2010-08-18, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sven.hedin
Invandrare som kommer hit är skräp. Hade de inte varit skräp hade de stannat kvar hemma och hjälpt till att bygga upp sitt land.
De som kommer hit och jobbar är alltså skräp? Min farfar kom hit med sin familj för jobb, under början av 1970-talet. Min familj från pappas sida är integrerade, de flesta jobbar. På vilket sätt är det skräp?
Citera
2010-08-18, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Extremisten
Du tål alltså inte att se invandrare som har det bra?
De kanske visst jobbar, har du hört talas som ledighet?
Jag är trött på dem som anser att invandrare aldrig jobbar, det är så jävla fel. Alla vuxna invandrare som jag känner jobbar, om man bortser från äldre. Så istället för att klaga på invandrare tycker jag att du kan klaga på svenskar som gör likadant. SD är ett bra exempel på det. Hälften av deras kommunalpolitiker lever på bidrag
Till att börja med så är det ytterst irrelevant att "alla invandrare du känner jobbar.".
Sedan så handlar det inte om att folk anser att invandrare inte jobbar utan det är snarare bevisat att en stor del inte jobbar.

Rosengård: 62% i arbetsför ålder arbetslösa - 80% av den totala delen invånares inkomst är någon form av bidrag.
Rinkeby: 58,7% i arbetsför ålder arbetslösa.

För att ta några exempel där en stor del av invånarna är invandrare.
Citera
2010-08-18, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hmkn
Till att börja med så är det ytterst irrelevant att "alla invandrare du känner jobbar.".
Sedan så handlar det inte om att folk anser att invandrare inte jobbar utan det är snarare bevisat att en stor del inte jobbar.

Rosengård: 62% i arbetsför ålder arbetslösa - 80% av den totala delen invånares inkomst är någon form av bidrag.

Nu är det så att jag inte bor i ghetton som Rosengård eller Rinkeby. Jag kan bara tala för mig själv.
Citera
2010-08-18, 13:40
Avslutad
Citat:
Nu är det så att jag inte bor i ghetton som Rosengård eller Rinkeby. Jag kan bara tala för mig själv.
Trots det så skriver du:
Citat:
Jag är trött på dem som anser att invandrare aldrig jobbar, det är så jävla fel.
Så något borde du ha som stärker påståendet eller stannat vid - "Invandrare i min närhet jobbar, det är allt jag vet".
Citera
2010-08-18, 13:54
Bannlyst
Citat:
Trots det så skriver du:

Så något borde du ha som stärker påståendet eller stannat vid - "Invandrare i min närhet jobbar, det är allt jag vet".
Men inte fan är det mitt fel om dessa inte jobbar. Jag vill inte heller att skattepengar ska gå till diverse bidrag. Men jag vill inte heller att pengar ska gå till WT som sitter hemma och dricker sprit medans de skyller sina värdelösa liv på invandrare. Dessa är mer patetiska än invandrare.
Citera
2010-08-18, 14:19
Avslutad
Citat:
Men inte fan är det mitt fel om dessa inte jobbar. Jag vill inte heller att skattepengar ska gå till diverse bidrag. Men jag vill inte heller att pengar ska gå till WT som sitter hemma och dricker sprit medans de skyller sina värdelösa liv på invandrare. Dessa är mer patetiska än invandrare.
Har du problem med läsförståelsen ?
Sedan handlar inte den här tråden om svenskar som går på bidrag, rekommenderar att du startar upp en tråd i rätt forum om du nu vill diskutera det.
Citera
2010-08-18, 14:31
Medlem
Kinshasas avatar
Jag är inte helt emot invandring, men att ta in analfabeter som aldrig kommer jobba. Det är ju bara idiotiskt. Det kostar ju bara samhället massor och jag är trött på att jobba övertid bara för att få mina pengar att räcka! Om vi slutade ta in dessa människor, hur mycket tror ni vi skulle kunna sänka skatten?
Citera
2010-08-18, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kinshasa
Jag är inte helt emot invandring, men att ta in analfabeter som aldrig kommer jobba. Det är ju bara idiotiskt. Det kostar ju bara samhället massor och jag är trött på att jobba övertid bara för att få mina pengar att räcka! Om vi slutade ta in dessa människor, hur mycket tror ni vi skulle kunna sänka skatten?
SKulle vi stänga gränserna helt och kasta ut de som redan parasiterat fast sig i Sverige så rör det sig utan tvekan om hundratals miljarder per år om man inkluderar alla indirekta kostnader som skadegörelse, fängelsekostnader, rättegångar, sjukvård, skolgång och så vidare.
Citera
2010-08-18, 15:18
Medlem
scharpschutzes avatar
Citat:

Ja, och är det inte integrationen som har misslyckats då? Ska vi dumpa alla invandrare på ett ställe och sedan förvänta oss att de lyckas med allt vad livet innebär?
Citera
2010-08-18, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vante33
Så bara för att du ser ett par invandrare som ligger på en gräsmatta så är dem parasiter?

Även invandrarna som jobbar är på sätt och vis parasiter då de tar del av vårt samhällsbygge, ett på många sätt väldigt välfungerande samhälle byggt av svenskar. Enligt nån pajasundersökning som det refererades till på SVTs text-tv igår så var Sverige världen näst bästa land att bo i.
Det stämmer givetvis inte (längre), men det är ändå ett tecken på att vi svenskar är kapabla till att bygga riktigt bra samhällen.

Invandrarna borde bo & jobba i sina hemländer, och färdas med sämre tåg, åka i överfulla bussar, kämpa med korrupta myndigheter, skaffa barn med sina kusiner och bo i halvdant byggda hus. Det är vad deras landsmän skapat, och duger inte det får de väl försöka förbättra sina samhällen. På egen hand.
Senast redigerad av RisingSun 2010-08-18 kl. 15:41.
Citera
2010-08-18, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scharpschutze
Ja, och är det inte integrationen som har misslyckats då? Ska vi dumpa alla invandrare på ett ställe och sedan förvänta oss att de lyckas med allt vad livet innebär?

Äh, lägg ner det där snacket om att de dumpas i "ghetton" och sen lämnas vind för våg.
I princip hela landet har gott om utlänningar. Dessutom får de så kallade "ghettona" enormt mycket extraresurser.
Citera
2010-08-18, 15:56
Medlem
sven.hedins avatar
Citat:
De som kommer hit och jobbar är alltså skräp? Min farfar kom hit med sin familj för jobb, under början av 1970-talet. Min familj från pappas sida är integrerade, de flesta jobbar. På vilket sätt är det skräp?

Ni trivs ju ändå inte här så varför inte bara åka hem igen? Låt oss lida av förlusten av alla duktiga blattar. Vi kommer säkert inte klara oss utan er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in