2010-08-18, 00:35
Medlem
TimTebows avatar
Folk blir ju avstängda lite titt som tätt eftersom de skriver att de är under 18 i någon tråd pga Flashbacks regel om att man måste vara minst 18 år för att få skriva här. Hela den grejen är så komisk tycker jag.

Skulle jag bli avstängd om jag skrev att jag föddes igår?

Vid vilken ålder kan det anses realistiskt att man faktiskt skulle kunna vara så gammal som man eventuellt utger sig för att vara här på flashback? Inte många skulle väl tro på någon som hävdade att denne var 1 år t.ex. och inte tusan skulle man väl bli avstängd pga att man skulle skriva det?
Citera
2010-08-18, 00:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Folk blir ju avstängda lite titt som tätt eftersom de skriver att de är under 18 i någon tråd pga Flashbacks regel om att man måste vara minst 18 år för att få skriva här. Hela den grejen är så komisk tycker jag.

Vid vilken ålder kan det anses realistiskt att man faktiskt skulle kunna vara så gammal som man eventuellt utger sig för att vara här på flashback? Inte många skulle väl tro på någon som hävdade att denne var 1 år t.ex. och inte tusan skulle man väl bli avstängd pga att man skulle skriva det?

Sålänge man håller en bra nivå i sina inlägg och hyffsat korrekt Svenska så är det nog inte många som tror man är under 18. Det går nog surfa omkring här som 15åring.
Citera
2010-08-18, 00:38
Medlem
Denoms avatar
Det är väl upp till ansvarig moderator att göra det beslutet?
Citera
2010-08-18, 00:40
Medlem
Var en person som sa att han var en fyra år gammal tik men inte blev han bannad för det.
Citera
2010-08-18, 00:41
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Sålänge man håller en bra nivå i sina inlägg och hyffsat korrekt Svenska så är det nog inte många som tror man är under 18. Det går nog surfa omkring här som 15åring.
Formulerade mig antagligen dåligt, men det jag ville veta är. Blir jag bannad om jag t.ex. skriver att jag är 2 år och 2 dagar. Ingen kan väl rimligtvis tro på det?
Citera
2010-08-18, 00:41
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Nej det skulle du inte, eftersom ditt konto är över ett år gammalt.

Citera
2010-08-18, 00:46
Medlem
-Jokern-s avatar
Det är ju på grund av den svenska lagen som alla här måste vara över 18 år?

Det är ju i uppenbara fall där folk outar sig och säger att de är mellan 15-17 år oftast och har något problem med sin snopp eller tjej som inte vill ta den i tvåan
Citera
2010-08-18, 00:58
Medlem
MRs avatar
Jag skrev någon gång att jag var 17 år och 364 dagar och fick 24 timmars ban Det var i någon tråd där alla höll på skriva sina 'åldrar' osv.
Om man utger sig att vara runt 10-18 år eller något sådant så får du säkerligen en ban tills den nämnda åldern blivit 18 år.
Går väll inte annars att bli bannad för att man är under 18 år förutom om man utger sig vara det?
Citera
2010-08-18, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Jokern-
Det är ju på grund av den svenska lagen som alla här måste vara över 18 år?

Det är ju i uppenbara fall där folk outar sig och säger att de är mellan 15-17 år oftast och har något problem med sin snopp eller tjej som inte vill ta den i tvåan

Engelska väll? läste någonstans att admin var lite trött på att folk outa sin egen ålder så de behöver bana de.
Citera
2010-08-18, 01:08
Medlem
anooonyms avatar
Kul om man skriver att man fyller 18 om 2 minuter, och så är mod inne på tråden ;ppPP

OnT: så vet jag inte, beror nog på vilken ton inlägget/meningen har.
Säger man "ööh ja för jag är p12 " så känns det inte så seriöst direkt.
Senast redigerad av anooonym 2010-08-18 kl. 01:12.
Citera
2010-08-18, 01:45
Medlem
Denoms avatar
Men om någon säger sig vara 18 hundår, eller född under apans år i kina eller någonting liknande. Tas det också på allvar?
Citera
2010-08-18, 02:07
Medlem
TimTebows avatar
Om man skulle skriver att man är 30/2 år, alltså 30 delat med 2 år dvs 15 år.

Blir man bannad då? Man kan ju alltid skylla på typo och inte ska man väl bli bannad för typo, eller så kan man skylla på att man inte kan räkna och trodde att 30/2 är 20. Ska man bli bannad för att inte kunna räkna?

Hela regeln är lite lol imo.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in