2010-08-17, 15:32
Medlem
J.Boozes avatar
hej!

frågan har säkert ställts men jag har glömt och hittade inga trådar om detta just nu.

Finns det några interaktioner jag bör veta om? Något som boostar det andra, något som slår ut det andra osv .

Jag vet att SSRI och tramadol ökar risk för kramper så det vet jag redan och gör helt på egen risk.
har dock alltid funkat perfekt i det förflutna.

Jag undrar väl mest om antabus (som skall boosta effekten av diazepam) även interagerar med xanor.

Sen undrar jag väl också om xanor tar ut effekten av tramadol - eller om den boostar.

Tack för mig och seriösa svar tack.

mvh Jbooze

edit: kan väl också säga att jag intagit 2mg xanor (kern pharma så bra skit) och 200mg tram depot (som jag normalt blir väldigt go av och har 0 tolerans på båda fronter)
Senast redigerad av J.Booze 2010-08-17 kl. 15:53.
Citera
2010-08-17, 16:00
Medlem
BigFuckingAls avatar
kör hårt
Citera
2010-08-17, 16:12
Medlem
Veeoons avatar
Tramadol + SSRI = serotonergt syndrom.
Citera
2010-08-17, 16:12
Medlem
J.Boozes avatar
vilket informativt svar ... : /
Citera
2010-08-17, 16:14
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
vilket informativt svar ... : /
Du frågar om interaktioner och jag ger dig dom. Vad mer vill du ha? Sen är benzo och opioder/opiater aldrig en vinnande kombination.
Citera
2010-08-17, 16:14
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon

eh, ökar risken ja. knappast 100% chans att man råkar ut för det.

jag har ätit tramadol i stora mängder under min ssri behandling som jag haft i 3 år nu och aldrig fått kramp eller serotonergt syndrom så jag skulle inte vilja påstå att det är = detta syndrom.

åter igen. fan va informativa svar man får då.. . kan någon ge mig svar på mina frågor ist för att leka moraltant ?

det är mitt liv och jag bestämmer över det och gör det jag gör på egen risk ok ? thanx.
Citera
2010-08-17, 16:16
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
I vilka monsterdoser då?
Xanor och tramadol ska inte ta ut varandra vad jag vet, brukade köra dom tillsammans förut. En mycket skön kombination också.
Citera
2010-08-17, 16:16
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
eh, ökar risken ja. knappast 100% chans att man råkar ut för det.

jag har ätit tramadol i stora mängder under min ssri behandling som jag haft i 3 år nu och aldrig fått kramp eller serotonergt syndrom så jag skulle inte vilja påstå att det = detta syndrom.

åter igen. fan va informativa svar man får då.. . kan någon ge mig svar på mina frågor ist för att leka moraltant ?

det är mitt liv och jag bestämmer över det och gör det jag gör på egen risk ok ? thanx.
Din hjärna verkar ju helt jävla slutkörd jävla knarkpelle. Du frågar om interaktioner och jag informerar dig om att SSRI och Tramadol kan bidra till serotonergt syndrom. Såg ingen moralpredikan i min post? Men du kanske inte är läskunnig. Sen ökar risken för andningsdepression om du blandar benzo och opioder/opiater.
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
I vilka monsterdoser då?
Xanor och tramadol ska inte ta ut varandra vad jag vet, brukade köra dom tillsammans förut. En mycket skön kombination också.
Hur vet vi vilka monsterdoser han har planerat?
Citera
2010-08-17, 16:17
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
I vilka monsterdoser då?

kanske han syftar på dubbeldos av SSRI samt 4-10g tramadol intaget på ett dygn skulle öka risken markant.

men 200mg depot tillsammans med min dagliga dos ssri som jag ätit i 3 år nu är knappast = serotonergt syndrom

men vi kan droppa detta nu, jag är medveten om RISKERNA, undrar mer om de olika interaktionerna. som jag nämt ovan.
Citera
2010-08-17, 16:19
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Din hjärna verkar ju helt jävla slutkörd jävla knarkpelle. Du frågar om interaktioner och jag informerar dig om att SSRI och Tramadol kan bidra till serotonergt syndrom. Såg ingen moralpredikan i min post? Men du kanske inte är läskunnig. Sen ökar risken för andningsdepression om du blandar benzo och opioder/opiater.

Hur vet vi vilka monsterdoser han har planerat?

tack för ditt personliga påhopp. tack!

dessutom skrev jag 200mg depot i första posten. skulle knappast säga det är en monsterdos. däremot har jag varit uppe i 4g på 5 dagar race och varit helt lugnt.
sen kanske du inte heller är läskunnig - jag undrade om interaktioner mellan xanor och tram , samt antabus och xanor.

du svarade inte på någon av dem förfrågningarna.
Citera
2010-08-17, 16:20
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
tack för ditt personliga påhopp. tack!

dessutom skrev jag 200mg depot i första posten. skulle knappast säga det är en monsterdos. däremot har jag varit uppe i 4g på 5 dagar race och varit helt lugnt.
sen kanske du inte heller är läskunnig - jag undrade om interaktioner mellan xanor och tram , samt antabus och xanor.

du svarade inte på någon av dem förfrågningarna.
Du kanske ska lära dig skriva poster då. Varför ta med massa skit i rubriken om du inte är ett dugg intresserad av dom? Sen på sättet du la upp posten så lät det som du planerat ett party i en närbelägen framtid. Sen så svarade jag på en av dina frågor.
Citera
2010-08-17, 16:39
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Du kanske ska lära dig skriva poster då. Varför ta med massa skit i rubriken om du inte är ett dugg intresserad av dom? Sen på sättet du la upp posten så lät det som du planerat ett party i en närbelägen framtid. Sen så svarade jag på en av dina frågor.

jag kan inte stå för dina antaganden.
ja du svarade på en av dem - något som jag redan visste och kommenterade att jag gör på egen risk - sen var mitt inlägg "vilket informativt svar :/" riktat till posten "kör hårt"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in