2010-08-17, 15:47

Citat:

1. När jag kommenterade TS inlägg så var det med bakgrund av att ha spenderat en del funderande på vilken rätt det kunde röra sig om. Dvs, långt innan TS kom med sitt  svar att det faktiskt rörde sig om canneloni. 
			Ursprungligen postat av freddan76

1. Nu sa ju TS två inlägg innan ditt att det var just Canneloni som eftersöktes. Är inläggen på Flashbacks matavdelning så prestigeladdade att vi inte kan få komplettera varandra?
2. För de som inte äger någon sprits samt har varit på Gekås i Ullared och inhandlat sina plastpåsar kan det vara mycket enklare att rulla själv. Testa, vet jag, gör 5 med färdiga rör och 5 med färsk pasta som du rullar själv och gör sen det DU tycker är enklast.

2. För de som inte äger någon sprits samt har varit på Gekås i Ullared och inhandlat sina plastpåsar kan det vara mycket enklare att rulla själv. Testa, vet jag, gör 5 med färdiga rör och 5 med färsk pasta som du rullar själv och gör sen det DU tycker är enklast.
Med tanke på TS beskrivning i hans initialinlägg så skrev jag därför min kommentar gällande svårigheten att gissa maträtten med tanke på att två av ledtrådarna var så fundamentalt felaktiga (det spanska "spåret" och att rätten innehåller plattor).
Det finns ingen prestige här. Mina svar baserar sig endast på fakta. På vilket sätt uppfattar du en vanlig förklaring som ett uttryck av prestige?
2. Men alltså, visst måste det ändå vara enklare att inhandla färdiga rör än att behöva mecka ihop dem själv?!? Visserligen går det att rulla in innehållet för hand och därefter försluta men det är avsevärt svårare än att klippa upp en vanlig plastpåse, ställa ett rör på högkant och spritsa därefter in innehållet.
~Paul~