2010-08-17, 18:01
Medlem
Galoiss avatar
För snart ett år sedan köpte jag min MBP 13". Är så sjukt nöjd. Eftersom det ingår ett års fri garanti och reparation så börjar jag nu närma mig slutet på denna förmån. Har funderat fram och tillbaka om jag skall köpa till en extra försäkring. 2500 kr går den på och då har man garanti i ytterligare två år.

Synpunkter?
Citera
2010-08-17, 18:07
Medlem
flipper1446s avatar
Satsa på att komplettera din hemförsäkring med drulletillägg. Billigare och täcker inte bara en apparat. Apple Care Protection Plan (som jag antar att du menar) är ingen försäkring, bara en utökad garanti och täcker inte om du spiller kaffe på din mac.
Citera
2010-08-17, 19:10
Medlem
Galoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Satsa på att komplettera din hemförsäkring med drulletillägg. Billigare och täcker inte bara en apparat. Apple Care Protection Plan (som jag antar att du menar) är ingen försäkring, bara en utökad garanti och täcker inte om du spiller kaffe på din mac.

Det låter ju grymt mycket bättre. Finns det några nackdelar? Om en hårddisk krashar, går det på hemförsäkring?
Citera
2010-08-17, 19:17
Medlem
Då kan man slänga datorn i väggen.... Inte helt lagligt men, ehhh
Citera
2010-08-17, 19:32
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galois
Det låter ju grymt mycket bättre. Finns det några nackdelar? Om en hårddisk krashar, går det på hemförsäkring?
Ring ditt försäkringsbolag eller kolla på sajten är mitt tips. Men ja, det ska täckas (i bästa fall.)
Citera
2010-08-17, 19:49
Medlem
Om du bestämmer dig för att köpa AppleCare så gör det via Ebay. Gjorde det förra veckan för ca 750kr. Vilket är lite billigare i jämförelse med vad den kostar i applestore
Citera
2010-08-17, 19:59
Medlem
Galoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarian
Då kan man slänga datorn i väggen.... Inte helt lagligt men, ehhh

Låter ju faktiskt ganska bra lagligt? huh? :P sen är det ju bara om man har "the balls" för att slänga sin käraste ägodel i ett betonggolv...

Men ska ringa försäkringsbolaget och kolla med dom!
Citera
2010-08-17, 22:38
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galois
Låter ju faktiskt ganska bra lagligt? huh? :P sen är det ju bara om man har "the balls" för att slänga sin käraste ägodel i ett betonggolv...

Men ska ringa försäkringsbolaget och kolla med dom!

Om du nu skulle slänga datorn i golvet, och sedan säga till verkstaden att det var en "olycka," så kommer det kosta mycket mer att laga den än vad en ny dator kostar. Du får betala självrisk, datorn är ett par år gammal, så det blir avdrag för ålder och slitage. Du får några tusenlappar från försäkringsbolaget och får lägga till resten själv för att köpa en ny dator.

Kan vara bra att se till att ha en bra drulleförsäkring som täcker kaffespill och Apple Care Protection Plan för rena hårdvarufel.
Citera
2010-10-14, 06:59
Medlem
Hej!

Ska köpa en Iphone 4 i Kanada och funderar på att köpa till Applecare protection plan, någon som har någon erfarenhet om detta? Någon som vet om man kan köpa det i tex. kanada och det fungerar som normalt i Sverige? Hur fungerar det om jag tappar den så skärmen spricker, tar "försäkringen" det?

Tack på förhand!
Citera
2010-10-14, 07:22
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dpode
Hej!

Ska köpa en Iphone 4 i Kanada och funderar på att köpa till Applecare protection plan, någon som har någon erfarenhet om detta? Någon som vet om man kan köpa det i tex. kanada och det fungerar som normalt i Sverige? Hur fungerar det om jag tappar den så skärmen spricker, tar "försäkringen" det?

Tack på förhand!

Apple care för iPhone gäller i hela världen. Men det är ingen försäkring, den täcker endast hårdvarufel.
Citera
2010-10-18, 03:45
Medlem
På en Ipad, fungerar applecare i Sverige då om det skulle hända något? Säljs inte än i Sverige ju men när den i så fall börjar säljas?!
Citera
2010-10-18, 10:37
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dpode
På en Ipad, fungerar applecare i Sverige då om det skulle hända något? Säljs inte än i Sverige ju men när den i så fall börjar säljas?!

Som jag har förstått saken, så ska Applecare gälla world wide även för iPad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in