2010-08-19, 04:26
Bannlyst
Många tycker ju att det är alldeles för många invandrare i invandrartäta områden (det ÄR det) och att invandrarna/flyktingarna inte integereras tillräckligt!

Nämen vad konstigt eller hur? När invandrarna/flyktingarna knappt ser en svensk i Rinkeby, Tensta, Husby, Rosengård osv..osv...

Min fundering är då att påbörja operation "varannan Svensk" vilket betyder att svenskar och inrikesfödda svenskar får förtur till bostäder i invandrartäta områden omedelbart bums!

Ända till det är 50/50 svenskar och invandrare!

Det är väl inte rasistisk eller främlingsfientligt?

Det är ju för allas bästa ju. Bostadslösa svenskar får bostad och invandrarna får bättre integration!

Kan det bli bättre?

NÅT MÅSTE göras nu och det är bråttom!

Vad tror ni om den ide´n?
Citera
2010-08-19, 04:29
Medlem
Sinkomiess avatar
Många Svenskar som nappar på att bosätta nånstans där man bland mycket annat löper riskt att bli rånad/misshandlad/våldtagen ect för att man just är Svensk?

Du kan flytta först.
Citera
2010-08-19, 04:30
Medlem
Fittfittas avatar
"Operation varannan svensk" borde gillas av den yttersta vänsterflanken. Kan tänka mig att t.ex V tycker om iden.
Citera
2010-08-19, 04:31
Bannlyst
För det första vill inga svenskar vid sina sinnens fulla bruk bo i de områden som du pratar om.
För det andra är integration en styggelse, tills vi kan skicka hem kaosmänniskorna så ska de naturligtvis segregeras i så hög utsträckning som möjligt så att de håller sig för sig själva.
Etniska enklaver är faktiskt att föredra hur märkligt det än låter.
Citera
2010-08-19, 04:31
Bannlyst
Citat:
Du kan flytta först.

DONE!
Citera
2010-08-19, 04:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
"Operation varannan svensk" borde gillas av den yttersta vänsterflanken. Kan tänka mig att t.ex V tycker om iden.

Varför skulle just V gilla den iden?

Den borde väl alla gilla?
Citera
2010-08-19, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toledomahn
Många tycker ju att det är alldeles för många invandrare i invandrartäta områden (det ÄR det) och att invandrarna/flyktingarna inte integereras tillräckligt!

Nämen vad konstigt eller hur? När invandrarna/flyktingarna knappt ser en svensk i Rinkeby, Tensta, Husby, Rosengård osv..osv...

Min fundering är då att påbörja operation "varannan Svensk" vilket betyder att svenskar och inrikesfödda svenskar får förtur till bostäder i invandrartäta områden omedelbart bums!

Ända till det är 50/50 svenskar och invandrare!

Det är väl inte rasistisk eller främlingsfientligt?

Det är ju för allas bästa ju. Bostadslösa svenskar får bostad och invandrarna får bättre integration!

Kan det bli bättre?

NÅT MÅSTE göras nu och det är bråttom!

Vad tror ni om den ide´n?

Och varför i helvete tror du att NÅGON svensk överhuvudtaget skulle bosätta sig i förorten ens under pistolhot?

Patetiskt.
Citera
2010-08-19, 04:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Och varför i helvete tror du att NÅGON svensk överhuvudtaget skulle bosätta sig i förorten ens under pistolhot?

Patetiskt.

Finns det inga svenskar längre med lite stake i???

Senast redigerad av Toledomahn 2010-08-19 kl. 04:42.
Citera
2010-08-19, 04:40
Medlem
sallypros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Många Svenskar som nappar på att bosätta nånstans där man bland mycket annat löper riskt att bli rånad/misshandlad/våldtagen ect för att man just är Svensk?

Du kan flytta först.
you said it..
Citera
2010-08-19, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toledomahn
Finns det inga svenskar längre med lite stake???

Vadå lite stake?

Om det är en valfrihet så bosätter man sig inte i förorten. Det handlar om att man inte vill ha konstanta sammandrabbningar i form av risker och konfrontationer över små skitsaker, dessutom så blir man lättare ett mål eftersom att man är just svensk.

Som andra användare har skrivit här så minimerar man risken avsevärt för att råka ut för något om man inte bor i ett problemområde. Jag själv vill inte gå hem på kvällen/natten och tänka: "jaha, nu någon gång kanske jag kommer att råka ut för något" och det har jag gjort när jag har bott i förorter och även råkat ut för många problem.

Tror du verkligen själv att integrationen hade blivit bättre på grund av ditt miserabla projekt?

Du får gärna skjuta mig istället.

Citera
2010-08-19, 04:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sallypro
you said it..

Vilka fördomar det finns!
Citera
2010-08-19, 04:44
Bannlyst
Ts är du svensk? Bor du i ett lungt område (inga invandrare)?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in