Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-11-22, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Wikileaks planerar att släppa 2,8 milj dokument snart enligt WL-twitter idag.

[system overload] JA föredrar nog att sitta i Svensk feministisk domstol.
Kan vi hoppas på lite smuts om Svenska etablissemanget, tack!

Skulle gärna vilja ha en förklaring till det här uttalandet:

The coming months will see a new world, where global history is redefined. Keep us strong

http://twitter.com/wikileaks
Senast redigerad av worldcitizen 2010-11-22 kl. 13:28.
Citera
2010-11-22, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
[system overload] JA föredrar nog att sitta i Svensk feministisk domstol.
Kan vi hoppas på lite smuts om Svenska etablissemanget, tack!

Skulle gärna vilja ha en förklaring till det här uttalandet:

The coming months will see a new world, where global history is redefined. Keep us strong

Kan det vara insurance-filen som nu skall ut? Den är nära på 1,4 gb.

Jag tolkar twittret som att det är mycket smutstvätt som renas nu. De kanske släpper allt de har innan han dealar med häxförföljelsen.
Senast redigerad av flashback979 2010-11-22 kl. 13:30.
Citera
2010-11-22, 13:30
Medlem
Citat:
Wikileaks planerar att släppa 2,8 milj dokument snart enligt WL-twitter idag.

"The coming months will see a new world, where global history is redefined"

Frågan är mera vilken framtid de eventuellt kan ändra på eller skapa.
Innehåller de diplomatiska meddelanden eller liknande kommer många regeringar att få det svettigt.
Citera
2010-11-22, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea

Innehåller de diplomatiska meddelanden eller liknande kommer många regeringar att få det svettigt.

Jag misstänker/tror att de släpper allt de har och försöker behålla allt uppe i offentligheten. Sedan må det gå för Julian hur det vill. Han kommer då ägna sig åt sina duster med svensk statsfeminismen.
Citera
2010-11-22, 13:38
Medlem
Kanske dags igen att donera pengar till Wikileaks. Båda twitter har kommit med en vädjan om bistånd.
Citera
2010-11-22, 13:40
Medlem
Det känns helt klart som att Stephens är lite aggresivare och mera framåt än Hurtig. Det upplevs lite bättre i alla fall, om det är det eller inte vet jag inte.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2223076/assanges-advokat-han-tanker-inte-overlamna-sig-till-polisen

Vad gör ni om häktesbeslutet och efterlysningen består?
– Då sker det vanliga tillvägagångssättet att de presenterar en efterlysning som är lagligt korrekt. Vi får se om Marianne Ny klarar det.

Hur kommer ni agera om överklagan av häktningen inte går igenom?
– Det borde i normalfallet ta minst fem arbetsdagar, kanske uppåt 15 arbetsdagar, efter det att överklagan behandlas, att efterlysningen kommuniceras till myndigheter i det relevanta landet och vid den punkten kommer vi i så falla titta på den och se om den är giltig.

Varför kommer inte Assange till Sverige?
– Han var i Sverige och han erbjöd sig att träffa Marianne Ny flera gånger då. Efter fick han tillåtelse att lämna Sverige. Efter det är att han ett vittne och har erbjudit sig att svara på frågor skriftligen, över videolänk eller på ambassaden i Sverige. Det är så den här typen av saker görs. Man måste inte flygas in för att göra det.

Han är en misstänkt för ett grovt brott, är det inte hans förpliktelse att komma och låta sig förhöras?
– Nej, inte enligt engelsk lag, inte enligt europeisk lag.
Citera
2010-11-22, 13:49
Medlem
Callass avatar
Citat:
Det känns helt klart som att Stephens är lite aggresivare och mera framåt än Hurtig. Det upplevs lite bättre i alla fall, om det är det eller inte vet jag inte.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2223076/assanges-advokat-han-tanker-inte-overlamna-sig-till-polisen

Läste just det där, jag gillar:
Citat:
Varför har han inte kommit till Sverige och låtit sig förhöras?
– Även en idiot fattar att det är svårt för en person som Julian Assange att resa. Det är inte hans förpliktelser att komma till Sverige, säger Mark Stephens.
Citera
2010-11-22, 13:52
Bannlyst
Citat:

Jobbigt läge att sitta i Svea hovrätt nu

Bakom kulisserna:

Manlig besättning#

- Nisse, vad säger du, ska vi chansa på att WikiLeaks är bra. Jag kan tänka mig att släppa killen. Frugan insisterar.
- Ja Kalle. Mitt problem är knullbilderna med en hora som kärringen inte kan få ta del av. Du då Sven(nebanan)
- Jag vet inte, på Flashback spekuleras det vilt. Mina aktier i Boing lär ju fara och flyga, men det går ju alltid att chansa på att Wikileaks är C-A front, Kalle du får bestämma.
- Jag har också smygläst på Flashback. Jag tror vi har visst folkligt stöd för att neka de ultrafeministiska sliddjuren den här striden.
Nisse-kör
Sven(nebanan)-kör
Kalle-kör

Kvinnlig besättning#

Mååd-fängsla han
Måna-häng han
Claes Borgström- kastrera han
Senast redigerad av worldcitizen 2010-11-22 kl. 13:56.
Citera
2010-11-22, 14:06
Medlem
Jag tror inte att Hovrätten kommer att riva upp beslutet.
Har allt gått hela vägen upp till riksåklagaren och vänt så är det andra som tallar på det här och då har man säkerligen ett par önskemål (läs krav) man framfört inofficiellt till den 'lottade' avdelningen i HR också.
Citera
2010-11-22, 14:14
Medlem
Citat:
Kanske dags igen att donera pengar till Wikileaks. Båda twitter har kommit med en vädjan om bistånd.
Känns angeläget, men hur gör man det anonymt? De hade en adress i Australien som man kunde sända pengar till såg jag. Kanske det enklaste är att ta ut pengar i bankomaten, växla till AU$, stoppa i ett kuvert, posta och hoppas att ingen snor dem på vägen.
Citera
2010-11-22, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xaroc
Känns angeläget, men hur gör man det anonymt? De hade en adress i Australien som man kunde sända pengar till såg jag. Kanske det enklaste är att ta ut pengar i bankomaten, växla till AU$, stoppa i ett kuvert, posta och hoppas att ingen snor dem på vägen.

Skicka dem till Island. De har ett nummerkonto där. Skickar du dem i ett kuvert till AU, kommer Julian inte åt dem i första taget, för att inte tala om att de kan försvinna. Han har sagt att de har svårt att föra ut pengar från AU.

Vad är du rädd för?
Citera
2010-11-22, 14:26
Medlem
Förresten har ni sett det här twittret? Julian är medveten om Flashback.org och nämnar den en "useful site". Han uppfattar oss i alla fall som kunniga och goda - okay "useful".

http://twitter.com/wikileaks/statuses/5244203797839872
Senast redigerad av flashback979 2010-11-22 kl. 14:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in