2010-08-18, 11:58
Medlem
Kinshasas avatar
Jag driver en enskild firma och jobbar cirka 10-12 timmar varje dag för att få ihop det. Hälften man tjänar går ju till skatt så det är inte lätt.

Om jag kollar rakt ut genom fönstret så sitter det 3 turkfamiljer på gräsmattan. Ungarna springer runt och leker, männen sitter för sig och kvinnorna för sig. De skrattar och pratar högt och dricker kaffe eller vad det nu är dom har.

Det känns förjävligt att jag som Svensk tvingas sitta inne och jobba flera timmar extra för att dessa människor ska kunna bo i Sverige utan att behöva arbeta, de kan bara sitta och lata sig igenom hela dagarna. Dessutom verkar de ha ungefär lika mycket pengar som jag om man ser hur de lever. Förutom den nya BMW:n som jag inte har nån aning om hur de har råd med.

Varför inser inte våra politiker att det här inte funkar? Är det för att de flesta politiker inte bor i "invandrarområden"? Eller kan det vara för att om man öppnar käften och säger något som kan verka negativt för invandrare så är man rasist?
Citera
2010-08-18, 12:03
Medlem
vante33s avatar
Så bara för att du ser ett par invandrare som ligger på en gräsmatta så är dem parasiter?
Citera
2010-08-18, 12:13
Bannlyst
Du tål alltså inte att se invandrare som har det bra?
De kanske visst jobbar, har du hört talas som ledighet?
Jag är trött på dem som anser att invandrare aldrig jobbar, det är så jävla fel. Alla vuxna invandrare som jag känner jobbar, om man bortser från äldre. Så istället för att klaga på invandrare tycker jag att du kan klaga på svenskar som gör likadant. SD är ett bra exempel på det. Hälften av deras kommunalpolitiker lever på bidrag
Citera
2010-08-18, 12:14
Medlem
Fattade inte heller det där? Du har SÄKERT en massa utgifter de inte har och så kan det du kallar nyaste BMW:n vara en lite äldre krockad från mobile.de som hans bäste vän (som är mekaniker) fixat till, kontakter är allt i detta liv vettu. Öppna ögonen och sluta vara pessimistisk
Citera
2010-08-18, 12:16
Medlem
Kinshasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vante33
Så bara för att du ser ett par invandrare som ligger på en gräsmatta så är dem parasiter?

Nu var det inte riktigt så jag menade. Och detta fenomen har dykt upp i varje lägenhet jag bott i eftersom jag tvingas bo på billiga ställen.

Invandrare sitter utomhus hela dagarna och inte gör ett skit. Och det retar mig.
Citera
2010-08-18, 12:17
Medlem
vante33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinshasa
Nu var det inte riktigt så jag menade. Och detta fenomen har dykt upp i varje lägenhet jag bott i eftersom jag tvingas bo på billiga ställen.

Invandrare sitter utomhus hela dagarna och inte gör ett skit. Och det retar mig.

Och den ända möjliga förklaringen är att dem är parasiter?
Citera
2010-08-18, 12:27
Medlem
Offsures avatar
Citat:
Och den ända möjliga förklaringen är att dem är parasiter?
Nja, i någon mening är de det. Men det är mer av ett systemfel som gör att sådana här situationer uppstår. De skulle inte få bidrag om inte staten rånade produktiva människor för att ge dem det. Hade vi istället privat välgörenhet, istället för tvångsfinansierad omfördelning, så hade de som hållit i välgörenheten haft goda incitament att sånt här inte ska kunna ske. Så är knappast fallet idag, vilket kan ses allt för tydligt.

Med det sagt så är den restriktiva anställningspolitiken också en bov i dramat. Om man inte får anställa invandrare för en lön i proportion mot deras kompetens så kommer de givetvis inte att få jobb. Speciellt inte om arbetsgivarna har begränsade möjligheter att avskeda dem.
Citera
2010-08-18, 12:35
Medlem
vante33s avatar
Det jag menar är att parasiter finns, ja. Men att TS påstår att invandrar familjer är parasiter bara för att han tittar ut genom fönster och ser en invandrar familj på en gräsmatta är fel.

Kanske:
Det är ramadan och dem tagit ledigt
De är rika
De har precis avslutat en arbetsdag
De ska ska börja en arbetsdag
De har svårt att få jobb
De kanske är skadade eller äldre
De får pengar ifrån deras äldre barn, kusiner och släktingar
De har inget behov av mycket pengar
De har tagit ledigt från sitt jobb
De jobbar hemifrån
De tar hand om barnen
En av dem är rik och försörjer alla
De håller på lära sig svenska språket o.s.v
Senast redigerad av vante33 2010-08-18 kl. 12:46.
Citera
2010-08-18, 12:39
Medlem
Kinshasas avatar
Citat:
Det jag menar är att parasiter finns, ja. Men att TS säger att invandrar familjer är parasiter bara för att han tittar ut genom fönster och ser en invandrar familj på en gräsmatta är fel.

Kanske:
Dem är rika
Dem har precis avslutat en arbetsdag
Dem ska ska börja en arbetsdag
Dem har svårt att få jobb
Dem kanske är skadade eller äldre
Dem får pengar ifrån deras äldre barn, kusiner och släktingar
Dem har inget behov av mycket pengar
Dem har tagit ledigt från sitt jobb
Dem jobbar hemifrån
Dem tar hand om barnen
Dem håller på lära sig svenska språket o.s.v

Men nej nej nej. Det här är ju ingen engångsföreteelse. De sitter där från morgon till kväll varje dag när det inte regnar eller är snö.

"Parasitism är en form av symbiotiskt förhållande mellan organismer där den ena organismen, parasiten, utnyttjar värdorganismen för egen vinning på ett varaktigt sätt."

Dock tycker jag inte det är någon symbios, men det verkar våra politiker tycka så parasit är ett ord som passar utmärkt.
Citera
2010-08-18, 12:41
Bannlyst
Citat:
Det jag menar är att parasiter finns, ja. Men att TS påstår att invandrar familjer är parasiter bara för att han tittar ut genom fönster och ser en invandrar familj på en gräsmatta är fel.

Kanske:
Dem är rika
Dem har precis avslutat en arbetsdag
Dem ska ska börja en arbetsdag
Dem har svårt att få jobb
Dem kanske är skadade eller äldre
Dem får pengar ifrån deras äldre barn, kusiner och släktingar
Dem har inget behov av mycket pengar
Dem har tagit ledigt från sitt jobb
Dem jobbar hemifrån
Dem tar hand om barnen
Dem håller på lära sig svenska språket o.s.v

Omg, lär dig skilja på dem och de.
Citera
2010-08-18, 12:44
Medlem
vante33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinshasa
Men nej nej nej. Det här är ju ingen engångsföreteelse. De sitter där från morgon till kväll varje dag när det inte regnar eller är snö.

"Parasitism är en form av symbiotiskt förhållande mellan organismer där den ena organismen, parasiten, utnyttjar värdorganismen för egen vinning på ett varaktigt sätt."

Dock tycker jag inte det är någon symbios, men det verkar våra politiker tycka så parasit är ett ord som passar utmärkt.

Ja jag förstår dig men som sagt så finns det flera förklaringar till detta och att dem utnyttjar det svenska samhället och att dem är parasiter KAN vara en förklaring.
Citera
2010-08-18, 12:54
Medlem
sven.hedins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremisten
Du tål alltså inte att se invandrare som har det bra?
De kanske visst jobbar, har du hört talas som ledighet?
Jag är trött på dem som anser att invandrare aldrig jobbar, det är så jävla fel. Alla vuxna invandrare som jag känner jobbar, om man bortser från äldre. Så istället för att klaga på invandrare tycker jag att du kan klaga på svenskar som gör likadant. SD är ett bra exempel på det. Hälften av deras kommunalpolitiker lever på bidrag

Invandrare som kommer hit är skräp. Hade de inte varit skräp hade de stannat kvar hemma och hjälpt till att bygga upp sitt land.
Senast redigerad av sven.hedin 2010-08-18 kl. 12:56.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in