Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-18, 00:04
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Mer om den nya Twitter-kampanjen:
(ber om ursäkt om just detta postats, för trött för att dubbelkolla det just nu.)

Twitter pratar om sexuella övergrepp
Publicerat i dag. 11:56

Som en reaktion mot misstron till kvinnorna i fallet Julian Assange har svenska Twitter präglats av berättelser om sexuella övergrepp. Kritikern och programledaren Johanna Koljonen satte igång debatten som snabbt blev enormt stor och under veckan även når traditionella medier som exempelvis DN, SvD, Dagens Arena och Bang. Ambitionen är att förbättra kommunikationen kring sex, i första hand mellan vänner och partners.

Det var i tisdags kväll som Johanna Koljonen satt på Twitter och diskuterade ditten och datten med olika kompisar. Bland annat om fallet Julian Assange och närmare bestämt om gråzonen mellan vad som är och inte är ett sexuellt övergrepp. Då kom hon att tänka på något som hände för kanske tio år sedan.

– Det var kort sagt dåligt sex med en taskig snubbe som började ligga med mig när jag sov, utan kondom fast vi hade kommit överens om att ha det. Jag blev visserligen inte skadad eller rädd, så i den meningen var det kanske inte särskilt dramatiskt. Det tog mig tio år att förstå att det här är ett övergrepp, ett jag dessutom kunde ha stoppat när som helst genom att säga något, säger Johanna Koljonen till DN.se.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/twi...repp-1.1228898

Åh herregud, jag kom just på att jag själv utsatts för ett antal övergrepp under mitt liv. Kvinnor mellan 15 och 40 har stoppat min penis i sina munnar när jag sov, utan kondom.

Var vänder jag mig för att få dem åtalade?

Det här är så löjligt!

Under tiden de svenska överklassfeministerna pratar om meningslösheter blir barn sönderskjutna. Men det bryr det sig inte om. De är i sanning diktaturens kreatur, de moderna priviligerade feministerna.

Hoppas vid Gud att Assange inte förlorar.

Rapporterna börjar komma ut att 30% av alla wikileaksartiklar handlar om Ardins och Wilens pinsamma anklagelser. Barn och kvinnor som mördas i krig döljs av det faktum att två svenska VITA priviligerade kvinnor bara måste få sin hämnd på en man som inte behandlade dem som prinsessor.

Åh ironin i vårt "jämställda" samhälle!
Senast redigerad av MoLoK 2010-12-18 kl. 00:06.
Citera
2010-12-18, 00:18
Medlem
Callass avatar
Hittills har de haft en blogg:
http://prataomdet.wordpress.com/

Men nu har de istället en egen domän:
http://prataomdet.se/om/

Citat:
I spåren av misstron mot kvinnorna som anmält Julian Assange skrev Johanna Koljonen för ett par dagar sedan på Twitter öppet och personligt om gränsdragningar, gråzoner och glasklara övertramp i sexuella situationer. Hundratals följde Koljonens exempel på Twitter under rubriken #prataomdet. Som en följd av debatten publicerar i veckan bland annat DN, Svenska Dagbladet, Expressen, Aftonbladet, City, Nyheter24, Dagens Arena, SVT Debatt och Bang, texter på ämnet.

Vi behöver ett språk för sex utan skam, vi behöver fundera kring våra egna och andras gränser. Något ska förändras. Vi ska våga #prataomdet.

De har det på engelska också, det där om misstron mot kvinnorna osv...

Citat:
In english
In the wake of the doubt and skepticism directed toward the women who filed charges against Julian Assange, journalist Johanna Koljonen recently tweeted openly and intimately about drawing lines, negotiating gray areas and speaking out against violations in sexual situations. Hundreds followed Koljonen’s example on Twitter under the hashtag #prataomdet (”#talkaboutit”). As a result of this debate, several Swedish magazines, newspapers and other media outlets are publishing pieces on the subject. Something is going to change. We are going to dare to #talkaboutit.

Varför i hela fridens namn ska de blanda in (åka snålskjuts på) hans namn för...
snacka om smear-campaign!
Citera
2010-12-18, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Mer om den nya Twitter-kampanjen:
(ber om ursäkt om just detta postats, för trött för att dubbelkolla det just nu.)

Twitter pratar om sexuella övergrepp
Publicerat i dag. 11:56

Som en reaktion mot misstron till kvinnorna i fallet Julian Assange har svenska Twitter präglats av berättelser om sexuella övergrepp. Kritikern och programledaren Johanna Koljonen satte igång debatten som snabbt blev enormt stor och under veckan även når traditionella medier som exempelvis DN, SvD, Dagens Arena och Bang. Ambitionen är att förbättra kommunikationen kring sex, i första hand mellan vänner och partners.

Det var i tisdags kväll som Johanna Koljonen satt på Twitter och diskuterade ditten och datten med olika kompisar. Bland annat om fallet Julian Assange och närmare bestämt om gråzonen mellan vad som är och inte är ett sexuellt övergrepp. Då kom hon att tänka på något som hände för kanske tio år sedan.

– Det var kort sagt dåligt sex med en taskig snubbe som började ligga med mig när jag sov, utan kondom fast vi hade kommit överens om att ha det. Jag blev visserligen inte skadad eller rädd, så i den meningen var det kanske inte särskilt dramatiskt. Det tog mig tio år att förstå att det här är ett övergrepp, ett jag dessutom kunde ha stoppat när som helst genom att säga något, säger Johanna Koljonen till DN.se.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/twi...repp-1.1228898

The journalist Johanna Koljonen seems to be a close friend to Anna Ardin and has now started a counter-attack. She is one of the authors of the infamous “Genderwar”. Like Hitler did in the Ardennes, but failed. Please see http://www.samtycke.nu/doc/AnnaArdin_cache19aug.htm. She visited the German restaurang Tyrol together with Anna Ardin and another of the extreme left wing feminists K-jsa B-rgnäs. According to my Swedish friends, at Tyrol young weak women are forced to dress like they do at German Bierstuben exposing their breasts, legs and exploiting their body to the mainly male audience. Never been there myself. Feminism? Or cheap beer?

JK is also well known HBT activist: http://www.expressen.se/debatt/1.207...en-farlig-myt: ”På tisdag befinner hon sig i det svettinferno som är Bögjävlarnas traditionella underklädesfest under Prideveckan”. Although I am not able to understand exactly I am told it means that JK is involved in a gay party with gay people sweating and wearing only pants (in the beginning of the party). Maybe it is therefore not surprising that JK practice anal sex with her partners as she emphasizes so loudly in her twitter. According to what I remember, the possibility that JA and AA tried to have/had anal sex has not been discussed. It is well known that a condom brokes easier at anal sex.

Otherwise, I would say that the story of JK is so similar to what AA has reported so one can wonder whether JK is one of the journalist at the cray fish party and later participated on the after party at AA flat. Especially since the party at Tyrol was close in time to the cray fish party

More to read at: https://www.flashback.org/t1393869
Citera
2010-12-18, 01:09
Medlem
viadolorosas avatar
Har detta varit uppe i tråden tidigare (den är så lång nu), eller är det ny info från The Guardian om åklagardokumenten?
AA gör sig verkligen till ett offer och lägger sin oförmåga att visa vad hon själv vill på JA.

Miss A told police that she didn't want to go any further "but that it was too late to stop Assange as she had gone along with it so far", and so she allowed him to undress her.

http://www.guardian.co.uk/media/2010...assange-sweden

she told the police that at some stage Assange had "done something" with the condom that resulted in it becoming ripped, and ejaculated without withdrawing.

Police spoke to Miss W's former boyfriend, who told them that in two and a half years they had never had sex without a condom because it was "unthinkable" for her. Miss W told police she went to a chemist to buy a morning-after pill and also went to hospital to be tested for STDs. Police statements record her contacting Assange to ask him to get a test and his refusing on the grounds that he did not have the time.

Vilken sjukdom åsyftas? Är det en kontroll för att spåra alla möjliga könssjukdomar?

However, his Swedish lawyer has been shown evidence of their text messages which indicate that they were concerned to obtain money by going to a tabloid newspaper and were motivated by other matters including a desire for revenge."

Vilken soppa!!!
Senast redigerad av viadolorosa 2010-12-18 kl. 01:54.
Citera
2010-12-18, 01:19
Medlem
Det är inte bara pinsamt att en åklagare i sverige gör på detta viset, alla inom rättskunskap skrattar åt hennes okunskap, hennes alkovän Borgström kan ta sina åsikter till sin svikarvän Bodström den landsförräden som nekade en enkel kiss-test, å han den filuren var vår förra justitsiemininster. Nu bor han i usa och jag vet inte vad som är värst , Monas gratis dotter eller han...
Citera
2010-12-18, 01:45
Medlem
Av The Guardians senaste artikel (http://www.guardian.co.uk/media/2010...assange-sweden) är mitt första intryck att Assange handlat inte direkt olagligt, men på just det sätt som jag genom läsning av den här tråden (har läst den av och till i veckor nu) kommit att misstänka: han har inte gjort allt för att dubbelkolla och kolla igen, om vid varje enstaka ögonblick den kvinna han varit med verkligen velat eller inte velat sex.

Detta har också genom att de tidigare hemliga dokumenten nu kommit britterna (media och JA:s försvarare) till del och på så vis för första gången tydligt åskådliggjorts, blivit pertinent att dryfta för den svenska feministmediaklicken. Därav mediadrevet "prataomdet".
Citera
2010-12-18, 01:50
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viadolorosa
Har detta varit uppe i tråden tidigare så tydligt, eller är det ny info från The Guardian?
AA gör sig verkligen till ett offer och lägger sin oförmåga att visa vad hon själv vill på JA.

Miss A told police that she didn't want to go any further "but that it was too late to stop Assange as she had gone along with it so far", and so she allowed him to undress her.

http://www.guardian.co.uk/media/2010...assange-sweden

she told the police that at some stage Assange had "done something" with the condom that resulted in it becoming ripped, and ejaculated without withdrawing.

Police spoke to Miss W's former boyfriend, who told them that in two and a half years they had never had sex without a condom because it was "unthinkable" for her. Miss W told police she went to a chemist to buy a morning-after pill and also went to hospital to be tested for STDs. Police statements record her contacting Assange to ask him to get a test and his refusing on the grounds that he did not have the time.

Vilken sjukdom åsyftas? Är det en kontroll för att spåra alla möjliga könssjukdomar?

Jag kan nästan svära på att detta är helt ny information. Och mycket intressant.

Återger här hela stycket, så kan vi titta närmare på det:

"Her account to police, which Assange disputes, stated that he began stroking her leg as they drank tea, before he pulled off her clothes and snapped a necklace that she was wearing. According to her statement she "tried to put on some articles of clothing as it was going too quickly and uncomfortably but Assange ripped them off again". Miss A told police that she didn't want to go any further "but that it was too late to stop Assange as she had gone along with it so far", and so she allowed him to undress her.

According to the statement, Miss A then realised he was trying to have unprotected sex with her. She told police that she had tried a number of times to reach for a condom but Assange had stopped her by holding her arms and pinning her legs. The statement records Miss A describing how Assange then released her arms and agreed to use a condom, but she told the police that at some stage Assange had "done something" with the condom that resulted in it becoming ripped, and ejaculated without withdrawing."

Som framgår här så pågår en viss form av mänsklig kommunikation. Ibland. Ibland visar AA att hon inte vill. Ibland är hon dock feministisk, dvs ett passivt offer som inte kan säga något.

it was too late to stop Assange as she had gone along with it so far

det är tydligen det som AA anser vara våldtäkt. Det passar utmärkt ihop med den nya kampanjen.

Vad dessa feminister inte förstår är att kampanjen är dömd till att misslyckas. Den marginaliserar bara feministerna ännu mer, innebär dödsstöten för den lilla återstod av något vettigt som fanns där - och gör Sverige till internationellt åtlöje så det stänker om det.

it was too late to stop Assange as she had gone along with it so far

ja, jösses jävlar...
Citera
2010-12-18, 01:52
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turekavla
Av The Guardians senaste artikel (http://www.guardian.co.uk/media/2010...assange-sweden) är mitt första intryck att Assange handlat inte direkt olagligt, men på just det sätt som jag genom läsning av den här tråden (har läst den av och till i veckor nu) kommit att misstänka: han har inte gjort allt för att dubbelkolla och kolla igen, om vid varje enstaka ögonblick den kvinna han varit med verkligen velat eller inte velat sex.

Detta har också genom att de tidigare hemliga dokumenten nu kommit britterna (media och JA:s försvarare) till del och på så vis för första gången tydligt åskådliggjorts, blivit pertinent att dryfta för den svenska feministmediaklicken. Därav mediadrevet "prataomdet".

Precis. Men en kvinna kan väl visa vad hon vill? Det måste vara fruktansvärt avtändande med en partner som håller på och 'dubbelkollar' mitt under den hetaste älskogsnatt.
Citera
2010-12-18, 01:57
Medlem
BaalZeBubs avatar
SW-biten från guardians artikel:
""According to her statement, she said: 'You better not have HIV' and he answered: 'Of course not,' " but "she couldn't be bothered to tell him one more time because she had been going on about the condom all night. She had never had unprotected sex before."

Intressant, vad!
Citera
2010-12-18, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Precis. Men en kvinna kan väl visa vad hon vill? Det måste vara fruktansvärt avtändande med en partner som håller på och 'dubbelkollar' mitt under den hetaste älskogsnatt.

Det är just vad en kvinna kan, fast kanske inte alltid vågar, eller vill, fastän hon vill våga, och våga vilja! Här har vi feministångestens stötesten #1, den de vill nöta ned med sin nya kampanj (och vad som nu kan tänkas födas ur den). Om de avbryter samlag de själva erbjudit, inlett och uppmuntrat till, men rätt som det är tänder av på, eller dylikt, så är tanken att detta av en sund, självständig och självaktande manlig motpart visserligen åtlyds, men då får den avbrutna parten att vilja sänka sitt omdöme om den avbrytande.

D.v.s.: mannen kanske inte tycker om att kvinnan har avbrutit sådär taskigt! "Men det ska han giva fan i att tycka! Vi har rätt att bli älskade ändå, även om vi beter oss som svin, vi kvinnor. Sex ska ske på våra villkor, och bara på de villkoren!"
Citera
2010-12-18, 02:04
Medlem
BaalZeBubs avatar
Nu när vi fått den intressantaste källan sedan augusti bara exploderar det av frågor.

Vem är Harold?
Citera
2010-12-18, 02:04
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Åh herregud,

Under tiden de svenska överklassfeministerna pratar om meningslösheter blir barn sönderskjutna. Men det bryr det sig inte om. De är i sanning diktaturens kreatur, de moderna priviligerade feministerna.

Hoppas vid Gud att Assange inte förlorar.

Rapporterna börjar komma ut att 30% av alla wikileaksartiklar handlar om Ardins och Wilens pinsamma anklagelser. Barn och kvinnor som mördas i krig döljs av det faktum att två svenska VITA priviligerade kvinnor bara måste få sin hämnd på en man som inte behandlade dem som prinsessor.

Åh ironin i vårt "jämställda" samhälle!
Kunde inte låta bli att tänka på vad som händer ifall JA frikänns i den svenska tingsrätten. Vem kommer i så fall överklaga till nästa instanser? Eller skickas "problemet" med JA bara vidare till USA för att se om de kan hitta något när sverige inte längre kan? Svensk polis och rättsväsende verkar annars vara snabba med att kalla på amerikansk polis. Nu senast efter terroristbombdådet i Stockholm.

Är det verkligen ingen inom det svenska rättsväsendet som känner till EU-landet Frankrikes problem med terroristbomber under modern tid? En av Paris populäraste poliser blev dödad vid ett av bombattentaten. Flera av terroristerna flydde till England. En av de mer kända av dem, Rachid Ramda's utlämningsprocess från England tog tio år, 95-05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in