Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-05-21, 01:04
  #1
Medlem
Tjena

En lokal pundare har erbjudit mig något som han säger är benso.

Enligt honom, jag har inte sett pillren än, är tabletten senapsgul och har texten 40mg. Existerar den här tabletten? Psychopatic brukar väl ha svar på sånt här?

I övrigt, har nån en länk till en mer omfattande pillerlista än just Psychopatic's? Alltså med bild eller beskrivning av tabletternas utseende.

Eller måste man gå den hårda vägen och avsmaka dom okända tabletterna?
Citera
2004-05-21, 08:00
  #2
Medlem
Den hart när enda typ av benso som saluförs i de doserna måste väl vara Oxazepam (Sobril)? Åtminstone av de som är vanliga i Sverige. Alltså är det förmodligen utländska piller, eller scam. Be om ett sample vet jag
Citera
2004-05-21, 08:26
  #3
Medlem
TicTacs avatar
I Sverige finns följande läkemedel med bensodiaz.
Diazepam (Stesolid, Valium, Apozepam); oxazepam (Sobril, Oxascand), nitrazepam (Mogadon, Apodorm); flunitrazepam, (Rohypnol, Flunipam), lorazepam (Temesta), alprazolam (Xanor), zopiklon (Imovane); zolpidem (Stilnoct)
Inget av läkemedlen finns i den dos och tablettform du anger. Ett varningens ord, några av de här används som sömnmedel och kan i samband med alkohol orsaka att du slutar andas, Nitrazepam anses speciellt vara ett verksamt ämne som kan orsaka detta.
Citera
2004-05-21, 11:18
  #4
Awaiting Email Confirmation
Tribes avatar
Bensodiapziner är väl inte andningshämmande, dock är opiater det och det är ingen omöjlighet att det är just en opiat.
Citera
2004-05-21, 11:39
  #5
Medlem
Det finns väl 20-talet bensodiazepiner och det som säljs på gatan är ju väldigt sällan köpt på apoteket om man säger så, därför är möjligheten stor att det är en benso som inte saluförs i Sverige. Alltså, en importerad sort.

Om den existerar alltså.

Jag har tagit dom flesta av läkemedlen du räknar upp här, så några varningens ord behövs inte. Att vissa benso är andningshämmande vid riktigt höga doser ihop med alkohol är väl inte det första man tänker på. Jag dricker inte alkohol ihop med benso för att jag blir så jävla dum i huvudet. Att somna in för gott behöver väl inte vara något negativt i alla lägen heller...

Förresten är väl varken zopiklon eller zolpidem en bensodiazepin.

Citat:
Ursprungligen postat av TicTac
I Sverige finns följande läkemedel med bensodiaz.
Diazepam (Stesolid, Valium, Apozepam); oxazepam (Sobril, Oxascand), nitrazepam (Mogadon, Apodorm); flunitrazepam, (Rohypnol, Flunipam), lorazepam (Temesta), alprazolam (Xanor), zopiklon (Imovane); zolpidem (Stilnoct)
Inget av läkemedlen finns i den dos och tablettform du anger. Ett varningens ord, några av de här används som sömnmedel och kan i samband med alkohol orsaka att du slutar andas, Nitrazepam anses speciellt vara ett verksamt ämne som kan orsaka detta.
Citera
2004-05-21, 11:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington
Den hart när enda typ av benso som saluförs i de doserna måste väl vara Oxazepam (Sobril)? Åtminstone av de som är vanliga i Sverige. Alltså är det förmodligen utländska piller, eller scam. Be om ett sample vet jag

Det ska jag göra, och fota tabletten.
Och så ska jag posta en url här så får vi se om nån känner igen den..

Det kan ju finnas några andra kännetecken på den förutom just "40mg".
Citera
2004-05-21, 12:08
  #7
Medlem
Gabrielswes avatar
Tablettkarta...

...är det denna du menar;

http://www10.brinkster.com/venlafaxine/tablett.html
Citera
2004-05-21, 12:10
  #8
Medlem
Gabrielswes avatar
Kanske

Citera
2004-05-21, 12:11
  #9
Medlem
TicTacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomniax
Det finns väl 20-talet bensodiazepiner och det som säljs på gatan är ju väldigt sällan köpt på apoteket om man säger så, därför är möjligheten stor att det är en benso som inte saluförs i Sverige. Alltså, en importerad sort.

Om den existerar alltså.

Jag har tagit dom flesta av läkemedlen du räknar upp här, så några varningens ord behövs inte. Att vissa benso är andningshämmande vid riktigt höga doser ihop med alkohol är väl inte det första man tänker på. Jag dricker inte alkohol ihop med benso för att jag blir så jävla dum i huvudet. Att somna in för gott behöver väl inte vara något negativt i alla lägen heller...

Förresten är väl varken zopiklon eller zolpidem en bensodiazepin.

Du har rätt de är s.k. benzodiazepinliknande.
Bensodiazepinliknade medel har en något olika kemi, men går på samma receptorer och får därigenom samma verkan och är lika beroendeframkallande.

För personer med sömnapne kan alkohol och nitrazepam vara farligt.
Citera
2004-05-21, 12:13
  #10
Medlem
Gabrielswes avatar
Ojdå..

...blev visst fel.

Kanske denna här;

http://www10.brinkster.com/venlafaxi...%2040%20mg.jpg
Citera
2004-05-21, 13:57
  #11
Medlem
Den stämmer sannerligen med beskrivningen och en pundare i den här aktuella killens tillstånd kan säkert inte veta skillnaden på en benso och en smärtstillande. Oxycontin är tydligen till för behandling mot svåra cancersmärtor, typ.

Ska forska lite i det här och se om det kan vara såna han försöker sälja.

Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielswe
...blev visst fel.

Kanske denna här;

http://www10.brinkster.com/venlafaxi...%2040%20mg.jpg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback