2004-05-21, 15:31
Medlem
Dr_Ntabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Um...hoppas vid Gud att du inte baserar det på "jo,spaghetti är ju gott, och sen är ju tacos jädrigt schysst också..."

Vad har du upplevt av meixkanskt kök? Notera att Santa Maria tex-mex och dylikt har i princip inget att göra med "riktig" mexikansk mat.

Vilka upplevelser av det mexikanska köket har du?

/J

Han kanske har varit i Mexico?
Citera
2004-05-21, 15:44
Medlem
Polluxs avatar
I och med att jag kommer från fish and chips landet så måste jag säga att i alla länder jag har varit i så stöter jag på nya smaksensationer. Om jag absolut måste utse en favorit så borde det nog bli det franska köket.
Citera
2004-05-21, 15:57
Medlem
Mysonoxens avatar
Måste träda upp en aning till engelsmännens försvar. Första gången jag besökte landet sommaren 1979 var maten katastrofal, men det har vuxit upp ett nytt brittiskt kök som faktiskt inte alls är så tokigt och många standardkrogar har hakat på nymodigheterna, så i fjol då jag var i London fick jag några synnerligen trevliga matupplevelser som jag definitivt inte räknat med.
Citera
2004-05-21, 17:34
Medlem
2big4yous avatar
Mexikanska köket kommer som nr:1, annars är det Thailändska,Indiska,Grekiska,Italienska och Svenska som gäller.
Citera
2004-05-23, 01:30
Medlem
Det italienska köket kommer nog på en förstaplats. Svensk husman på en god andraplats.
Citera
2004-05-23, 01:41
Bannlyst
Det finska köket tycker jag verkar spännande. Mustiga grytor på rotfrukter och välling i alla former.
Citera
2004-05-23, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testicula
Det finska köket tycker jag verkar spännande. Mustiga grytor på rotfrukter och välling i alla former.

...och fisk inbakad i bröd. Nja, så där va?
Citera
2004-05-24, 01:28
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testicula

Kom igen nu och rekommendera minst 5 goda finska recept.
Annars får ditt finska inlägg återgå till kosken och bastu.
Citera
2004-05-24, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Ntaba
Han kanske har varit i Mexico?
Nej men jag har varit på diverse Mexikanska-resturanger runt om i världen(Notera: inga Tacohak) plus att jag har god vän som är mexare så ta reda på fakta innan du uttalar dig SwedenBoy.
Citera
2004-05-24, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Kom igen nu och rekommendera minst 5 goda finska recept.
Annars får ditt finska inlägg återgå till kosken och bastu.
Karelska piroger, memma, sima, pescha (äts i Ryssland, men också i Finland), finska pinnar ()

EDIT: Men världens godaste mat hittar man nog annars i Japan.
Citera
2004-05-24, 21:06
Medlem
Tycker det Australiensiska koket ar mycket bra av den anledning att det ar ett land som ar uppbyggt av en massa olika invandrare som har tagit med sig sina specialiteter. Mycket asiatiskt och medelhavskt. Dessa har nu blandats sa man far liksom det basta av det basta samt ett mycket stort utval av olika typer av restauranger. Dessutom har de valdigt bra ravaror aret om eftersom det ar ett varmt och skont land som bade gronsaker och kott vaxer bra i. Dessutom har de mycket kust sa fisken ar bra.

Det ar aven billigt att ga ut och ata vilket underlattar! Ca 50% av Svenska priser for battre kvalitet pa maten.

Dessutom ar damen darifran samt mycket battre an mig pa att laga mat vilket kan gora mig lite partisk.
Citera
2004-05-24, 21:45
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Karelska piroger, memma, sima, pescha (äts i Ryssland, men också i Finland), finska pinnar ()

EDIT: Men världens godaste mat hittar man nog annars i Japan.

Du kan gärna förklara rätternas innehåll, åtminstone memma, sima, pescha rätterna.
Tycker att det var ett rätt desperat grepp att använda finska pinnar som maträtt.
Det tyder på en viss maträttsbrist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in