• 3
  • 4
2013-05-08, 08:50
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Mega Death är för övrigt högintressant, hur är den smakmässigt? Jag föll lite för att den innehöll guavanektar och ingefära.

Smakar inte särskilt mycket, styrkan bedövar smaklökarna synnerligen effektivt. Hade en liten dutt i köttfärssåsen en gång. Skänkte ingen smak alls, bara överjävlig styrka. Min sambo vägrade äta köttfärssåsen så jag fick pina i mig den under en veckas tid. Med svettningar, tårsprutande ögon och lavabajs till följd.
Citera
2013-05-08, 10:52
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Vad heter den?

En vän har en som habanerosås som heter Hogs Ass-"nånting", har jag för mig, som ligger på ~200k (ungefär som en rå habanero styrkemässigt). Googleade på den tidigare och fick bara fram någon som det stod hade 3k men det stämmer absolut inte med den min vän har och det är denna klena dom verkar ha på extremefoods. Är inte helt säker på namnet som sagt.

Mega Death är för övrigt högintressant, hur är den smakmässigt? Jag föll lite för att den innehöll guavanektar och ingefära.
Den heter Pure Habanero, Red savina. Jag köpte den på ICA Maxi.

Hittade en Review på Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=PFcrPfynJ3I

Mega Death-såsen är stark. Men smakar lite åt tabasco-hållet men generellt sett så bränner det mest utav helvete.

Jag gjorde en egen harakiri korv på den och hade ett dygn av smärta medan den transporterades genom kroppen.
Citera
2013-11-28, 09:31
Medlem
Det som jag gillar med de Blair's såser (och chips och annat han gjort) är att trots att det är rejält starkt så har de olika olika smaker och och desutom så smakar de bra. Andra såser kan iofs vara rejält starka men de är ofta bara starka och tillför inget smakmässigt.

Sedan så skall man ju inte ha så mycket så att smaklökarna helt bedövas utan starkt men fortfarande med smak.

I morgon så blir det tacos
Citera
2013-11-29, 02:13
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sishshkal
Det som jag gillar med de Blair's såser (och chips och annat han gjort) är att trots att det är rejält starkt så har de olika olika smaker och och desutom så smakar de bra. Andra såser kan iofs vara rejält starka men de är ofta bara starka och tillför inget smakmässigt.

Sedan så skall man ju inte ha så mycket så att smaklökarna helt bedövas utan starkt men fortfarande med smak.

I morgon så blir det tacos

Det där är väl rätt individuellt, tål man inte starkt så smakar det nog inte så mycket utan resulterar mest i en jävlig smärta. Om man tänker chipsen som är det jag har erfarenhet utav så visst smakar det olika, men det beror ju på att vissa utav dom inte är sådär jättestarka även för en oerfaren.

Orkar inte betala och beställa över nätshoppar för att fördärva mig själv längre, men vårt lokala ICA har två olika styrkor utav DaBomb (vilket jag har för mig är Blair's). Har funderat så många gånger på att köpa den där jäveln, även om det tar emot att pröjsa 80:- + för en liten flaskjävel, som antingen tar oerhört lång tid att konsumera eller som aldrig mer kommer bli använd.

Stark mat kan vara himmelriket, men då måste det ju givetvis ligga på personens individuella nivå. Är det för mycket så blir det ju bara en plåga, för att inte tala om dagen efter när all denna helvetiska föda skall passera ut genom anushålet.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in