Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Och det sägs HÄR
My Good!
Tja, i ärlighetens namn...
I ett parallellt universum, utan FB och andra grävande bloggar, är det möjligt, och t.o.m. sannolikt att kvinnorna klarat sig utan någon som helst granskning, JA hade suttit anhållen (på obestämd tid, upp till en månad är inte omöjligt för *felaktigt* anklagade "våldtäktsmän" enligt mitt snabba googlande).
Det stör mig litegrann att många resonerar "ingen rök utan eld", finns helt klart en del här som skulle må bra av en uppfräshning av sin allmänbildning. Frivilligt sex helt utan våldsinslag kan aldrig bli våldtäkt. Finns dock andra rubriceringar som kan vara aktuella.
Samtidigt som jag oxo blir störd på en del angrepp på kvinnorna här i tråden.
De mer extrema triggar varandra att ta allt mer extrema synsätt, vilket utmålar båda sidor i ganska osmickrande dager. Debatten är, i vissa delar, helt onyanserad.
Nu har jag visserligen satt de värsta fjantarna i båda lägren i min ignorelista, vilket gör tråden ganska behaglig, iaf för mig.
Sedan fokuserar ju tråden lätt på just AA, tveklöst pga alla hennes skriverier. om JA finns inte så mycket, och de kommentarer han lämnat ger ju i stort sett inget att "skvallra om" heller.
Det jag är mest intresserad av just nu är helt klart:
Hur i helvete fick expressen reda på det här?
Min magkänsla säger AA. Men mitt förnuft säger att det finns fler trådar att nysta i, särskilt jouråklagaren.