2010-08-14, 22:35
Medlem
Tja
Fick ett meddelande att mitt windows 7 inte är äkta, fast det är det (har köpt det i butik). Är det någon mer som har detta fel eller bör jag vända mig till microsofts support?
Citera
2010-08-14, 22:38
Medlem
AlexOnTops avatar
Har du bytt ut någon datordel på sistone?
För om du har det, så kan den tro att det är fake. Dvs, nu för tiden har Microsoft lagt in så att det loggar vilka komponenter du har när du installerar. Om du byter ut en komponent måste du kontakta Microsoft, bevisa att det är du som är orginalägaren. Då får du en ny serienyckel och den gamla serienyckeln är oanvändbar.
Citera
2010-08-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
Har du bytt ut någon datordel på sistone?
För om du har det, så kan den tro att det är fake. Dvs, nu för tiden har Microsoft lagt in så att det loggar vilka komponenter du har när du installerar. Om du byter ut en komponent måste du kontakta Microsoft, bevisa att det är du som är orginalägaren. Då får du en ny serienyckel och den gamla serienyckeln är oanvändbar.
Har inte installerat någon ny datordel men spybot upptäckte massa nya grejer i registret typ när windows körde automatiska uppdateringar och efter det så sa datorn att mitt windows 7 inte var äkta.
Citera
2010-08-14, 22:46
Medlem
AlexOnTops avatar
Googlade lite, är tydligen vanligt att Win7 buggar sig på det sättet. Ring supporten imorgon (eller måndag eller när de nu har öppet).
Citera
2010-08-14, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
Googlade lite, är tydligen vanligt att Win7 buggar sig på det sättet. Ring supporten imorgon (eller måndag eller när de nu har öppet).
Okej Tack i alla fall.
Citera
2010-08-14, 23:16
Medlem
hasenfrasens avatar
Vanligaste felet är att ett virus/trojan inaktiverat systemprocesser/windows update. Efter en borttagning/lagning brukar det fixas automatiskt men om det skiter sig brukar det fixa till sig efter en visit på microsoft.com/genuine efter att ha kört online-valideringen.
Citera
2010-08-15, 01:58
Medlem
nucces avatar
Tja

Tjejen fick också detta på sin dator häromdagen, det är någon av dom Windows Update som ställer till det som släpptes i Tisdags, men för att lösa det gick jag bara in på microsofts hemsida och körde någon genuine kontroll, efter den var klar med det så funkade det igen..

http://www.microsoft.com/genuine/val...displaylang=sv

Klicka på "Verifiera Windows" till vänster och följ stegen där.

Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in