Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-20, 20:40
Medlem
ErrorFlynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Men du anser alltså att startskottet för detta aktuella brottsfall, som inkluderar våldtäktsanklagelser, gick redan i slutet av nittiotalet. Sorry att jag inte hängde med bättre angående vad som var din teori. Tog en snabbkoll på dina tidigare postningar för att försöka förstå (= göra det där tankearbetet du uppmanade mig till).

Jag anser att det är en möjlighet att WL är ett CIA-projekt, ja.

Jag anser att det är en möjlighet att det som hände i Stockholm hade som syfte att skapa uppmärksamhet runt JA och WL, d.v.s. stärka varumärket. (eftersom det är vad som egentligen hänt)

Jag anser att om USA verkligen vill stoppa WL eller göra sig av med JA har de alla resurser att göra det, närhelst det passar dem.

Om WL är ett CIA-projekt finns t.o.m. en möjlighet att alla tre AA/SW/JA är agenter. De kanske aldrig ens hade någon sex utan spelar sina roller så att de kan gå till rätt åklagare på fredagen och skapa en världsnyhet (med NS hjälp).

AA Twittrar på som om ingen har hänt. SW är borta. JA verkar vara inkognito för tillfället.

Vilket är mer troligt? Ovanstående, eller att allt detta har hänt för att myndigheterna vill avlyssna JA?

Våra myndigheter har möjlighet att avlyssna varenda medborgare i Sverige, all kommunikation. De behöver ingen ursäkt för att göra det. Det har gjorts i "alla tider" d.v.s. så länge som tekniken tillåtit det.

Att tro händelseförloppet iscensatts för att skapa en möjlighet att avlyssna JA är rent ut sagt osmart.
Citera
2010-09-20, 20:41
Medlem
Citat:
Ja, det får anses klarlagt att det gäller även SW.

Läs här vad flera spåkvinnor och trollkarlar (helt oberoende av varandra) kommit fram till när de blickat ut i världsrymden:

Det finns tydligen en ide om att etablera uttryck genom att upprepa dem om och om igen.
Det borde fungera när det gäller Sofia Wiléns falskanmälan också. Ser man på Sofia Wiléns falskanmälan och jämför med andra fall så kanske Sofia Wiléns falskanmälan är mild. Om Sofia Wiléns falskanmälan hade innehållit påstående om våld så hade Sofia Wiléns falskanmälan varit värre. Eller vad säger du om Sofia Wiléns falskanmälan?

Du som är så smart borde ha begripit att det var Nikson jag frågade.
Citera
2010-09-20, 20:43
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrorFlynn
Jepp, mitt misstag. Av någon anledning kopplade jag lägenheten på Bergsgatan till AA när det egentligen var (H-nn- W-r-l-n) som hörde hemma där. Ber om ursäkt för det, har ingen aning om varför jag gjorde det.

Oki. Jag undrade lite om det var något jag missat, men jag anade att du hade blandat ihop saker och ting. Lätt hänt, kanske...

Ibland verkar jag nog som en gammaldags nitisk skollärarinna, men när jag "märker ord" och är petig med detaljer är det mest för att testa trovärdigheten hos skribenten ifråga.

Du får ett plus i kanten för att du erkände ditt misstag utan att slingra dig.

Men vem vet, JA kan kanske komma att hamna i de kvarteren - om han blir häktad.
Du kanske i själva verket är synsk, Error! (Latent än så länge?)

Citat:
Jag anser att det är en möjlighet att WL är ett CIA-projekt, ja.

Jag anser att det är en möjlighet att det som hände i Stockholm hade som syfte att skapa uppmärksamhet runt JA och WL, d.v.s. stärka varumärket. (eftersom det är vad som egentligen hänt)

Jag anser att om USA verkligen vill stoppa WL eller göra sig av med JA har de alla resurser att göra det, närhelst det passar dem.

Om WL är ett CIA-projekt finns t.o.m. en möjlighet att alla tre AA/SW/JA är agenter. De kanske aldrig ens hade någon sex utan spelar sina roller så att de kan gå till rätt åklagare på fredagen och skapa en världsnyhet (med NS hjälp).

AA Twittrar på som om ingen har hänt. SW är borta. JA verkar vara inkognito för tillfället.

Vilket är mer troligt? Ovanstående, eller att allt detta har hänt för att myndigheterna vill avlyssna JA?

Våra myndigheter har möjlighet att avlyssna varenda medborgare i Sverige, all kommunikation. De behöver ingen ursäkt för att göra det. Det har gjorts i "alla tider" d.v.s. så länge som tekniken tillåtit det.

Att tro händelseförloppet iscensatts för att skapa en möjlighet att avlyssna JA är rent ut sagt osmart.

Tack för att du förklarar så att t.o.m jag förstår!

Låter som en rimlig teori, även om jag inte personligen tror på den.
Senast redigerad av Callas 2010-09-20 kl. 20:48.
Citera
2010-09-20, 20:49
Medlem
ErrorFlynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Javisst, US government vs Wikileaks börjar förstås innan JA kom till Sverige. Du tänker kanske på följande dokument. Bra långsökt att tro att de jobbar i tandem, när man läst det.

http://file.wikileaks.org/file/us-intel-wikileaks.pdf

Vad tror du är meningen?

Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Jag antar att US påtryckningar på svenska regeringen, som Anders Hellner talar om, har samband med hans försök att få uppehållstillstånd/utgivningsbevis för att skydda Wikileaks. Men du kanske har annan information? Om CIA inte planterade en hongungsfälla så blev de garanterat aktiva så fort de får kännedom om våldtäktsanklagelsen. Fredag kväll den 21:a, gissar jag.

Det som hände i Stockholm kan inte ha hänt utan en hel del planering och koordination. Jag tror inte på ett ad-hoc scenario.

Jag har nämnt det tidigare, förutom att marknadsföra WL/JA, kan operationen vara en övning mellan svensk och amerikansk underrättelsetjänst. En övning i PSYOP. En ganska lyckad övning om man läser FB.
Citera
2010-09-20, 20:54
Medlem
ErrorFlynns avatar
Citat:
Låter som en rimlig teori, även om jag inte personligen tror på den.

Det köper jag
Citera
2010-09-20, 21:23
Medlem
cylobines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intsaaung
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1291&artikel=911842

Enligt min mening framgår det av intervjuvn (De höll kvar planet) att hon menar kubanska säkerhetspolisen när hon skriver säpo.

AA skriver:
Citat:
Sent på kvällen den 4 juli (av alla dagar), dagen innan vi skulle till stranden, ringde säpo på dörren och sa att det skulle komma någon klockan 8 dagen därpå och "ställa några frågor".
http://annaardin.wordpress.com/2006/07/28/sakerhetspolisen-och-jag/

Här kallar hon faktiskt "kubanska säpo" för säpo, så du har rätt.
Citera
2010-09-20, 21:24
Medlem
DanceBabys avatar
Citat:
Ok, behöver vara lite tydligare märker jag, var är bevisen för att detta inte är en del av något som började innan JA sökte uppehållstillstånd?

I slutet på 90-talet åker JA fast för hacking av hemliga amerikanska system (ett 20-tal tror jag det var) han kommer undan praktiskt taget utan straff, efter en "överenskommelse".

Ett antal år senare startar JA WL. WL finansieras från "okänt" håll. Alla som har något superhemligt är välkomna att skicka in det till WL.

Kom igen, lite tankearbete får du göra själv.

WL's servrar har väl stått i Sverige i tre år. Att hitta bevis blir givetvis svårt om inte nån i regeringen läcker lite dokument till WL. Kanske inte så troligt. Du tycker inte att det är lite konstigt att det var planerat innan JA sökte uppehållstillstånd och processen startade precis efter att han gjorde det? Bara slumpen? Fast vad jag minns så diskuterades att JA skulle söka uppehållstillstånd och utgivarbevis i media redan innan han kom till Sverige. Så man hade redan kanske börjat skissa på planen innan han kom och verkligen gjorde det.
Citera
2010-09-20, 21:25
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ooranienburg
Du menar, du är ute efter den ljuva militantfeministiska hämnden mot alla män (som en gång gjort dig så illa så)

Men svara på det, tycker du inte att det är sexuella övergrepp från en tjej att falskeligena anmäla en kille för sexualbrott som han skulle begått mot henne? Det är ju trots allt rättsövergrepp med sexuellt innehåll?

Jag har tidigare klargjort att en fundamentalt fabricerad våldtäktsanmälan bör uppfattas som ungefär lika illa som våldtäktsförsök. Det rör sig inte om ett sexuellt övergrepp i sig men skulle kunna ses som t ex försök till karaktärsmord, vilket är nog så hemskt och såklart ännu värre om det sker på så pass ohederliga grunder.

Men nu tror jag alltså inte att de utsatta kvinnorna helt grundlöst fabricerat sina berättelser utan att någon form av övergrepp faktiskt förekommit i det här fallet.

Citat:
Det kanske står i JA's horoskop?

Hoppas inte det där var en gliring riktad mot mig efter mitt inlägg där jag citerade sideriska siktet. I väntan på nya släppet från Ny så är det väl ändå rimligt att vi utforska nya sätt att se det vi hittills fått reda på?
Citera
2010-09-20, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cylobine
AA skriver:

http://annaardin.wordpress.com/2006/07/28/sakerhetspolisen-och-jag/

Här kallar hon faktiskt "kubanska säpo" för säpo, så du har rätt.
Vilket nikson påpekade klart och tydligt för ca 200 inlägg sedan. Recycled news.
Citera
2010-09-20, 21:38
Medlem
DanceBabys avatar
Citat:
Nix, det är inte en rimlig teori. Om teorin bygger på att detta händer för att man vill sätta stopp för WL så hade det också varit resultatet av det som hänt. D.v.s. WL hade stoppats. Har WL stoppats? Inte när jag kollade sist.

Har för mig att det finns nån skrivning i FRA lagen om att all information som handlar om media med utgivningsbevis och deras källor måste behandlas på ett speciellt sätt. Motivet behöver således inte vara att stänga WL. Men det lär väl inte dröja allt för länge innan vi vet om JA får uppehållstillstånd i Sverige och ett utgivarbevis. Tror lustan från hans sida har minskat lite iaf.

Citat:
Att tro att JA behöver häktas för att man ska kunna avlyssna honom är gulligt på ett sätt. Verkligen godtroget. Verkligheten ser ut så här: om den svenska undtjänsten eller FRA vill avlyssna någon så gör de det. Allt annat är skitsnack.

FRA kan göra det fritt idag om trafiken går över gränsen och om det inte omfattas av källskyddet. Jag har svårt att tro att FRA helt skulle strunta i lagen. Vad får dig att tro det? Det har säkert hänt men att systematisk göra det tror jag man drar sig för. Skulle det komma ut så skulle deras ställning kraftigt försvagas.
Citera
2010-09-20, 22:00
Medlem
DanceBabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intsaaung
Genom intervjuvn har åtminstone jag stärkts i att hon menar kubanska säpo och inte Säpo(SÄPO).Hon hade restriktioner av kubanska säkerhetspolisen,var tvungen att fråga om lov.

För mej är det här en icke fråga.

Jag tycker frågan är viktig. Det handlar om SÄPO har en hållhake på henne eller inte.
Citera
2010-09-20, 22:07
Medlem
DanceBabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Du verkar sitta på en hel del information. Det är en mycket rimlig teori. Flickorna var nog bara brickor i ett spel, antingen var dom det från början, eller så blev dem. Men deras roll är nog utagerad.

Ja, man kan nästan tro att han läser FB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in