FBI/CIA inblandade och en pedofilanklagelse vid "rätt" tidpunkt. Solklar misskrediterings-konspiration från amerikanska myndigheters sida mot obekväma personer som kämpade för amerikanska indianers rättigheter!

Och sedan fick Oliver Shanti nästan 7 år för pedofil-brott, så tydligen var den delen ingen konspiration i alla fall.

Likadant kan det vara här - bara för att det verkar vansinnigt att Wikileakern skulle äventyrat allt under ett tillfälligt besök här, bara för att allt verkar vara uppdiktat kan det ju finnas några korn av sanning i någon av anmälningarna. Eller inte.
Citera
2010-08-21, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Då kanske vi borde tolka uttalandet som ett skämtsamt erkännande att hon sög av Assange, för att dra parallellen med Lewinsky till sin spets.

Vad är det som gör att fala kvinnor vill anmäla den man de haft sexuellt umgänge med? Någon teori?
Citera
2010-08-21, 23:36
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
"- Jag anser inte att det finns anledning att misstänka att han har begått våldtäkt, säger Eva Finné."

http://www.aklagare.se/Media/Nyheter/Anhallen-i-sin-franvaro/

Vad pågår egentligen? Kan man verkligen göra så här mot folk?

Vad är det för tjejer egentligen?
Anhållen i sin frånvaro och så har detta hävts. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att det var mediahoran Christer van der Kwast som var i farten igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in