Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Mer om den nya Twitter-kampanjen:
(ber om ursäkt om just detta postats, för trött för att dubbelkolla det just nu.)
Twitter pratar om sexuella övergrepp
Publicerat i dag. 11:56
Som en reaktion mot misstron till kvinnorna i fallet Julian Assange har svenska Twitter präglats av berättelser om sexuella övergrepp. Kritikern och programledaren Johanna Koljonen satte igång debatten som snabbt blev enormt stor och under veckan även når traditionella medier som exempelvis DN, SvD, Dagens Arena och Bang. Ambitionen är att förbättra kommunikationen kring sex, i första hand mellan vänner och partners.
Det var i tisdags kväll som Johanna Koljonen satt på Twitter och diskuterade ditten och datten med olika kompisar. Bland annat om fallet Julian Assange och närmare bestämt om gråzonen mellan vad som är och inte är ett sexuellt övergrepp. Då kom hon att tänka på något som hände för kanske tio år sedan.
– Det var kort sagt dåligt sex med en taskig snubbe som började ligga med mig när jag sov, utan kondom fast vi hade kommit överens om att ha det. Jag blev visserligen inte skadad eller rädd, så i den meningen var det kanske inte särskilt dramatiskt. Det tog mig tio år att förstå att det här är ett övergrepp, ett jag dessutom kunde ha stoppat när som helst genom att säga något, säger Johanna Koljonen till DN.se.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/twi...repp-1.1228898
(ber om ursäkt om just detta postats, för trött för att dubbelkolla det just nu.)
Twitter pratar om sexuella övergrepp
Publicerat i dag. 11:56
Som en reaktion mot misstron till kvinnorna i fallet Julian Assange har svenska Twitter präglats av berättelser om sexuella övergrepp. Kritikern och programledaren Johanna Koljonen satte igång debatten som snabbt blev enormt stor och under veckan även når traditionella medier som exempelvis DN, SvD, Dagens Arena och Bang. Ambitionen är att förbättra kommunikationen kring sex, i första hand mellan vänner och partners.
Det var i tisdags kväll som Johanna Koljonen satt på Twitter och diskuterade ditten och datten med olika kompisar. Bland annat om fallet Julian Assange och närmare bestämt om gråzonen mellan vad som är och inte är ett sexuellt övergrepp. Då kom hon att tänka på något som hände för kanske tio år sedan.
– Det var kort sagt dåligt sex med en taskig snubbe som började ligga med mig när jag sov, utan kondom fast vi hade kommit överens om att ha det. Jag blev visserligen inte skadad eller rädd, så i den meningen var det kanske inte särskilt dramatiskt. Det tog mig tio år att förstå att det här är ett övergrepp, ett jag dessutom kunde ha stoppat när som helst genom att säga något, säger Johanna Koljonen till DN.se.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/twi...repp-1.1228898
Åh herregud, jag kom just på att jag själv utsatts för ett antal övergrepp under mitt liv. Kvinnor mellan 15 och 40 har stoppat min penis i sina munnar när jag sov, utan kondom.
Var vänder jag mig för att få dem åtalade?
Det här är så löjligt!
Under tiden de svenska överklassfeministerna pratar om meningslösheter blir barn sönderskjutna. Men det bryr det sig inte om. De är i sanning diktaturens kreatur, de moderna priviligerade feministerna.
Hoppas vid Gud att Assange inte förlorar.
Rapporterna börjar komma ut att 30% av alla wikileaksartiklar handlar om Ardins och Wilens pinsamma anklagelser. Barn och kvinnor som mördas i krig döljs av det faktum att två svenska VITA priviligerade kvinnor bara måste få sin hämnd på en man som inte behandlade dem som prinsessor.
Åh ironin i vårt "jämställda" samhälle!
Senast redigerad av MoLoK 2010-12-18 kl. 00:06.
Senast redigerad av MoLoK 2010-12-18 kl. 00:06.