Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-05-19, 11:05
  #13
Awaiting Email Confirmation
CgiBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlösaren
Svara på det du, Dr Mabuse!
Nej, jag kan svara.

Anta att Bush inte visste något om det första planet. När reportern ställde frågan förstod Bush av uttrycket och stämningen att något allvarligt hade hänt. Kanske en ny skolskjutning?

Alt 1 är att ljuga och svara "ja, jag vet" för att i efterhand reda ut vad fan det var frågan om. Att hitta på nåt att säga är väl enkelt, han har säkert talskrivare som kan faxa ett tal till hans limosin eller nåt.

Alt 2 är att säga sanningen och säga nej, vilket får det att framstå som att han inte vet vad som försiggår och han har världens största kärnvapenarsenal men vet inte ens vad som pågår i USA:s "huvudstad" New York. Han framstår då som en total idiot, inkompetent och förvirrad.

Vilket hade du själv valt? Bush var inte informerad men ljög för att det skulle se ut som om han hade koll.
Citera
2004-05-19, 11:23
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlösaren
Huvudinlägget var ett IRONISKT inlägg!!

Då är alltså rubriken också ironisk?

Just nu sväljer folk helt okritiskt och hyllar allt Moore säger och gör.
Det enda han är ute efter är att på ett populistiskt sätt misskreditera Bush..
Det är väl ingen nyhet att man kan välja ut i princip vem som helst och vinkla det hur som helt.. What´s the deal..

Som vanligt blir pöbeln förtrollad och upphör att tänka själva..

Moore är en fet, feg och hatisk man som älskar att vältra sig i pengar på andras bekostnad.
Citera
2004-05-19, 11:47
  #15
Banned
tim_hedlunds avatar
Michael moore är "fet" och "hatisk" och "Vältrar sig i pengar". Och man kan "Vinkla allt som man vill". Jag vet inte om dessa sk argument säger så mycket mer än att du själv hyser ett irrationellt hat till mannen
Citera
2004-05-19, 12:06
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CgiBinLaden
Nej, jag kan svara.

Anta att Bush inte visste något om det första planet. När reportern ställde frågan förstod Bush av uttrycket och stämningen att något allvarligt hade hänt. Kanske en ny skolskjutning?

Alt 1 är att ljuga och svara "ja, jag vet" för att i efterhand reda ut vad fan det var frågan om. Att hitta på nåt att säga är väl enkelt, han har säkert talskrivare som kan faxa ett tal till hans limosin eller nåt.

Alt 2 är att säga sanningen och säga nej, vilket får det att framstå som att han inte vet vad som försiggår och han har världens största kärnvapenarsenal men vet inte ens vad som pågår i USA:s "huvudstad" New York. Han framstår då som en total idiot, inkompetent och förvirrad.

Vilket hade du själv valt? Bush var inte informerad men ljög för att det skulle se ut som om han hade koll.

Nu är du verkligen ute och cyklar Bin Laden!

Du påstår att Bush inte visste något om det första planet, men han har ju flera gånger erkänt att han med egna ögon sett fullträffen med det första planet!!!

(Vilket enbart kan ha skett med hjälp av Intern-TV, eftersom inga vanliga TV-kanaler var förberedda på terrorattackerna...)

Så det där snacket om att han inte visste är bara bs!

Dessutom så bekräftade Gwen Tose Rigell, som var rektor på skolan, för tidningen msnbc efter terrorattentatet att Bush uttryckligen sa till henne strax innan lektionen skulle påbörja, att han gärna ville träffa barnen, och att han visste vad som hänt:

“I actually heard the first plane had hit, from the president, and he said that a plane had hit the World Trade Center and that it was a commercial plane,” says Gwen Tose Rigell:

http://emperors-clothes.com/letters/david.htm


Även ABC:s John Cochran och AP:s Sonya Ross har bekräftat att Bush sade sig känna till terrorattackerna redan innan han lämnade hotellet.

Läs här stycket "Bush travels with a powerful staff", så förstår du att Bush var fullt medveten om terrorattackerna:

http://emperors-clothes.com/indict/indict-3.htm


Så visst var Bush med på komplotten...
Citera
2004-05-19, 12:46
  #17
Awaiting Email Confirmation
CgiBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlösaren
Nu är du verkligen ute och cyklar Bin Laden!

Du påstår att Bush inte visste något om det första planet, men han har ju flera gånger erkänt att han med egna ögon sett fullträffen med det första planet!!!
Ja, eftersom han ljög en gång om att han kände tillo det, vad skulle han då göra i efterhand? Erkänt sig vara en lögnare, eller hitta på en bortförklaring?

Resten av ditt inlägg är bara sketen hörsägen från nån förskolelärarinna så det tänker jag inte ens bemyndiga med ett svar.
Citera
2004-05-19, 13:11
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Michael moore är "fet" och "hatisk" och "Vältrar sig i pengar". Och man kan "Vinkla allt som man vill". Jag vet inte om dessa sk argument säger så mycket mer än att du själv hyser ett irrationellt hat till mannen

Irrationellt är direkt felaktigt, hat är för stark.. Vi kan väl enas om att ogillar är ett lagom ord i sammanhanget..

Jag dristar mig till att tro att du tillhör skaran fanatiska Moore-fan som lojalt rycker ut för att tvåla till folk som sprider irrläror?
Citera
2004-05-19, 16:16
  #19
Banned
tim_hedlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Irrationellt är direkt felaktigt, hat är för stark.. Vi kan väl enas om att ogillar är ett lagom ord i sammanhanget..

Jag dristar mig till att tro att du tillhör skaran fanatiska Moore-fan som lojalt rycker ut för att tvåla till folk som sprider irrläror?

Nä, jag tycker han är lite för ofokuserad och snäll. Janne Josefsson är tuffare. Men han ägnar sig tyvärr inte åt bush-kritik.
Citera
2004-05-19, 16:19
  #20
Banned
thompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlösaren
Huvudinlägget var ett IRONISKT inlägg!!

Nehej du Chockad. Det tror vi inte på.
Anar vi en konspiration här, speciellt med tanke på att du byter användarnamn här hela tiden?
Har du något att dölja? Är du inblandad??
Citera
2004-05-19, 16:28
  #21
Banned
tim_hedlunds avatar
thompa: lägg ner metadiskussionen.
Citera
2004-05-19, 16:41
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CgiBinLaden
Ja, eftersom han ljög en gång om att han kände tillo det, vad skulle han då göra i efterhand? Erkänt sig vara en lögnare, eller hitta på en bortförklaring?

Resten av ditt inlägg är bara sketen hörsägen från nån förskolelärarinna så det tänker jag inte ens bemyndiga med ett svar.

Förutom rektorn Gwen Tose Rigell, så har som sagt även ABC:s John Cochran och AP:s Sonya Ross vidimerat att Bush kände till att det första planet körde in i WTC!!

Så därom råder inga som helst tvivel!

Frågan är bara om han dessutom själv såg det på Intern-TV, vilket är den enda förklaringen, eftersom de kommersiella TV-kanalerna inte var förberedda på attentaten...
Citera
2004-05-19, 16:45
  #23
Banned
thompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
thompa: lägg ner metadiskussionen.

Nepp.
Citera
2004-05-19, 16:45
  #24
Banned
Caine_Gothenburgs avatar
Michael Moore är USA: s Gudrun Schymann--fakta är inte så viktigt om man kan ta några snabba poäng genom att töja sanningen lite...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback