Tjena alla på flashback!
Under Oktober 2009 så skadade vrickade jag foten när jag sprang till pendeltåget och hoppade över trottoarskanten och efter det så läktes min vrist fast den var ostabil/otränad så det var väldigt lätt att man vrickade det igen som jag faktiskt gjorde i November när jag hade fotbollsmatch och det var också när jag sprang.
Sen var jag dum och tränade lite haltande med en svullen fot och självklart blev det värre. Efter några träningar gick det knappt att gå , använde lite kryckor och ibland gick jag fast långsamt. Sen blev det lite bättre och jag kunde gå med väldigt lite smärta, knappt något men sen skulle jag springa till lillebrorsan och visa en sak på mobilen och vrickade det lite lätt och det var i början av april.
Var även lite konstig och gick inte till sjukgymnast tills Juli 2010(Lite mer än en månad sen). Nu kan jag gå en liten stund utan en extra stödstrumpa innan det gör ont annars när jag är i skolan så går jag med strumpa och det kommer ibland smärtor/irritationer i vristen. Tränar fotboll lite lätt nu med en bättre vristskydd som man tajtar på och kan jogga då fast inte ruscha allt för mycket. Har besökt sjukgymnasten 2-3gånger nu och kommer fortsätta att gå. För att träna upp den!
Har fått övningar och tränar med balansövningar och sådär ca.5minuter regelbundet varje dag.
Ibland sover jag också med den där lätta strumpan för att man när man sover så rör man sig mycket.
Tror inte att jag bör vricka det igen men det enda är att jag vill veta ungefär när det blir läkt? eller är det något man kan göra för att det ska läka snabbare?
Vill ju kunna springa o allt de där utan smärta och vristskydd!
Vore grymt om ni kunde hjälpa mig!
Snabbt svar vore oerhört bra!
/Hälsningar Joseph(Jojoshomojo)
Senast redigerad av jojoshomojo 2010-08-19 kl. 20:47.