Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-08-20, 13:33
Medlem
downbelows avatar
Så har dom rövknullat mig igen!
Tycker att varje månad dom räknar fel när det gäller min ansökan.
Förra månaden hade dom räknat fel på 500 kr, orkade inte bry mig men nu när jag fick papperna så har dom räknat fel på 1500 kr.
Då jag inte har möjlighet att ringa dit. Även om jag skulle göra det så har inte min handledare telefontid just nu.
En annan sak är att det var en helt annan person än min handledare som tog beslutet på min ansökan.
Mailade henne men hon var ledig idag och skulle återkomma på måndag.
Jag vill få tag i dom nu idag så dom får veta att dom gjort fel!
Det står man kan skriva och överklaga inom 3 veckor. Men varför ska det gå ut över mig då dom gjort fel.
Så otroligt arg och irriterrad på soc mupparna nu.
Dom få slantarna jag får in behövs för att jag ska kunna överleva.
1500 kr för mig är otroligt mycket pengar.

Hur löser jag detta snabbast och lättast för mig själv?
Citera
2010-08-20, 13:38
Medlem
ReidarDahlens avatar
Utöver det du har gjort (dvs ringt ock mer eller mindre bokat tid aka människan återkommer), det enda du kan göra är att tänka: "Ja ja, nu har jag gjort vad jag kan. Nu kan jag bara göra livet så bra som möjligt för mig själv. För just den här "bollen" ligger nu i någonannans händer."

Lite armhävningar skadar inte heller, för att få ut lite aggressioner.
Ha en trevlig fälg.
Citera
2010-08-20, 13:40
Medlem
ABBORREs avatar
Sms-lån eller skaffa ett arbete
Citera
2010-08-20, 14:06
Medlem
downbelows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReidarDahlen
Utöver det du har gjort (dvs ringt ock mer eller mindre bokat tid aka människan återkommer), det enda du kan göra är att tänka: "Ja ja, nu har jag gjort vad jag kan. Nu kan jag bara göra livet så bra som möjligt för mig själv. För just den här "bollen" ligger nu i någonannans händer."

Lite armhävningar skadar inte heller, för att få ut lite aggressioner.
Ha en trevlig fälg.

jo men just det där med att dom ALLTID inte är anträffbar när dom tagit ett beslut. som just i mina fall är fel beslut. Man ska kunna kontakta nån och gnälla lite.
Soc borde ha en kundtjänst.

Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Sms-lån eller skaffa ett arbete

Sms-lån är mindre bra har jag förstått.
Jobb ja, men söker jobb och försöker skaffa ett. fram tills då jag får ett arbete så förväntar jag mig att soc ska hjälpa mig. därav mitt inlägg
Citera
2010-08-20, 14:13
Medlem
Har du mer info om vad de har räknat fel på? Är svårt hjälpa om de bara säger att de räknat fel.
Citera
2010-08-20, 14:17
Medlem
ReidarDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downbelow
jo men just det där med att dom ALLTID inte är anträffbar när dom tagit ett beslut. som just i mina fall är fel beslut. Man ska kunna kontakta nån och gnälla lite.
Soc borde ha en kundtjänst.
Grejen är att "överklagan", tele tid 08-09 etc, att det ska gå genom rätt kanaler ock ske korrekt fyrkantigt svart på vitt. Vilket är bra, iom saker ock ting dokumenteras, är det enklare att bevisa fel mm. Inte mycket annat att göra förutom att foga sig efter det. Visst man kan skicka saker osv via mail, men annars ska man nog inte hoppas så mycket på "rörelsefrihet", "tyvärr".
Citera
2010-08-20, 14:18
Medlem
downbelows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gusteng
Har du mer info om vad de har räknat fel på? Är svårt hjälpa om de bara säger att de räknat fel.

dom har räknat fel på 1500 kr.
Enligt beslutet har jag haft en inkomst på 1500 kr som dom räknat bort.
Men min enda inkomst är soc. så dom har räknat sig själva som min egen inkomst och då räknat bort den summan från bidraget.
Citera
2010-08-20, 14:20
Medlem
downbelows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReidarDahlen
Grejen är att "överklagan", tele tid 08-09 etc, att det ska gå genom rätt kanaler ock ske korrekt fyrkantigt svart på vitt. Vilket är bra, iom saker ock ting dokumenteras, är det enklare att bevisa fel mm. Inte mycket annat att göra förutom att foga sig efter det. Visst man kan skicka saker osv via mail, men annars ska man nog inte hoppas så mycket på "rörelsefrihet", "tyvärr".

kan lämna in en överklagan inom 3 veckor. men varför ska jag vänta så länge när jag inte gjort fel? nej dom ska betala ut pengarna som fattas inom den närmaste veckan. annars kör jag GTA style på kontoret där dom sitter
Citera
2010-08-20, 14:45
Medlem
Citat:
kan lämna in en överklagan inom 3 veckor. men varför ska jag vänta så länge när jag inte gjort fel? nej dom ska betala ut pengarna som fattas inom den närmaste veckan. annars kör jag GTA style på kontoret där dom sitter

Inom tre veckor betyder att du har tre veckor på dig att överklaga
Är det så enkelt fel som du skrev innan på borde det gå att lösa direkt över telefon.
Citera
2010-08-20, 14:51
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gusteng
Inom tre veckor betyder att du har tre veckor på dig att överklaga
Är det så enkelt fel som du skrev innan på borde det gå att lösa direkt över telefon.

Ja vilket det nästan alltid går att göra. när jag fick försörjningsstöd ett tag så räknade dom även då fel, då på busskortspriset. Jag ringde upp handläggaren och sa det och han slängde in lite extra pengar (fick då istället lite för mycket men de höll jag käft om)
Citera
2010-08-20, 14:51
Medlem
ReidarDahlens avatar
Citat:
Du vet vad inom betyder va?
Endel kommunen har en garanti på att ett ärende ska vara behandlat inom en vecka.
Citera
2010-08-20, 18:19
Medlem
downbelows avatar
Kommer ringa dom på måndag morgon tidigt och försöka lösa allt via telefon.
Hoppas det löser sig.
just nu har jag ett annat ekonomiskt problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in