2026-05-31, 21:46
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Du har helt rätt i det.

Vad som än kom att hända Viola så kom hon aldrig att lämna Helgum.

Jag uppfattar ditt inlägg som att jag kan ha lika rätt i min syn på fallet med Viola Widegren som någon annan här i tråden kan ha...?
Jag kan ju inte säga att jag har rätt, för någon 100%-ig sanning har jag inte sagt mig ha...

En del verkar tycka att jag bara hittar på och tramsar...

Du brukar vara kunnig och seriös...
Citera
2026-05-31, 22:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Alla frågor kommer att förbli obesvarade.

Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Jag uppfattar ditt inlägg som att jag kan ha lika rätt i min syn på fallet med Viola Widegren som någon annan här i tråden kan ha...?
Jag kan ju inte säga att jag har rätt, för någon 100%-ig sanning har jag inte sagt mig ha...

En del verkar tycka att jag bara hittar på och tramsar...

Du brukar vara kunnig och seriös...

Det har du helt rätt i.

Ingen kan säga att vad vi tror är den rätta teorin. Ingen av oss kommer heller aldrig någonsin få veta vad som kom att hända med Viola.
Citera
2026-05-31, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det har du helt rätt i.

Ingen kan säga att vad vi tror är den rätta teorin. Ingen av oss kommer heller aldrig någonsin få veta vad som kom att hända med Viola.

Det kan tyckas vara synd att inte prästen som pappa Karl bad att få prata med på sin dödsbädd, kunde fått göra en kort berättelse av vad som sades dem emellan, som var preskriberad i säg 50 år, eller 75 år, och därefter fick bli offentlig när inga släktingar fanns i livet längre, men så klart, några finns kanske i yngre generationer...
De vill väl hålla Karls minne i heder...

Och prästers tysnadslöfte är väl så strikt, att det ska stanna där, mellan prästen och den som vill bekänna något, vad som sades, och att den som bekänner något därigenom ska få syndernas förlåtelse genom att bekänna och kunna få sin skuld sonad...

Kanske är det rätt, för ingen av oss har ju egentligen något med det att göra, det är ju bara att ett sådant här brott inte kan få ett avslut...
Senast redigerad av DenOtroligaStruten 2026-05-31 kl. 22:35.
Citera
2026-06-01, 15:31
Medlem
Elgsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Jag delar helt Christers teori. Carl slog hårdare än vad han berättade. Antingen inne i huset eller ute senare på kvällen när han fick tag i henne. Men levande från Helgum kom hon inte. Never ever.
slutligen bekräftar du din lögn,
fast det tog dej över en veckas slingrande i din egen dynga.
Underlaget framgår bl.a. här:
(FB) Olöst försvinnande: Viola Widegren, Helgum (1948-12-05)
Dvs,
din lögn att dåtida polisen misstänkte föräldrarna
handlar alltså om vad som sägs 70 år senare
av en gammal ex-kvarterspolis som aldrig deltog i violautredningen och som nu fantiserar om viola.

Tack, nu har du bekräftat med egna ord att du är en slingrande lögnare.
Senast redigerad av Elgsadel 2026-06-01 kl. 15:39.
Citera
2026-06-01, 17:30
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgsadel
Dvs,
av en gammal ex-kvarterspolis som aldrig deltog i violautredningen och som nu fantiserar om viola.

Citat: Och nu ljuger du också att jag påstått att "allt" christer säger är fantasier, det har jag inte gjort.
Nu är det fastställt att du är en slingrande lögnare. slut citat

Så..vad är det som Christer inte fantiserar om då menar du? Är du så jävla dum att du inte fattar att han fick höra saker av sin pappa som ju deltog i utredningen och även i sökningen. Är du så jävla dum?
Senast redigerad av Crime-boy2 2026-06-01 kl. 17:34.
Citera
2026-06-01, 20:28
Medlem
Jag tänker berätta en sak som jag inte begär att ni ska tro på...

IDAG läste jag att det var ett välbekant rykte på bygden efter att Viola försvunnit att papoa Karl kastade en träsko efter den flyende Viola, som träffade henne så Illa att hon dog...

Det hade jag ingen alls aning om när jag 'kände in detta' /'såg' den scenen framför mig...

Är det inte märkligt...?

Nästan otroligt för mig själv också när jag läste om det idag...
Citera
2026-06-01, 20:38
Medlem
Citat:
Citat: Och nu ljuger du också att jag påstått att "allt" christer säger är fantasier, det har jag inte gjort.
Nu är det fastställt att du är en slingrande lögnare. slut citat

Så..vad är det som Christer inte fantiserar om då menar du? Är du så jävla dum att du inte fattar att han fick höra saker av sin pappa som ju deltog i utredningen och även i sökningen. Är du så jävla dum?

Är det rimligt att anta att en polis berättar om pågående utredningar för sina barn?
Citera
2026-06-02, 05:21
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Är det rimligt att anta att en polis berättar om pågående utredningar för sina barn?

Det hände när Christer var vuxen och själv polis. Han bad ju Christer att han inte skulle släppa fallet.
Senast redigerad av Crime-boy2 2026-06-02 kl. 05:24.
Citera
2026-06-02, 06:29
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:

"Vissa" i den här tråden har visst en sänkt fattningsförmåga?
Citera
2026-06-02, 08:26
Medlem
Mexens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgsadel
Dvs,

Varför tror du att så många slutar att skriva i den här tråden? Kan det bero på att dom tröttnat på dig och dina förbannade lögner?
Citera
2026-06-02, 12:17
Medlem
Citat:
Det hände när Christer var vuxen och själv polis. Han bad ju Christer att han inte skulle släppa fallet.

Barn till sina föräldrar är man ju ändå. Men är det rimligt att en polis tycker att hans son i sin egenskap av polis ska ägna sig åt en viss utredning, trots att den inte hör till hans arbetsuppgifter?
Citera
2026-06-02, 12:19
Medlem
Elgsadels avatar
Citat:
är det rimligt att en polis tycker att hans son i sin egenskap av polis ska ägna sig åt en viss utredning, trots att den inte hör till hans arbetsuppgifter?
till den frågan kan man tillägga, att crime-boys gissning att christer fick "höra saker" inte på nåt sätt bekräftar påståendet att polisen misstänkte föräldrarna.
Senast redigerad av Elgsadel 2026-06-02 kl. 12:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in