2010-08-15, 20:55
Medlem
Brakkans avatar
Jag och kollegan ska börja träna. Vi ska träna ihop för att hetsa/stimulera varandra. En tredje person är inblandad i vårt projekt, nämligen en annan kollega som skrattar åt våra träningsambitioner.

En vadslagning har ägt rum mellan oss tre med en massa faktorer och parameterar inblandade. Fina slantar i potten.

Min fråga är: Vågar en totalt otränad person hoppas på att fyra månaders någorlunda seriös styrketräning (kanske tre gymbesök per vecka) överhuvudtaget märks? Finns det någon chans att personer som ofta sett pösmunken (det vill säga jag) i bar överkropp kommer att säga "Oj, har du börjat träna?".

Eller krävs det några ryssfemmor som komplement?
Citera
2010-08-15, 21:00
Medlem
ssj4s avatar
Ålder på er?
Är ni överviktiga?

*Gymbesök 3 ggr per vecka är inte seriös träning. Sålänge du inte har 3 helkroppspass med ett väl utformat träningsschema samt någorlunda kost.

*Vad vill du uppnå med din träning? Viktnedgång eller viktuppgång?
Citera
2010-08-15, 21:00
Medlem
Raskass avatar
Ingen nämnvärd skillnad annat än i styrka om du inte kör en ansenlig mängd cardioträning och tappar fett samtidigt.
Citera
2010-08-15, 21:06
Medlem
Brakkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssj4
Ålder på er?
Är ni överviktiga?
*Gymbesök 3 ggr per vecka är inte seriös träning. Sålänge du inte har 3 helkroppspass med ett väl utformat träningsschema samt någorlunda kost.
*Vad vill du uppnå med din träning? Viktnedgång eller viktuppgång?
30+ och ej överviktiga, bara i extremt dålig form.
Varför skulle tre träningspass per vecka vara oseriöst för två personer som i nuläget tränar noll gånger per vecka och har så gjort i hur många år som helst?
Snarare viktuppgång, men framförallt känna att man är åtminstone lite vältränad. Det är inte frågan om att bli kroppsbyggare.
Citat:
Ursprungligen postat av Raskas
Ingen nämnvärd skillnad annat än i styrka om du inte kör en ansenlig mängd cardioträning och tappar fett samtidigt.
Ok, tack.

Varför jag undrade beror på att min kollega (som jag ska träna ihop) lade in i vadslagningen att en annan kollega som tjänstgör utomlands och som återvänder till jobbet vid årsskiftet kommer att säga "Oj, har du börjat träna?" när vi träffas igen. (Jag tyckte själv att det var ganska korkad profetia. Så mycket syns det väl inte efter fyra månader?)
Senast redigerad av Brakkan 2010-08-15 kl. 21:16.
Citera
2010-08-15, 21:10
Medlem
tryffs avatar
Det är olika från person till person...en del t.ex. jag själv har lätt för att bygga muskler.
men om du skall få resultat måste du pressa dina gränser...alltså riktig hård träning när du tränar.
Det svåra blir att behålla fokus på uppgiften hela tiden under dessa 4 månader...även när du inte tränar.
Citera
2010-08-15, 21:12
Medlem
LOLADs avatar
Tar lite längre än så. Fast du kommer nog må väldigt mycket bättre iaf
Citera
2010-08-15, 21:15
Medlem
lapparnas avatar
Klart det kan synas. Är du helt otränad nu så har du säkert inte den bästa hållningen heller, försök jobba på hållningen! Det kommer både se ut som att du är mer tränad då samt att det är bra för kroppen. Om ni styrketränar 3 dagar i veckan så får ni se till att utnyttja de andra 4 till något också. Börja kampsport, ut och spring, simma osv..
Citera
2010-08-15, 21:19
Medlem
Brakkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOLAD
Tar lite längre än så. Fast du kommer nog må väldigt mycket bättre iaf
...och det är ju, faktiskt, det viktigast skälet till att vi börjar träna. Vadslagningen är bara en extra krydda.
Citat:
Ursprungligen postat av lapparna
Klart det kan synas. Är du helt otränad nu så har du säkert inte den bästa hållningen heller, försök jobba på hållningen! Det kommer både se ut som att du är mer tränad då samt att det är bra för kroppen. Om ni styrketränar 3 dagar i veckan så får ni se till att utnyttja de andra 4 till något också. Börja kampsport, ut och spring, simma osv..
Jodå, i upplägget ingår friska promenader samt en och annan joggningsrunda och simtur.
Citera
2010-08-15, 21:19
Medlem
ssj4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan
30+ och ej överviktiga, bara i extremt dålig form.
Varför skulle tre träningspass per vecka vara oseriöst för två personer som i nuläget tränar noll gånger per vecka och har så gjort i hur många år som helst?
Snarare viktuppgång, men framförallt känna att man är åtminstone lite vältränad. Det är inte frågan om att bli kroppsbyggare.
Ok, tack.

18-23 är guldåldern för att gymma och bygga muskler då den naturliga testosteron halten i kroppen är som högst. Med andra ord, är din ålder inte den bästa åldern för att börja bygga muskler.

Oseriöst är det inte, snarare helt vanligt.

Ge det iaf 1 år, då du både kommer se bättre ut men framförallt må bättre.
Citera
2010-08-15, 21:20
Medlem
Thomaspunkts avatar
Ja det går verkligen. Ett tips är att ha koll på kosten ifrån början, den är så otroligt viktig.
Citera
2010-08-15, 21:22
Medlem
Brakkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
Ja det går verkligen. Ett tips är att ha koll på kosten ifrån början, den är så otroligt viktig.
Killen på din avatar, vad käkar han?
Citera
2010-08-15, 21:56
Medlem
chilloptimerares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssj4
18-23 är guldåldern för att gymma och bygga muskler då den naturliga testosteron halten i kroppen är som högst. Med andra ord, är din ålder inte den bästa åldern för att börja bygga muskler.

Oseriöst är det inte, snarare helt vanligt.

Ge det iaf 1 år, då du både kommer se bättre ut men framförallt må bättre.

Känns bra att man är 18 då!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in