2010-08-22, 23:02
Medlem
Dagens äventyr blev kycklingbröst i ugn med lime, honung, socker, soja, basilika, salt, peppar, sweet chili souce, rapsolja, vatten och dödssåsen. Another great success

Lite oklart varför jag hade i chili souce när jag tänker i efterhand, gammal vana kanske.. Jag tänkte försöka jobba mig igenom bondgården ett djur i taget.
Citera
2010-08-22, 23:29
Medlem
MastaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Var kan man köpa den här mördarsåsen?

I stockholm finns det i the english shop, i söderhallarna, de har flera olika sorter också.
Citera
2012-11-15, 14:41
Medlem
valter-eggons avatar
*bump*

Jag köpte idag en flaska på Teknikmagasinet. Jag var tydligen den andra för dagen som köpte denna sås.

Jag var ju tvungen att prova denna till lunch och det starkaste jag ätit hittills är nog habanerotabasco.

Smakade först genom att bara doppa gaffeln i det jag hade hällt upp på tallriken, det var starkt som fan men inte övermäktigt. Så jag hällde väl upp en tesked som jag smetade ut i maten och började äta.

Det smakar väl som tabasco men bara sjukt mycket starkare. Efter några tuggor så hade jag på ca 2 tsk till men där gick gränsen!

Jag fick i mig maten men särskilt gott vet jag inte om det var.

Ikväll ska jag på indisk restaurang och käka vindaloo biff hade jag tänkt mig.
Citera
2012-11-15, 15:04
Medlem
Maledictuss avatar
Mega death sauce är en stående klassiker på våra fester. Det händer ganska ofta att några blir sugna på att testa sig själva på fyllan, vilket naturligtvis leder till skratt och hejarop från de andra som tittar på
Citera
2012-11-15, 15:25
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Mega death sauce är en stående klassiker på våra fester. Det händer ganska ofta att några blir sugna på att testa sig själva på fyllan, vilket naturligtvis leder till skratt och hejarop från de andra som tittar på
Är man inte så van så är man nog inte så kaxig när man väl fått det i munnen!
Citera
2012-11-15, 20:43
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Nä fy fan... Doppade en gaffel i såsen och jävlar i min lilla kuk vad det brände, maten smakade inget på.en lång stund.
Nu är jag iofs känslig för stark mat , men endå.
Citera
2012-11-16, 08:01
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:

Det är det som är så kul när det är nytt folk med på festerna och flaskan åker fram. Alla är så kaxiga i början och säger att de minsann gillar stark mat och att det är en baggis att äta den där såsen. De brukar ångra sina uttalanden när de väl testat såsen
Citera
2013-05-07, 22:54
Medlem
Tlagnojs avatar
Hur pass stark är dom starkare såserna? Mega death/ultra death dvs. Köpte mig en pure death with jolokia men tyckte det var förjävla dåligt drag i den, som att ha tabasco på maten. Vill ha en större hetta än Blairs habanerochips.
Citera
2013-05-07, 23:12
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Hur pass stark är dom starkare såserna? Mega death/ultra death dvs. Köpte mig en pure death with jolokia men tyckte det var förjävla dåligt drag i den, som att ha tabasco på maten. Vill ha en större hetta än Blairs habanerochips.
Mega Death 550.000 Scoville.
Ultra Death 800.000 Scoville.

Pure Death som du köpte ligger bara på 48.000 Scoville.

http://en.wikipedia.org/wiki/Blair%2...ces_and_Snacks
Citera
2013-05-08, 00:39
Medlem
christerys avatar
Citat:
Mega Death 550.000 Scoville.
Ultra Death 800.000 Scoville.

Pure Death som du köpte ligger bara på 48.000 Scoville.

http://en.wikipedia.org/wiki/Blair%2...ces_and_Snacks

Bra googlat, det visste jag inte om. Min favvo ligger alltså bara på 50k, after death.

Vill inte ha nåt starkare, 500k tror jag inte är njutbart. Men alla är vi väl olika.
Citera
2013-05-08, 00:45
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Bra googlat, det visste jag inte om. Min favvo ligger alltså bara på 50k, after death.

Vill inte ha nåt starkare, 500k tror jag inte är njutbart. Men alla är vi väl olika.
Jag har själv en flaska Mega Death och det är lite i överkant. Jag hittade däremot en habanerosås som ligger på 400.000 Scoville som är mer njutningsbar.
Citera
2013-05-08, 01:32
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Jag har själv en flaska Mega Death och det är lite i överkant. Jag hittade däremot en habanerosås som ligger på 400.000 Scoville som är mer njutningsbar.

Vad heter den?

En vän har en som habanerosås som heter Hogs Ass-"nånting", har jag för mig, som ligger på ~200k (ungefär som en rå habanero styrkemässigt). Googleade på den tidigare och fick bara fram någon som det stod hade 3k men det stämmer absolut inte med den min vän har och det är denna klena dom verkar ha på extremefoods. Är inte helt säker på namnet som sagt.

Mega Death är för övrigt högintressant, hur är den smakmässigt? Jag föll lite för att den innehöll guavanektar och ingefära.
Senast redigerad av Tlagnoj 2013-05-08 kl. 02:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in