2010-08-19, 04:44
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toledomahn
Varför skulle just V gilla den iden?

Den borde väl alla gilla?
Visserligen men spontant tänkte jag på dem och jag skulle nog tror att de kommer med förslaget före Kd eller M. Men visst, iden med invandringen bör givetvis vara att man ska komma överrens och kunna leva tillsammans med de nyanlända (vi bortser från tillfällig arbetskraftsinvandring) och därför är den iden du presenterade inte speciallt konstig egentligen. Problemet är att vi inte har släppt in de människor som man borde släppt in utan snarare tvärtom. Detta gör ju att man inte vill leva tillsammans med dem och de vill inte anpassa sig och man får oundvikligen mycket stora problem på många olika sätt och bla bla. Så grundiden borde ju vara att man ska kunna leva tillsammans och komma överrens. Nu är det inte så och nu vill jag inget hellre än att leva segregerat.
Citera
2010-08-19, 04:47
Medlem
Cyklas avatar
Kolla in det här klippet så förstår du varför vi inte vill bo i förorten... http://www.youtube.com/watch?v=6g_tSs5OJqs&NR=1
Citera
2010-08-19, 04:48
Bannlyst
Citat:
Om det är en valfrihet så bosätter man sig inte i förorten. Det handlar om att man inte vill ha konstanta sammandrabbningar i form av risker och konfrontationer över små skitsaker, dessutom så blir man lättare ett mål eftersom att man är just svensk.

Jag vet att svenskar är insnöade och håller stenhårt på sina larviga principer men om man släpper lite på sånt och kan se andra kulturer och levnadsätt och bara "ta saker som dom är" så är det lättare!

Det är ju så d-la speciellt att ha varit utomlands och käkat den maten och sett den kulturen men SEN när svensken är hemma igen...DÅ är dom som helt d-la förbytta igen!
Citera
2010-08-19, 04:50
Medlem
Citat:
Jag vet att svenskar är insnöade och håller stenhårt på sina larviga principer men om man släpper lite på sånt och kan se andra kulturer och levnadsätt och bara "ta saker som dom är" så är det lättare!

Det är ju så d-la speciellt att ha varit utomlands och käkat den maten och sett den kulturen men SEN när svensken är hemma igen...DÅ är dom som helt d-la förbytta igen!

Jag kan väl anses vara "helt svensk" även om jag har annat blod i mina ådror. Men det handlar inte om vilken mat man käkar och vilken kultur man stöter på då, åker jag till ett annat land vill jag just ta del av den kulturen. Jag vill inte bli på tvingad något på hemmaplan som jag inte vill ha samröre med.

Ska jag "ta saker som de är" om jag blir kallad svennejävel, jävla bög, svennehora? Eller ska jag "ta saker som det är" när min kompis tjej blir våldtagen eller om någon jag känner blir misshandlad utan anledning?

Jovisst.
Citera
2010-08-19, 04:52
Bannlyst
Citat:

Behagar herrn skämta med oss?
Hur många svenskar åker utomlands och besöker Irak, Afghanistan, Somalia, Eritrea och andra länder där de flesta asylsnyltare vi tar in kommer från?
Varför skulle man som sund och tänkande svensk ha något intresse av att ta till sig deras totalitära klansamhälle och hederskultur som hör hemma på stenåldern?
Senast redigerad av Straybullet 2010-08-19 kl. 04:58.
Citera
2010-08-19, 04:53
Bannlyst
Citat:
Ska jag "ta saker som de är" om jag blir kallad svennejävel, jävla bög, svennehora? Eller ska jag "ta saker som det är" när min kompis tjej blir våldtagen eller om någon jag känner blir misshandlad utan anledning?

Nej, självklart ska du och din tjejkompis INTE ta sånt!

Det säger sig självt men vad jag pratade om var kulturen och maten!
Senast redigerad av Toledomahn 2010-08-19 kl. 04:57.
Citera
2010-08-19, 04:57
Medlem
Citat:
Nej, självklart ska du INTE ta sånt!

Det säger sig självt men vad jag pratade om var kulturen och maten!

Det där med matkulturen är ju redan en myt som blivit spräckt av TV-programmet "Landet Brunsås"

Hänvisar till följande: http://www.youtube.com/watch?v=vrTx9HXYyE0
Citera
2010-08-19, 04:57
Medlem
fbkuuks avatar
Citat:
Många tycker ju att det är alldeles för många invandrare i invandrartäta områden (det ÄR det) och att invandrarna/flyktingarna inte integereras tillräckligt!

Nämen vad konstigt eller hur? När invandrarna/flyktingarna knappt ser en svensk i Rinkeby, Tensta, Husby, Rosengård osv..osv...

Min fundering är då att påbörja operation "varannan Svensk" vilket betyder att svenskar och inrikesfödda svenskar får förtur till bostäder i invandrartäta områden omedelbart bums!

Ända till det är 50/50 svenskar och invandrare!

Det är väl inte rasistisk eller främlingsfientligt?

Det är ju för allas bästa ju. Bostadslösa svenskar får bostad och invandrarna får bättre integration!

Kan det bli bättre?

NÅT MÅSTE göras nu och det är bråttom!

Vad tror ni om den ide´n?

bättre och sprida ut dom där vi andra bor då?
Citera
2010-08-19, 05:00
Bannlyst
Citat:
bättre och sprida ut dom där vi andra bor då?

WOW! OJOJOJOJ!!!!

Nu skiter han i brallan!!!
Citera
2010-08-19, 05:01
Medlem
fbkuuks avatar
Citat:
WOW! OJOJOJOJ!!!!

Nu skiter han i brallan!!!
Vad pratar du om?
Citera
2010-08-19, 05:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fbkuuk
Vad pratar du om?

Tänk om det är vad som MÅSTE till för att öka integrationen. Blir du skitskraj då eller?
Citera
2010-08-19, 05:05
Medlem
fbkuuks avatar
Citat:
Tänk om det är vad som MÅSTE till för att öka integrationen. Blir du skitskraj då eller?
nej inte alls, bor just nu i ett av de invandrartäta områdena, älskar invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in