Radio Prauge Old friends Vaclav Havel and Lou Reed re-unite on Prague stage
11-01-2005 | Ian Willoughby, Nikola Brabenec
Vaclav Havel and Lou Reed took part in an unusual event on Monday night, when they held an on-stage public conversation at Prague's Svandovo Divadlo theatre. The two first met in the heady days of 1990, when the former Velvet Underground front man interviewed the then freshly elected Czechoslovak president.
"President Havel was a hero of mine before I ever met him. I admire him as a writer, initially a writer but also as a real-life hero in a world that needs as many as possible."
... enligt uppgift skall det framkommit bevis för att den ena kvinnan (SW) även 'varit ihop' med Lou Reed året därpå (2006). Jag har dock inte sett dessa bevis med egna ögon. Finns det kvar några sådana bevis (foton etc), eller är allt raderat från historien?
Intressant gräv, det där försökte jag hitta för typ 2 år sen utan att lyckas. Jag frågade tom omkring bland personer som kanske borde känna till sånt, utan att lyckas. Stjärna för bra gräv alltså.
Vad gäller SW och Lo* R*ed så minns jag fotografier tagna av SW där det verkar som de de är ensamma på en hed/äng och att hon förmodligen syns på nåt foto bakom scen under pågående konsert.
Dessutom är det antagligen bilder på honom som nämns här
Så nu tycker jag frågan kokar ner till om SWs anställning på naturhistoriska var en täckanställning (statligt anställd, som SW sa) eller en skyddad verkstad typ. Finns ju nu en till som har jobbat där enligt inlägg ovan.
Och om dvärkaninbilderna var ett steg i rensning på nätet eller om de visar att SW gillade Dvärgkaniner, Lo* R*ed och JA.
Senast redigerad av Nickelodion 2013-05-28 kl. 23:09.
... enligt uppgift skall det framkommit bevis för att den ena kvinnan (SW) även 'varit ihop' med Lou Reed året därpå (2006). Jag har dock inte sett dessa bevis med egna ögon. Finns det kvar några sådana bevis (foton etc), eller är allt raderat från historien?
Sid 54/55 i Guy Sims bok: "Julian Assange in Sweden" har mycket material om Lou Reed och Sofia W. Det bygger på Flashback. Bland annat diskuteras de försvunna inläggen med länkar till bevis, som Du efterlyser.
Callas gjorde ett jättejobb, publicerade bevis den 17 februari 2011. Långt senare, 28 oktober 2011, skrev hon följande i tråden (citatet från Sims översättning):
“I researched this, photos, festivals and various dates, to find out whether Sofia Wilén
had ‘gone on tour with Lou Reed’ as opposed to just happening to encounter him once and
asking him for his autograph, type of thing. It took me a very long time to compare with
the tour dates of other bands, etc., to be able to be completely certain that Sofia Wilén
really did hang around with Lou reed for several days (and nights?).
Hela avsnittet om Lou Reed och Sofia här:
The Flickr collection shows that during the three year period 2005 to 2008, when in
the UK, Sofia took a great many photos of rock and pop bands, and in all cases she took
these photos from right at the front of the venue, close to the band and the musicians….
Some of the photos are of a musician called Lou Reed.
On 18 February 2011, the following contribution appeared in Flashback. Posted by
Callas, who had been a member since 2009 and had already posted 3,721 entries in
Flashback, so was no newcomer.
Discussion on Flashback.
“But please…where have my contributions from yesterday gone, on Sofia Wilén and
Lou Reed?
“Surely, it must be relevant information, the fact that Sofia Wilén had obviously had
groupie tendencies, [that she] had contacted well-known people, gone backstage, gone
with [them] to various countries, photographed hotel rooms, etc.
“Sofia is shown on stage with Lou Reed and his band on a video clip on You Tube…”
On 30 March 2011, Callas posted another entry.
“With reference to the fact that quite a lot of interesting contributions have been
deleted…for some unfathomable reason most of my research into Sofia Wilén’s
relationship with Lou Reed has disappeared. (A great many links to evidence in
photographs, etc., which would take a long time to research and [assemble again].)
“Sofia Wilén was with Lou Reed for more than just a concert evening. Several places
in England and some recordings in Oslo…several different dates and photographs from
various hotels…that showed that she quite clearly travelled around with him.”
On the same day, MoLoK added:
“IIRC: Sofia Wilén had access to the stage and backstage area during a Lou Reed
concert on the Isle of Wight. Sofia Wilén can be glimpsed on a You Tube film from the concert.”
Callas came back on 28 October 2011, after a moderator admitted removing the two
items.
“As the moderation/removal of my contributions has been discussed by others, both
ordinary users and moderators, it would be strange if I was not allowed to comment on
this case.
“It was I who discovered that Sofia Wilén had been together with Lou Reed for a
summer, I think I was the first person with this information actually… although links to her
portfolio (which included photographs of him) had been posted earlier. I think it is
extremely relevant information for the thread for several reasons… perhaps the most
important being that it contradicts the image that certain people have tried to present of
Sofia Wilén as a poor, naïve young girl who happened to run into a scoundrel the first time
she came to the big city. For a long time campaigners in this thread called her “ST-20”
and for a long time it was also claimed in the media that she was 20 years old but in fact
she was 27 [Note: She was 26 when she met Assange but 27 when this media discussion
was in progress.] .
“I researched this, photos, festivals and various dates, to find out whether Sofia Wilén
had ‘gone on tour with Lou Reed’ as opposed to just happening to encounter him once and
asking him for his autograph, type of thing. It took me a very long time to compare with
the tour dates of other bands, etc., to be able to be completely certain that Sofia Wilén
really did hang around with Lou reed for several days (and nights?).
“My reports on this vanished quickly. Therefore no discussion ever got going about
these discoveries, and no-one was motivated to do more research into it.
“The moderator never announced the removal of something/everything about Sofia
Wilén and Lou Reed, neither in a memorandum to me nor publicly in the thread. Only by
searching later did I (and other users) discover that certain contributions had clearly
vanished.”
Later the same day, ErrorFlynn added:
“Removing information about Sofia Wilén’s background life is a complete blunder
because her role is one of the most important things in thisaffair.”
Allt om SW har en konstig aura kring sig.
I de flesta trådar är det alltid någon som känner, bor granne, umgåtts, tränat, studerat med den omnämnde. Men inte i SWs fall. Inte ens hört talas om och vill skvallra.
Några ville outa namnet tidigt då de listat ut det men sedan dess är det tyst. Totalt tyst.
Så snart vi publicerat länkar så raderas sidorna de ledde till, hittar vi nya som missats försvinner de med. Inte ens filmen på youtube om Lou funna väl kvar?
Till och med poster på FB raderas hårt och inte mjukt som brukligt.
Jag tillhör inte veteranerna på fb på långa vägar men av det jag sett måste jag säga att "hon" är skicklig på att minimera informationen om sig och hennes förehavanden. Speciellt som hon är estet och ingen tekniker.
Reidar Carlsson, journalist, (c), f.d pressekreterare hos den centerpartistiske miljöministern (partiledaren Olof Johansson) i regeringen Carl Bildt 1991–1994 http://sv.wikipedia.org/wiki/Reidar_Carlsson
Lägger ut en liten funderare så innan det är sovdags.
Lou Reed är estet. Han har själv fotograferat länge och gifte sig 08 med en performance artist.
Kan SWs närgångenhet eller deltagande ha varit någon sorts examensjobb hon fick göra tack vare Reeds sympatier?
I JA finns det inget estetiskt alls utan bara politiska/demokratiska tongångar.
Gomiddag på er och..............Tjenare Steffe....
Tror jag har hittat vem det är som raderar på SW, svaret blir.......hennes farsa.
Hennes biologiska far är Staffan Serrestam (född 56) som bor ihop med hennes biologiska mor Inger Wilen i Fjärdhundra. Nästa allt på Staffan är borta med så hittade jag en slask i cachen på hennes far, han har varit utbildningsledare inom IT för stora projekt i E-learning och som sent i denna måndad mars raderades allt på denna firma som då fick en annan länkadress -naturligtvis utan Staffan.
Så det ser ut som om Sofia sprang hem och grät ut hos morsan och farsan fick rycka ut med tangentbordet och den LILLA musen. Dom fotar lika mycket båda 2 så det är verkligen pappas flicka, sen att bildernas kompositioner är lite lulliga kan ju vara ärftligt, pappa var nog mods en gång i tiden....
Jag tror det var K-special som visade ett inlägg där man kan köpa en tjänst med att få sig bortraderad på nätet, men det kostade en hel del. Och det var någon amerikansk byrå som sysselsatte sig med sånt.
Edit: S.W finns inte i ratsit vilket innebär att hon fått skyddad identitet.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2013-05-29 kl. 08:38.
Has the legislator forgotten that providing the authorities with these powers calls for a proper protection of the citizens from being subjected to these powers beyond what is absolutely necessary for the criminal investigation?
Jag tror det var K-special som visade ett inlägg där man kan köpa en tjänst med att få sig bortraderad på nätet, men det kostade en hel del. Och det var någon amerikansk byrå som sysselsatte sig med sånt.
Edit: S.W finns inte i ratsit vilket innebär att hon fått skyddad identitet.