Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Jag tror du missade delen "Dålig/dum fråga", det vill säga t.ex när någon gör en helt ny tråd när det redan finns befintliga trådar, använder dålig svenska och frågar "HUR GÖR JAG PÅ THE SIMS 3 FÖR ATT ÅKA BIL?!!?!?!?! SNELLA HJÄLP", sådanna saker säger sig själva om vilken ålder de är, hade de använt bättre svenska, ställt en bättre fråga/ha diskussionsunderlag, alternativt skriva i befintliga trådar så hade jag inte brytt mig om det, men sådanna personer de verkligen skriker om vilken ålder de är brukar jag fråga på, de flesta som sagt sin ålder har varit 14-15 år, och vill man ha reda på någons ålder, ja då får man väl fråga?
Fast enligt mig finns det (nästan) inga dumma frågor, man måste lära sig saker på något sätt?
Du kanske frågar mig "Hur ska jag sätta upp den där listen?" Men vafan hur gammal är du egentligen?
Dålig svenska kan även äldre människor använda, jag använder det väldigt ofta.
Men det finns många dyslektiker och nyblivna svenskar för den delen också.
Fast när jag tänker efter, "dum" fråga med versaler skulle nog få mig att reagera lite också.
Men det skulle inte få mig att försöka få reda på deras ålder för att den personen ska åka på en ban.
Hellre anmäler jag posten för KFK eller vad för regelbrott inlägget nu skulle hamnat under, samtidigt som den personen kanske lär sig något med lite tur.