2010-08-18, 02:14
Medlem
Robss avatar
Jag brukar dra slutsatsen Dålig/dum fråga och dålig svenska = under 18, och nu under sommaren har jag allt legat i att fråga ålder på flera stycken i Speldelen, tror nog jag rapporterat och fått minst 5-6 personer bannade.
Citera
2010-08-18, 02:24
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Jag brukar dra slutsatsen Dålig/dum fråga och dålig svenska = under 18, och nu under sommaren har jag allt legat i att fråga ålder på flera stycken i Speldelen, tror nog jag rapporterat och fått minst 5-6 personer bannade.

och det är du stolt över
Citera
2010-08-18, 02:36
Medlem
peffe22s avatar
Citat:
Nu är det ju faktiskt tyvärr såhär att folk som är under arton blir bannade.
Det är synd och skam att du ens försöker få reda på olika åldrar på folk (på sådana som håller rimliga diskussioner?!); Då vad jag förstått finns ett X-antal underåriga som antagligen tillför mer till forumet än vad du gjort.

Lägg ner ditt fjanteri att försöka få reda på folks åldrar och bidra istället till att få bättre posts genom att rapportera dåliga inlägg för KFK!
Citera
2010-08-18, 02:42
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peffe22
Nu är det ju faktiskt tyvärr såhär att folk som är under arton blir bannade.
Det är synd och skam att du ens försöker få reda på olika åldrar på folk (på sådana som håller rimliga diskussioner?!); Då vad jag förstått finns ett X-antal underåriga som antagligen tillför mer till forumet än vad du gjort.

Lägg ner ditt fjanteri att försöka få reda på folks åldrar och bidra istället till att få bättre posts genom att rapportera dåliga inlägg för KFK!
Jag tror du missade delen "Dålig/dum fråga", det vill säga t.ex när någon gör en helt ny tråd när det redan finns befintliga trådar, använder dålig svenska och frågar "HUR GÖR JAG PÅ THE SIMS 3 FÖR ATT ÅKA BIL?!!?!?!?! SNELLA HJÄLP", sådanna saker säger sig själva om vilken ålder de är, hade de använt bättre svenska, ställt en bättre fråga/ha diskussionsunderlag, alternativt skriva i befintliga trådar så hade jag inte brytt mig om det, men sådanna personer de verkligen skriker om vilken ålder de är brukar jag fråga på, de flesta som sagt sin ålder har varit 14-15 år, och vill man ha reda på någons ålder, ja då får man väl fråga?
Citera
2010-08-18, 02:50
Medlem
peffe22s avatar
Citat:
Jag tror du missade delen "Dålig/dum fråga", det vill säga t.ex när någon gör en helt ny tråd när det redan finns befintliga trådar, använder dålig svenska och frågar "HUR GÖR JAG PÅ THE SIMS 3 FÖR ATT ÅKA BIL?!!?!?!?! SNELLA HJÄLP", sådanna saker säger sig själva om vilken ålder de är, hade de använt bättre svenska, ställt en bättre fråga/ha diskussionsunderlag, alternativt skriva i befintliga trådar så hade jag inte brytt mig om det, men sådanna personer de verkligen skriker om vilken ålder de är brukar jag fråga på, de flesta som sagt sin ålder har varit 14-15 år, och vill man ha reda på någons ålder, ja då får man väl fråga?

Fast enligt mig finns det (nästan) inga dumma frågor, man måste lära sig saker på något sätt?
Du kanske frågar mig "Hur ska jag sätta upp den där listen?" Men vafan hur gammal är du egentligen?

Dålig svenska kan även äldre människor använda, jag använder det väldigt ofta.
Men det finns många dyslektiker och nyblivna svenskar för den delen också.

Fast när jag tänker efter, "dum" fråga med versaler skulle nog få mig att reagera lite också.
Men det skulle inte få mig att försöka få reda på deras ålder för att den personen ska åka på en ban.

Hellre anmäler jag posten för KFK eller vad för regelbrott inlägget nu skulle hamnat under, samtidigt som den personen kanske lär sig något med lite tur.
Citera
2010-08-18, 10:48
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Tänk på alla stackars dyslektiker, jag har iofs alltid fått för mig att dyslektiker är dumma per automatik. Men man kan ju ändra sig
Citera
2010-08-18, 10:54
Medlem
burfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woord
Jag hoppas verkligen att brödrosten trillar i badkaret medan du ligger där så att du får en plågsam död!

Det är väl bara på film som folk har brödrostar i badrummet?
Citera
2010-08-18, 11:01
Medlem
Om du utger dej för att vara under 15 så kan du inte bli avstängd. Då är du ju inte straffmyndig enligt svensk lag...
Citera
2010-08-18, 11:11
Medlem
peffe22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkarefinns
Om du utger dej för att vara under 15 så kan du inte bli avstängd. Då är du ju inte straffmyndig enligt svensk lag...
Och exakt vad har svensk lag med en avstängning på flashback att göra?
Citera
2010-08-18, 11:18
Medlem
Piuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkarefinns

Ja för att bli bannad är ju såklart ett straff utdömt av staten....
Citera
2010-08-18, 15:12
Avstängd
makduis avatar
Varför inte bara skaffa flashback junior en exakt lika dan hemsida där dom mindre kan snacka politik eller droger om dom så vill.
Citera
2010-08-18, 15:14
Medlem
sallypros avatar
skulle tro att om du utger dig för att vara runt 15-17 år så kanske du riskerar ban
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in