Tjenare, kanske en liten dum fråga, men har länge undrat om det blir mer nikotin om man lägger två stycken prillor på varann.
Jag har fått för mig att gör man så så blockerar dom varandra men jag kanske är helt ute o o cyklar...
Kör ni på dubbla prillor då och då?
Tjenare, kanske en liten dum fråga, men har länge undrat om det blir mer nikotin om man lägger två stycken prillor på varann.
Jag har fått för mig att gör man så så blockerar dom varandra men jag kanske är helt ute o o cyklar...
Kör ni på dubbla prillor då och då?
Blir man piggare på 10 koppar kaffe istället för en???
Är du IQ-befriad eller bara rastlös??
Senast redigerad av Anthe90 2010-08-19 kl. 17:06.
Ni verkar ha missförstått hans fråga. Det han tydligt undrar är om man får mer nikotin om man lägger snusen på varandra och sen kör in dem i underläppen, dvs ungefär som en dubbelmacka.
Jag håller med om att dessa snus säkerligen blockerar varandra. Vid snusandes av en prilla så kommer ju prillan i kontakt med tandköttet samt läppen. Dito då man lägger två på varandra.
Du får ju inte i dig nikotin via snussaften, i såna fall en obetylig mängd
Joho du! Nikotinet tas upp från slemhinnorna i munnen samt en liten del i magen. Om inte nikotinet kommer ifrån saften, var skulle det komma ifrån då liksom?
Joho du! Nikotinet tas upp från slemhinnorna i munnen samt en liten del i magen. Om inte nikotinet kommer ifrån saften, var skulle det komma ifrån då liksom?
Klart att nikotinet når de närliggande slemhinnorna via sekret slemhinnorna skapar. I det här fallet trodde jag dock att det var ganska uppenbart att det rörde sig om den "rinniga" saften som uppstår då prillan förmodligen sugit in vätskan från munnen och således börjar gägga och rinna tämligen rikligt. Denna snussaft innehåller nog ytterst liten mängd nikotin.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!