Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-23, 22:32
  #3181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Nope, det är kommunikationen som är avgörande för att bägge (!) parter ska trivas.

Ja, och just därför borde Ardin inte ha sex över huvud taget. Hon är oförmögen att kommunicera med en man.
Citera
2010-08-23, 22:33
  #3182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Nope, det är kommunikationen som är avgörande för att bägge (!) parter ska trivas.

Precis, det kanske brast i kommunikationen. Inte lätt att förstå AAs Svengelska.. speciellt inte för en Australiensare som förstår C bättre än Engelska.
Citera
2010-08-23, 22:33
  #3183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Var det inte du som tidigare pratade om testosteronstinna krogvakter?
Isf vet du kanske vad de gör om det vill sig illa?

Det var jag som talade om anabola fylld krogvakter. Men var inte så aggressiv jag delade bara med mig av livserfarenhet. Det verkar Rebella-girlsen sakna lite utav .....

Citat:
Anna Ardin påminner om en sådan där 80-tals dörrvakt fullpumpad med Anabola stereoider som skall ta varenda chans till att slåss och lägga ner alla kräken på marken som snuten kan hämta upp dem .....

... problemet är bara att Anna Ardin som dörrvakt på en nattklubb skulle innebära att 99% av gästerna skulle få sova i arresten och 1% skulle kunna komma in och ha roligt.

Poängen med liknelsen är att Anna Ardin tillverkar kräk utav normalt funtade människor och trevliga gäster..

När jag själv jobbade som nattklubbsvärd så var det alltid så att vissa arbetslag med vakter alltid hade en bra mycket högre polisingripande % på sina kvällar de jobbade. Man undrade ju då om "buset" alltid lyckades pricka in deras arbetspass. Givetvis var det inte så utan en labilitet hos vissa dörrvakter som gjorde att vissa gäster stämplades bråkiga och inte fick komma in och rätt ofta åka Polisbil därifrån.

Vad kan Anna Ardin med umgängeskrets lära av det här? Ta det lite vackert och inte så aggressivt så kommer ni alla att träffa drömprinsen och skaffa familj UTAN att någonsin behöva Polisanmäla en våldtäkt.

Jag tror att denna liknelse passar ganska bra på samtliga Rebella-girlsen
Citera
2010-08-23, 22:33
  #3184
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Ja, och just därför borde Ardin inte ha sex över huvud taget.

Det är exakt detta jag är ute efter - Anna Ardin borde faktiskt inte ha sex. Hon är inte mogen för det. Och sex är nog inget för henne.
Citera
2010-08-23, 22:33
  #3185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Nej.

Lyssna nu, kvinna: NEJ!

Det var inte jag. Du pekar ut en oskyldig nu.

SPOILER: Jävla subba.

Ok. Sorry. Det var ngn som ansåg att AA var som en testosteronstinn krogvakt. Men inte du alltså.
Du är mer som den fulla mannen bakom en i kön.
Citera
2010-08-23, 22:34
  #3186
Medlem
MeMajks avatar
"Wikileaks slår tillbaka på Sverige och i synnerhet S vecka 37"
Någon från PP här som har en susning om vad det kan röra sig om?
Citera
2010-08-23, 22:35
  #3187
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Ok. Sorry. Det ngn som ansåg att AA var som en testosteronstinn krogvakt. Men inte du alltså.
Dr är mer som den fulla mannen bakom en i kön.

Här uppstod tydligen ett missförstånd i kommunikationen och det var - ditt fel.

Se där...
Citera
2010-08-23, 22:35
  #3188
Medlem
Tog Anna Ardin kontakt med wikileaks med förslag om att hon ville "hjälpa till"När Julian skulle komma till Sverige ?
Varför namngav polisen öppet att Julian Assange var anhållen då sådant är sekretssbelagt i vanliga fall?

Den andra tjejen vem kan hon vara,hur känner hon Anna Ardin?

Här ligger en gravad hund.
Citera
2010-08-23, 22:35
  #3189
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Det är exakt detta jag är ute efter - Anna Ardin borde faktiskt inte ha sex. Hon är inte mogen för det. Och sex är nog inget för henne.

Fast vem är du att definiera vad som är njutbart respektive sex för henne? Hon har väl all rätt att sätta gränser för vad hon vill uppnå och finna människor som hon inom dessa kan dela njutning med?
Citera
2010-08-23, 22:36
  #3190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Det är exakt detta jag är ute efter - Anna Ardin borde faktiskt inte ha sex. Hon är inte mogen för det. Och sex är nog inget för henne.


Hahahaha ... jag dör av skratt .... denna tråden borde få stora bloggpriset ... kan ni tänka er åklagarens motivering när hon/han avskriver målet en månad senare med denna förklaring ifrån Mayito ovan



och åklagaren hänvisar till hennes blogg:

Citat:
Anna Ardins blogspot:
http://annaardin.blogspot.com/2006/06/vldtkt_01.html

Våldtäkt?

Följande utspelar sig i ett kontrafaktiskt, men föga orimligt, scenario som vi diskuterade idag, men inte nådde något svar på:

Kvinna: vill du följa med hem
Man: varför inte

... [te dricks]

Kvinna: kom över på den här sidan

[sexualakt inleds]

Man håller växelvis fast kvinnans armar, försöker tvinga ner kvinnans huvud mot sin penis, penetrerar för hårt och dylikt varvid kvinnan vill avbryta då hon inte längre är intresserad av att fortsätta. Hon slutar att ge gensvar och försöker så småningom att trycka honom bort från kroppen, men säger inget, möjligtvis eller delvis av rädsla för att göra mannen som redan uppvisar ett aggressivt beteende än mer arg.

Det är helt uppenbart att något är fel, vid någon slags jämlikt sex, eller åtminstone där någon slags kommunikation är upprättad mellan de två parterna inser en man i detta läge att han inte bör fortsätta, men han fortsätter eftersom han har makten att göra så, eller för att han har en kvinnosyn som säger honom att det är ok för hon var med på det på den tiden han lyssnade på henne, eller för att han läser juridik och vet att han aldrig i helvete kommer att kunna bli dömd.

Kan någon berätta hur detta fall klassas?
Hade han kunnat bli dömd om han erkände ovanstående?
Finns det över huvud taget något fall när en man dömts för våldtäkt trots att kvinnan börjat ha sex frivilligt?

Etiketter: feminism

posted by Anna Ardin @ 23:21
__________________
Senast redigerad av FulAgent007 2010-08-23 kl. 22:38.
Citera
2010-08-23, 22:36
  #3191
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
"Wikileaks slår tillbaka på Sverige och i synnerhet S vecka 37"
Någon från PP här som har en susning om vad det kan röra sig om?

Taget från var?
Citera
2010-08-23, 22:37
  #3192
Medlem
Skidaddles avatar
Alltså, hon skulle ju ha märkt om kondomen var på eller av. Finns det nån kvinna som inte märker om dom blir knullade med eller utan? Alltså, var kondomen av, och dom hade kommit överens om kondom på, så hade hon ju kunnat avbryta.

Nej, det här handlar inte om kondomen var av eller på, det handlar om vad som hände efteråt. Antingen kom han i henne, fast dom kommit överens om att han inte skulle göra det. Eller så drog han sig ur och sprutade henne i ansiktet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback