2010-08-20, 17:40
Jag håller på att bygga om en burk, där satt ett 450Watts aggregat.. Men naturligtvis måste vissa ingengörer nödväntigt vis hålla på att ändra på kontakterna *morrr* .. Det A8N-Sli Deluxe MK jag satt i hade plötsligt 24 + 4 som ström kontakter.. Nätagget som satt i lådan jag tänkte var bra med sina 450 Watt 20+4...
Hade ett annat i skåpet med rätt kontakter men bara 300Watt, datorn startar inte.. I Manualen står saker om att det kan bli så om det är för klent nätagg.. Det är så frustrerande, jag har väntat länge på att få i hop alla grejer så jag kunde börja bygga :P.. Provade koppla ur strömmen till nästan allt extra men det hjälpte inte. ( När jag byggde denna burk var det krav att utsrömmen på
Har försökt beräkna effekt uttaget, men hittar inte alla siffror.
Nån som har en uppfattning vad ett moder kort med 2Gb ram & AMD 64 X2 4200 drar?
Totalt i denna bestyckning förutom moderkortet:
PCI-E Saphire,ATI Radeon X1900XT
PCI Soundblaster Live ( ska koppla bort det inbyggd ljudkortet )
PCI 3com 3C905TX ( ska koppla bort de inbyggd NIC )
PCI Adaptec 2940 UW
DVD-ROM
HP SCSI CDR 12Volt 0.8A , 5Volt 1.2A
HP Bandstation 12V 0.1A , 5V 1.2A
HDD 40Gb 0.75A , 0.85A
HDD 250 GB 0.56A 0.46A
Chassifläkt 1.2Watt
CPU fläkt Arctic cooling
FDD
Nu ser jag också att Grafikkortet har nån märklig 6-polig kontakt i kanten.. ( Har ingen manual, är detta en ström kontakt? ) .. Nättaggen har ingen sån iaf.
Vad säger ni andra byggare?
Hade ett annat i skåpet med rätt kontakter men bara 300Watt, datorn startar inte.. I Manualen står saker om att det kan bli så om det är för klent nätagg.. Det är så frustrerande, jag har väntat länge på att få i hop alla grejer så jag kunde börja bygga :P.. Provade koppla ur strömmen till nästan allt extra men det hjälpte inte. ( När jag byggde denna burk var det krav att utsrömmen på
Har försökt beräkna effekt uttaget, men hittar inte alla siffror.
Nån som har en uppfattning vad ett moder kort med 2Gb ram & AMD 64 X2 4200 drar?
Totalt i denna bestyckning förutom moderkortet:
PCI-E Saphire,ATI Radeon X1900XT
PCI Soundblaster Live ( ska koppla bort det inbyggd ljudkortet )
PCI 3com 3C905TX ( ska koppla bort de inbyggd NIC )
PCI Adaptec 2940 UW
DVD-ROM
HP SCSI CDR 12Volt 0.8A , 5Volt 1.2A
HP Bandstation 12V 0.1A , 5V 1.2A
HDD 40Gb 0.75A , 0.85A
HDD 250 GB 0.56A 0.46A
Chassifläkt 1.2Watt
CPU fläkt Arctic cooling
FDD
Nu ser jag också att Grafikkortet har nån märklig 6-polig kontakt i kanten.. ( Har ingen manual, är detta en ström kontakt? ) .. Nättaggen har ingen sån iaf.
Vad säger ni andra byggare?