2004-05-20, 18:19
Medlem
Ralf2s avatar
Jag hade funderat p att g och ta p denna restaurang. r det ngon som varit dr som kan bertta om det r god mat, fin stmmning osv? Mste man boka lngt i frvg? Kul iaf att bde Bellman, Taube och Cornelis brukade g dit.

Finns det ngra andra anrika krogar i Stockholms omrdet som man ocks kunde tnka sig fara och ta p?
2004-05-20, 18:25
Medlem
Mysonoxens avatar
Freden r helt OK, lite sm portioner bara, var dr i fjol somras och t en helt OK oxfil och drack en Ravenswood Zinfandel till.
Andra anrika restauranger r t.ex. Operakllaren, men glm att dricka vin dr om du inte r miljonr. Franska Matsalen p Grand Hotel har ox bra kk och faktiskt finns det verkomliga viner dr.
Sker du gammal anrik milj finns ju alltid Leijontornet.
2004-05-20, 20:02
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Freden r helt OK, lite sm portioner bara, var dr i fjol somras och t en helt OK oxfil och drack en Ravenswood Zinfandel till.
Andra anrika restauranger r t.ex. Operakllaren, men glm att dricka vin dr om du inte r miljonr. Franska Matsalen p Grand Hotel har ox bra kk och faktiskt finns det verkomliga viner dr.
Sker du gammal anrik milj finns ju alltid Leijontornet.
Jag blir s trtt p sm portioner (och verkokt fisk), som man ofta fr p restauranger.

/Schaffer
2004-05-20, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Jag blir s trtt p sm portioner (och verkokt fisk), som man ofta fr p restauranger.

/Schaffer

Ehhh??? Va....?

Hll dig du till McDOnalds, s blir alla njda och glada.

/J
2004-05-20, 20:16
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Ehhh??? Va....?

Hll dig du till McDOnalds, s blir alla njda och glada.

/J
Humor Eller? :mad: (verkokt fisk p just Freden vet jag inget om men att portionerna r sm frstr jag.)

/Schaffer
2004-05-21, 01:14
Medlem
RIP-Polariss avatar
En klassiker r ju Claes p hrnet p surbrunnsgatan, har ocks funnits sen fre dackefejden. Jmfrelsevis hyfsade priser och riktigt gott kk.
2004-05-21, 08:25
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer

/Schaffer

Rekommenderar dig en semester i Tyskland eller USA, genersa portioner och god mat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in