• 1
  • 2
2010-08-20, 21:23
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
TS, får inte du "arbeta" 5 dagar i veckan X-antal timmar för att ens kunna få socialbidrag? Vet flera kommunera som har ett sådant system, vilket är väldigt bra. Så behöver inte folk sitta och vara onyttiga precis.
Citera
2010-08-20, 22:22
Medlem
downbelows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
TS, får inte du "arbeta" 5 dagar i veckan X-antal timmar för att ens kunna få socialbidrag? Vet flera kommunera som har ett sådant system, vilket är väldigt bra. Så behöver inte folk sitta och vara onyttiga precis.

nej just nu får jag inte ha praktik, den bransh jag söker mig till har facket sagt nej till.
Men det ställs krav för att få social bidrag ja
Citera
2010-08-21, 00:03
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downbelow
nej just nu får jag inte ha praktik, den bransh jag söker mig till har facket sagt nej till.
Men det ställs krav för att få social bidrag ja

Ok, trodde det var olika för kommunerna, vad jag har läst och märkt bland människor man pratat med. Men som många andra skrivit så ordnar det upp sig, har de missat något så får du givetvis pengarna. Men de är ju vanliga människor som jobbar vissa pass, mer kan vi inte begära. Det löser sig ska du se.
Citera
2010-08-21, 01:31
Medlem
Citat:
dom har räknat fel på 1500 kr.
Enligt beslutet har jag haft en inkomst på 1500 kr som dom räknat bort.
Men min enda inkomst är soc. så dom har räknat sig själva som min egen inkomst och då räknat bort den summan från bidraget.
Fast då lär du ju ha skrivit in 1500 som inkomst?
Skriv 0 nästa gång ..
Citera
2010-08-21, 01:43
Medlem
downbelows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Fast då lär du ju ha skrivit in 1500 som inkomst?
Skriv 0 nästa gång ..

hur ska jag kunna skriva det som en inkomst? då jag endast har soc bidrag som inkomst, och det bidraget är inte på 1500 kr.
Så det är den som tagit beslutet som sett och gjort fel, och det drabbar mig.
Citera
2010-08-21, 15:22
Medlem
Impalers avatar
Ring på måndag och påtala misstaget. Är det så att de räknat det ekonomiska biståndet som inkomst så är det givetvis fel och de kommer då att rätta till det. Har du dock haft någon annan skum insättning utöver biståndet så skall det tas med i beräkningen.
Citera
2010-08-22, 16:40
Medlem
downbelows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impaler
Ring på måndag och påtala misstaget. Är det så att de räknat det ekonomiska biståndet som inkomst så är det givetvis fel och de kommer då att rätta till det. Har du dock haft någon annan skum insättning utöver biståndet så skall det tas med i beräkningen.

jo men som jag skrivit flera gånger om man läser mitt inlägg.

Jag har ingen annan inkomst än social bidraget, och det syns på mina konto utdrag
Citera
2010-08-22, 22:07
Medlem
Impalers avatar
Citat:
jo men som jag skrivit flera gånger om man läser mitt inlägg.

Jag har ingen annan inkomst än social bidraget, och det syns på mina konto utdrag

Dåså, då har du inget att oroa dig för.
Citera
2010-08-23, 17:35
Medlem
downbelows avatar
Idag ringde min handläggare, lite pinsamt men insåg att jag gjort ett misstag gällande mina soc pengar.
Så det löste sig. jag ska få dom 1500 kr som fattades av soc.
Så problemet löst
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in