Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-04-18, 22:08
  #29773
Medlem
Lignetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Nej, Ny har inte skickat brev. Mitt intryck är att tvisten - som stackars Hurtig anklagats som lögnare för - gäller ett SMS den 21 el 22 sept som han missat. Därför har hans "JA var i Sverige i 5 veckor" reducerats till 4 veckor. Det är det Howard Riddle tagit som intäkt för att anklaga Hurtig vara ett opålitligt vittne.

PS: brevet som du nämner och som Riddle-fånen hänvisar till har Ny sänt till UK-rätten.

Tycker det där e konstigt med tanke på att han började representera assange efter de där datumen... eller?

Edit: Ops det stod september... läste augusti av någon anledning...
__________________
Senast redigerad av Ligneto 2011-04-18 kl. 22:12.
Citera
2011-04-18, 22:22
  #29774
Medlem
GummoGunnmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ligneto
Tycker det där e konstigt med tanke på att han började representera assange efter de där datumen... eller?

Edit: Ops det stod september... läste augusti av någon anledning...

Hurtig ersatte Silbersky 7 september. Borde också finnas med i tidslinjen.
Citera
2011-04-18, 23:32
  #29775
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Kl 17.00 20 aug anhöll MHK JA i sin frånvaro på sannolika skäl för dubbelvåldtäkt.

Jag har undrat över det där. Finns det något uttalande eller beslut från Maria Häljebo Kjellstrand där hon anger de "brott" som Assange misstänks för. Var det två våldtäkter?

Jag antar att åklagaren är skyldig att föra anteckningar över vad hon gör och vilka grunder hon har för anhållan och för att skicka ut polispatruller på stan. Har de redovisats i tråden?

Eller räcker det om åklagaren berättar för Expressen?
__________________
Senast redigerad av trenterx 2011-04-18 kl. 23:35.
Citera
2011-04-18, 23:41
  #29776
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Jag har undrat över det där. Finns det något uttalande eller beslut från Maria Häljebo Kjellstrand där hon anger de "brott" som Assange misstänks för. Var det två våldtäkter?

Jag antar att åklagaren är skyldig att föra anteckningar över vad hon gör och vilka grunder hon har för anhållan och för att skicka ut polispatruller på stan. Har de redovisats i tråden?

Eller räcker det om åklagaren berättar för Expressen?

I Ardins anmälan var det 5 fall av ofredande & 1 sexuellt tvång. När Ardin hade funderat ett dygn och förhörts blev det våldtäkt alt. ofredande.
Citera
2011-04-18, 23:43
  #29777
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Johanne Hildebrandt är krigshetsare. Hon älskar och lever på krig. Jag har hört ifrån flera håll att hon varit väldigt sexuellt aktiv med flera svenskar i Afghanistan. Skulle inte förvåna mig om hon kilar stadigt med någon av dem nu.

Sen börjar jag bli liiiite trött på det närmast pubertala sättet att argumentera.

"Asså missförstå mig rätt va..! Jag äääääääääääääälskar wikileaks! Men döh! Manning isolerad liksom, vem bryr sig om honom va? Jamenar jag ääääääääääääääääääääälskar wikileaks men jag har läst att någon har påstått att en person i Ryssland är JUDEHATARE!!! Vafan JUDEHATARE LIKSOM! Och, sen säger jag bara... KONSPIRATION, folie folie! LOL! Men serious, jag älskar wikileaks."

Hildebrandt är helt enkelt retarderad.


Hildebrandts artikel är beklämmande. En pikant detalj är hennes påhopp på Jan Guillou, som med rätta kritiserat henne för att ha bäddat in sig hos den svenska truppen i Afghanistan. Guillou och Hildebrandt var som hund och katt när båda skrev på Aftonbladet. Får se om Hildebrandt lyckas tvinga ut Guillou på banan när det gäller den urartade rättsprocessen mot Assange. Kom igen JG!
Citera
2011-04-19, 00:06
  #29778
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
I Ardins anmälan var det 5 fall av ofredande & 1 sexuellt tvång. När Ardin hade funderat ett dygn och förhörts blev det våldtäkt alt. ofredande.


OK, Du menar att MHK bara köpte den rubrik som skrivits in på brottsanmälan (AA). I så fall måste brottsrubriken på brottsanmälan satts före kl 1700. Mot det talar att i gärningsbeskrivningen på brottsanmälan finns inte ett ord om sexuellt ofredande eller tvång, bara ofredande. Det känns som om sexullt tvång och fem fall av sexuellt ofredande skrivits in senare, eller skrivits in av någon annan än Linda (Johan Hallgren?).

MHK fick all sin information om både AA och SW från Linda Wassgren på telefon.

Har Du sett några beslut eller uttalandet från MHK där hon klart säger vilka brott det gäller?
Citera
2011-04-19, 00:09
  #29779
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
OK, Du menar att MHK bara köpte den rubrik som skrivits in på brottsanmälan (AA). I så fall måste brottsrubriken på brottsanmälan satts före kl 1700. Mot det talar att i gärningsbeskrivningen på brottsanmälan finns inte ett ord om sexuellt ofredande eller tvång, bara ofredande. Det känns som om sexullt tvång och fem fall av sexuellt ofredande skrivits in senare, eller skrivits in av någon annan än Linda (Johan Hallgren?).

MHK fick all sin information om både AA och SW från Linda Wassgren på telefon.

Har Du sett några beslut eller uttalandet från MHK där hon klart säger vilka brott det gäller?

Nej det har jag inte.

Jag är bara extremt förvånad över att det susar så många olika brottsrubriceringar de första 24 timmarna.

Ni som läst vad jag skriver vet att jag inte säger detta så enkelt... men det luktar fan set-up...

edit: SVD

"Det var i lördags som jouråklagare Maria Häljebo Kjellstrand beslutade att anhålla Wikileaksgrundaren Julian Assange i dennes frånvaro. Misstankarna rörde en våldtäkt i Enköpingstrakten och ett fall av sexuellt ofredande i Stockholm. "
__________________
Senast redigerad av MoLoK 2011-04-19 kl. 00:11.
Citera
2011-04-19, 00:37
  #29780
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx

Brottsanmälan, Ardin vs Assange, registreras kl 16.31 av Linda Wassgren.

Brottsrubriceringen, på brottsanmälan anger ett fall av sexuellt tvång och fem fall av sexuellt ofredande.

Men i gärningsbeskrivningen i samma brottsanmälan talas det bara om ofredande.

Beslut om att inleda förundersökning av fallet Assange vs Ardin tas kl 17.00 fredagen 20 augusti av Johan Hallgren, stationsbefäl.

Anna Ardin förhörs på telefon den 21 augusti, kl 11.30-12.21 av Sara Wennerblom. Det är Sara som ringer upp. Som skäl för förhöret anges misstanke om våldtäkt alt sexuellt ofredande.

Det finns alltså fyra brottsrubriceringar i omlopp, innan förhöret av Ardin påbörjats.

Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK

Jag är bara extremt förvånad över att det susar så många olika brottsrubriceringar de första 24 timmarna.

Ni som läst vad jag skriver vet att jag inte säger detta så enkelt... men det luktar fan set-up...

edit: SVD

"Det var i lördags som jouråklagare Maria Häljebo Kjellstrand beslutade att anhålla Wikileaksgrundaren Julian Assange i dennes frånvaro. Misstankarna rörde en våldtäkt i Enköpingstrakten och ett fall av sexuellt ofredande i Stockholm. "


Där ser man. Här ser det alltså ut som om MHK har angett ett fall av sexuellt ofredande som grund, inte fem fall och inget om sexuellt tvång. Ytterligare en variant alltså.

Så här då: Linda W ringer upp MHK och säger att det finns misstanke om sexuellt tvång och fem fall av sexuellt ofredande mot Anna. Jaha, säger MHK, det låter lite mycket. Jag har ju redan våldtäkten på Sofia Wilen. Det räcker för anhållan. Varpå hon helt enkelt droppar fem sjättedelar av anklagelserna mot Anna. Eller...????

Och nästa dag är det våldtäkt/alternativt sexuellt ofredande som gäller. Sara Wennerblom har tagit över...

Visst luktar det...och det går inte att få bort lukten ur näsborrarna.
__________________
Senast redigerad av trenterx 2011-04-19 kl. 01:14.
Citera
2011-04-19, 01:16
  #29781
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maangoo
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...yn_6098093.svd
Här är nästa påhopp på Assange i SVD.

"I dokumentären Julius Assange – världens kärleksaffär"

Hur komiskt som helst. Julius kallar jag också honom. Ser fram emot Julius kommande Sverigebesök!
Citera
2011-04-19, 01:23
  #29782
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
"I dokumentären Julius Assange – världens kärleksaffär"

Hur komiskt som helst. Julius kallar jag också honom. Ser fram emot Julius kommande Sverigebesök!

Superjournalisten Hildebrant. Ja hon är verkligen påläst!
Citera
2011-04-19, 08:10
  #29783
Avstängd
polisrapports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GummoGunnmo
Hurtig ersatte Silbersky 7 september. Borde också finnas med i tidslinjen.
Och detta.

Hej!

Jag heter Eije Ekengren och tjänstgör som utredningsman vid enheten för interna utredningar inom polismyndigheten i Stockholms län. På denna enhet handläggs bl.a. ärenden där polisanställda och åklagare kan misstänkas för brott.

xxxxxxxxxx har i anmälan till JO (e-post 2010-08-24, 11:20) uppgett att åklagare brutit mot förundersökningssekretess genom att delge media uppgifter i ärende gällande Julien Assange.

JO har överlämnat ärendet till Åklagarmyndigheten, varefter riksåklagarens kansli (tf chefsåklagare Peter Lundkvist) vidaresänt ärendet till riksenheten för polismål i Malmö, där cå Kristian Augustsson lottats som förundersökningsledare.

Cå Augustsson har gett mig direktiv i ärendet, vilka bl.a. gäller att ta kontakt med xxxxxxxx i syfte att inhämta kompletterande uppgifter.
Citera
2011-04-19, 08:14
  #29784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Superjournalisten Hildebrant. Ja hon är verkligen påläst!

Minns ni att krigsjournalisten Johanne Hildebrandt förlovade sig med en soldat år 2008.
http://www.aftonbladet.se/wendela/re...cle11466195.ab

År 2009 gifte sig journalisten med sin soldat.
hd.se/familj/2009/04/14/hon-droemmer-om-det-ultimata/

Man kan säga att hennes intressen ligger i riktningen pro krig. Det är det underliggande axiomet när man läser hennes krigskolumner.

Hildebrandt sa visserligen i sin SvD-artikel häromdagen - i förbigående bland uppstaplade argumentationsfel - att Wikileaks od behövs, men hon verkar inte särskilt upprörd över hur statsmakterna behandlar JA och Bradley Manning. Den senares öde verkar hon bisarrt nog snarare vilja skylla på JA.

Man kan alltså inte förvänta sig annat än obalanserade partsinlagor från Hildebrandts penna eller tangentbord.
__________________
Senast redigerad av GoodwinStrawman 2011-04-19 kl. 08:29. Anledning: tillägg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback