Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-25, 00:22
Moderator
Hamilkars avatar
Nu ger vi fan i att gå OT, tjafsa, chatta och öht diskutera andra saker än det tråden handlar om. Och låt inte den här tråden som varje annan sexbrottstråd, degenerera i ett sterilt tjafsande om hur det är i största allmänhet! Håller ni er inte till ämnet blir det tillsägelser med första lägenhet!
/Hjälpmod.
Citera
2010-08-25, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Du har uppenbarligen inte läst mina och andras inlägg där det beskrivs ingående hur anna ardin troligen arbetat som agent i Sydamerika, hur hon blev värvad på Buenos Aires ambassad, att hon blev utkastad från Kuba av Säpo ch Castro , men ändå smet ifrån dem för att "ge en souvenir" till en jugoslav på en annan ambassad osv osv osv.
Dvs fakta i fallet som pekar på att hon arbetar som agent.

Det har jag vist läst. Vet inte hur mycket sanning det är i de men det var mycket underhållande läsning. Men, ponera att hor har varit agent. Vad har det med Assange-fallet att göra? Menar du att hon går CIA:a ärenden? Tom Assange själv har tonat ner den teorin.
Citera
2010-08-25, 00:27
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska

Och det sägs HÄR

My Good!

Tja, i ärlighetens namn...

I ett parallellt universum, utan FB och andra grävande bloggar, är det möjligt, och t.o.m. sannolikt att kvinnorna klarat sig utan någon som helst granskning, JA hade suttit anhållen (på obestämd tid, upp till en månad är inte omöjligt för *felaktigt* anklagade "våldtäktsmän" enligt mitt snabba googlande).

Det stör mig litegrann att många resonerar "ingen rök utan eld", finns helt klart en del här som skulle må bra av en uppfräshning av sin allmänbildning. Frivilligt sex helt utan våldsinslag kan aldrig bli våldtäkt. Finns dock andra rubriceringar som kan vara aktuella.

Samtidigt som jag oxo blir störd på en del angrepp på kvinnorna här i tråden.

De mer extrema triggar varandra att ta allt mer extrema synsätt, vilket utmålar båda sidor i ganska osmickrande dager. Debatten är, i vissa delar, helt onyanserad.

Nu har jag visserligen satt de värsta fjantarna i båda lägren i min ignorelista, vilket gör tråden ganska behaglig, iaf för mig.

Sedan fokuserar ju tråden lätt på just AA, tveklöst pga alla hennes skriverier. om JA finns inte så mycket, och de kommentarer han lämnat ger ju i stort sett inget att "skvallra om" heller.

Det jag är mest intresserad av just nu är helt klart: Hur i helvete fick expressen reda på det här?
Min magkänsla säger AA. Men mitt förnuft säger att det finns fler trådar att nysta i, särskilt jouråklagaren.
Citera
2010-08-25, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear

Det jag är mest intresserad av just nu är helt klart: Hur i helvete fick expressen reda på det här?
Min magkänsla säger AA. Men mitt förnuft säger att det finns fler trådar att nysta i, särskilt jouråklagaren.

Det finns ingen annan som tjänar på att expressen får veta så snabbt det förutom Anna Ardin? VEM annars skulle tjäna på det?
Citera
2010-08-25, 00:31
Medlem
Fenneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evropa
Är det ingen annan som finner det lite tragiskt att just Anna Ardin, denna verbala, starka, självsäkra, intelligenta, drivna, kristna (?) feminist och kvinna, inte visar sig vara något mer än en... simpel groupie?

Inget ont om kvinnor som knullar runt, men här är hon uppenbart förförd av en hypad mans status och makt. Billigt.

Egentligen ska man ju kunna vara helt jämställd sett till kön men ändå tycka det är coolt/schyst att ligga med en känd människa man beundrar. Det ena utesluter inte det andra. Att man tycker kön/ras ska vara jämställt innebär inte automatiskt att man inte får tycka att enskilda människor är häftigare än andra. Men det är klart att om man även rankar sig själv som väldigt vänster och kristen så blir det en tyngre position att försvara.
Citera
2010-08-25, 00:32
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennek
Egentligen ska man ju kunna vara helt jämställd sett till kön men ändå tycka det är coolt/schyst att ligga med en känd människa man beundrar. Det ena utesluter inte det andra. Att man tycker kön/ras ska vara jämställt innebär inte automatiskt att man inte får tycka att enskilda människor är häftigare än andra. Men det är klart att om man även rankar sig själv som väldigt vänster och kristen så blir det en tyngre position att försvara.

Framförallt kanske man känner sig billig som radikalfeminist när man märker att man inte är ensam med att slampa runt...
Citera
2010-08-25, 00:33
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Det finns ingen annan som tjänar på att expressen får veta så snabbt det förutom Anna Ardin? VEM annars skulle tjäna på det?

Tjaaaaa typ etthundra poliser och tjänstemän inom svenskt rättsväsende som fick reda på det på kafferasten nästa dag. Skulle vilja vet vad expressen betalad ut som tipspengar.
Citera
2010-08-25, 00:34
Medlem
Citat:
Det finns ingen annan som tjänar på att expressen får veta så snabbt det förutom Anna Ardin? VEM skulle tjäna på det?

Hennes hämdlista - talar för att det var hon som läckte. Hon TRODDE hon skulle tjäna på det men det gick åt helvete. Kul. Det kunde ju ha funkat.
Citera
Medlem
Citat:
Det finns ingen annan som tjänar på att expressen får veta så snabbt det förutom Anna Ardin? VEM skulle tjäna på det?

Polisen.
Jouråklagaren verkade ju inte ha mera info än vad polisen snabbt dragit över telefonen. Och dessutom tror jag att hon är lite försiktigare eftersom att hon jobbat så pass med just sexrelaterade brott.

För ett sådant här tips är det garanterat femsiffrigt belopp.
Det är FÖR stort för att någon polis med inre tjänst en fredagkväll skulle kunna låta bli att ringa/faxa/maila Expressen.
Citera
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Tja, nu har det ju gått troll i debatten. Som man brukade uttrycka sig faktiskt innan troll på internet var ett fenomen. Det hela är en prestigesak nu, hela Anna Ardins rykte och yrkeskarriär står på spel, mot ínternetjesus Julian Assange. Så, du kan räkna med att Ardin kommer att använda hela sin arsenal. Inklusive en fd jämställdhetsombudsman som advokat. Som dessutom är sosse. Och som av en lycklig slump har en advokatbyrå tillsammans med en fd justitieminister.
Och som har en anställd jurist som är "expert" på jämställdhetsfrågor och barnövergrepp (hon är bl a ombud för Johanna Piper i tvisten med Carl Piper (som blev skjuten i Gamla Stan). https://www.flashback.org/t898458

Skulle vara väldigt intressant om det blev en rättegång. Politiskt korrekta Borgström-gänget mot Pragmatikern Silbersky. Gillar personligen inte Silbersky men skulle inte bli förvånad om han filéar sina motståndare.
Citera
2010-08-25, 00:35
Medlem
dumboears avatar
Citat:

Jouråklagarens make i justitiedepartementet? Kan finnas en politisk vinkel.
Jouråklagarens nya hus? Ekonomin?
Citera
2010-08-25, 00:37
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liobov
Det har jag vist läst. Vet inte hur mycket sanning det är i de men det var mycket underhållande läsning. Men, ponera att hor har varit agent. Vad har det med Assange-fallet att göra? Menar du att hon går CIA:a ärenden? Tom Assange själv har tonat ner den teorin.

Assange själv tonade ner den teorin innan han visste mer om vad som exakt hade hänt. Dvs han var fortfarande ovetande om konspirationen mot honom och kunde inte tro att AA verkligen var den hon är, det enda det betyder är ju att AA är en skicklig agent, förstår du inte det? Men jag är säker på att han löpande omvärderar sina första teorier om vad som hände utifrån ny information , och det borde alla göra. Kan vi bortse från Assange och Ardins kön en stund och titta på fakta som omväxling. Jag ber alla att inte låsa sig i sina teorier innan alla korten är på bordet!

AA är en 31 årig karriärpolitiker med expertis inom sexualbrott. AA Arbetade som nybakad hungrig karriärsugen(girig?) politiker på Buenos Aires ambassad i Argentina, i Sydamerika. AA har vänner på ambassaden i Washington. AA har arbetat på Kuba där AA blev illa sedd av regimen som troligen började misstänka AA för underrättelseverksamhet på Kuba. Säpo visste vad hon sysslade med där och ansåg henne vara en säkerhetsrisk. Säpo varskodde AA att AA måste lämna Kuba omedelbart annars skulle de transportera AA därifrån med tvång. AA vägrade lyda Säpos instruktioner och flydde innan transporten ur landet till en okänd ambassad som AA kallar ett "fribo" där överlämnade AA något till en Jugoslav som också arbetade på en ambassad på Kuba troligen med underrättelseverksamhet.

Innan JA kom till Sverige varskodde Australiensisk underrättelsetjänst JA om att han skulle utsättas för en fälla i Sverige. Redan den 12 augusti slår en svensk blogg larm omn att JA kommer att utsättas för en fälla av den Svenska regimen. Väl i Sverige blir JA utsatt för en fälla.
Senast redigerad av Anemon 2010-08-25 kl. 00:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in